2022-02-28, 03:08
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Sök "live cam kyiv" YouTube , kryssa i "Live" under filter på Youtube så hittar du. Smällde rätt ordentligt i kiev camen för ett par minuter sen, dock varit väldigt lugnt hittills

Precis.Det kommer upp flera alternativ då !
Citera
2022-02-28, 03:08
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Luka verkar vilja sätta sig i skiten. Återstår att se om det här stämmer.

Väst kommer inte gilla det här, så han sätter "sitt" land i en ganska dålig position.

Stämmer infon så borde militär från BY vara på väg in i Ukraina ganska snart.

Sources: Belarus to join Russia’s war on Ukraine within hours

Amid many speculations, multiple sources in Belarus say the decision has been made — and as soon as on Feb. 28 at 5 a.m. local time, the first Ilyushin Il-76 transport aircraft is very likely to take off carrying Belarusian paratroopers to be deployed against Ukraine.

https://kyivindependent.com/national...-within-hours/
Citera
2022-02-28, 03:09
Medlem
nousernameneededs avatar
Curchill och Roosevelt hoppas jag brinner i helvetet... de skulle ha låtit Patton tagit Sovjetunionen efter Tysklands nederlag... så hade vi inte suttit här idag och funderat på om en person är så pass jävla körd i huvudet att han skulle atombomba hela världen.
Citera
2022-02-28, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Inget av dessa småpsykopten som runkar till Vladimir Putin. Du är ett rysskramande troll som borde lämna tråden omedelbart. Flytta till Ryssland.

Nu blev jag trött på dig. Rapporterad nu, så slipper vi dig framöver. Lillputin.
Citera
2022-02-28, 03:10
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Min favoritkorrespondent Christoph Wanner på Die Welt såg rätt skärrad ut när han rapporterade det senaste. Enligt Christoph Wanner är måste någon från Väst förhandla med Ryssland för att deeskalera.
Människor som du, antagligen utan livserfarenhet och utbildning att tala om, har ingen aning hur farligt det börjar bli.

https://www.welt.de/politik/deutschl....html#Comments

Vi är i ett läge där Putin börjar känna sig obekväm. Väst fryste halva Rysslands tillgångar (inte oligarkernas) och det riskerar bli kaos imorgon. Putin menar att om någon vill störta Ryssland i en avgrund, då kan han inte garantera att... och då tar han upp kärnvapen. Gerasimov och Shoigu sitter bredvid.

Personligen är jag mycket orolig. På rekordtid har Putin börjat framstå som en bondskurk med fingret på den röda kärnvapenknappen kopplat till en attachéväska fast på riktigt. Ingen i väst verkar heller förstå allvaret utan kör all-in på vi mot Ryssland-spåret totalt frikopplat från ens en tanke på att den där någorlunda resonliga statsmannen man hade att göra med inte finns längre.

Nu skall man inte göra några eftergifter men det minsta man kan göra är att skala bort den värsta huliganjournalismen. Det här är ingen fotbollsmatch där en vinner och en annan förlorar och sen går man hem efteråt. Det här kan vara en pressad person som inte tar förluster med fingrarna på kärnvapen och sådana skall hanteras med försiktighet.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Säger rysskramaren som bor i Sverige. Vi vill inte ha dig här. Förstår du det?

MYCKET BRA SAGT. Detta ska jag ta med mig.

Gör det. Det är viktigt. Barn i Sverige till etniska Svenskar har aldrig upplevt krig i sin närhet. Det är ett trauma för dem och det är viktigt att de inte lämnas ensamma med sina känslor och tankar. Oavsett utgången qv kriget.
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Kan någon vara så snäll och besvara om ni tror det händer något(dvs någon action) under restetande tid av natten på dom live webkameror vi har tillgång till.Verkar lungt just på dom områdena .
Citera
2022-02-28, 03:11
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du borde ta av dig msm-glasögonen och sluta snabbspola igenom saker så kanske du lär dig något.
OK. Skicka några länkar via DM på var du får din information ifrån. Så återkommer jag.
Jag läser allt och är källkritisk.
I fallet med Youtube-videon med Gonzalo Lira så kände jag snabbt att det inte var en så givande analys. Jag tror inte ens att han var nykter!
Senast redigerad av Drooid 2022-02-28 kl. 03:20.
Citera
2022-02-28, 03:11
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Min favoritkorrespondent Christoph Wanner på Die Welt såg rätt skärrad ut när han rapporterade det senaste. Enligt Christoph Wanner är måste någon från Väst förhandla med Ryssland för att deeskalera.
Människor som du, antagligen utan livserfarenhet och utbildning att tala om, har ingen aning hur farligt det börjar bli.

https://www.welt.de/politik/deutschl....html#Comments

Vi är i ett läge där Putin börjar känna sig obekväm. Väst fryste halva Rysslands tillgångar (inte oligarkernas) och det riskerar bli kaos imorgon. Putin menar att om någon vill störta Ryssland i en avgrund, då kan han inte garantera att... och då tar han upp kärnvapen. Gerasimov och Shoigu sitter bredvid.

Man behöver varken utbildning eller livserfarenhet för att förstå hur allvarligt läget är!
Lukatjenko tillåter nu kärnvapen i Vitryssland. Han nämner även om att det kommer luta sig till tredje världskriget.
Redan där så vet man att det inte kommer gå så bra om inget drastiskt sker. Vilket inte kommer hända. Idag.
Citera
2022-02-28, 03:15
Medlem
Bara för att han sitter på ett hotell mitt i Kiev frivilligt säger inte att han har verklighetsuppfattning, snarare hur dum han är. Han kommer vara först ut på gatorna med blommor när Ukraina har fallit in han inte slutar upp i aska eftersom inga bomber släpps ju på annat än militära mål enligt honom. Säkert 95% av alla som befinner sig i staden som inte är ryska militärer/sabotörer har garanterat andra åsikter.

Du låter precis som Putin förövrigt om du anser det är presidenten av Ukraina som har blodet på sina händer för att han gör allt för att försvara sitt land mot en olaglig invasion.

Det är frivilliga som fått vapen som vill försvara sin frihet. De bad inte om kriget och hade aldrig i miljoner år anfallit Ryssland. Allt blod är på Putins händer som startade det hela.

Hade han tvingat ut otränade ukrainare på gatan med vapen hade det varit en helt annan sak, då hade det varit ren martyr.

Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Du menar att han inte har någon verklighetsuppfattning, även fast han befinner sig i ett hotell mitt i Kiev!?

Tappra armé med helt outbildade civila som fått en AK47 som dom inte kan hantera?

Drömläge för den västerländska propagandamaskinen som kan visa upp foton på alla stackars civila som fått sätta livet till, både med tvång och patriotisk frivillighet.

Dom kommer inte ha en chans mot utbildade militärer.

Och deras blod på gatan är endast Ukrainas ansvarslösa presidents ansvar.
Senast redigerad av norrlandskille88 2022-02-28 kl. 03:19.
Citera
2022-02-28, 03:17
Medlem
Terpentinos avatar
Många undrar väl varför Putin är så betuttad i Ukraina?
Hittade denna på Youtube. 30 min, ser man hela så så ser man motiven till hela operationen. Det mesta jag tidigare hört är att han vill återställa Rysslands till vad det var under Sovjettiden men i videon framkommer de STRATEGISKA syften ganska klart.
Men jag vill redan nu framhålla att enligt min mening är Ukrainafrågan bara ett problem om man är PARANOID, vilket tyvärr han är. Att Nato och Väst skull angripa Ryssland bara så hux flux är en PARANOIA.

Nato är en försvarspakt, de hjälper varandra OM DE blir anfallna, utgör ett hot bara då.
Undrar verkligen om han tror han kan VINNA ett kärnvapenkrig? Om så är fallet får man hoppas att någon i hans närhet upplyser han att INGEN KAN VINNA ett sådant krig.

https://www.youtube.com/watch?v=If61baWF4GE
Citera
2022-02-28, 03:17
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Curchill och Roosevelt hoppas jag brinner i helvetet... de skulle ha låtit Patton tagit Sovjetunionen efter Tysklands nederlag... så hade vi inte suttit här idag och funderat på om en person är så pass jävla körd i huvudet att han skulle atombomba hela världen.

Winston Churchill kan väl ändå belastas för det då han var en av de främsta förespråkarna för att realisera Operation Unthinkable.

Roosevelt avled väl dessutom innan Tyskland kapitulerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in