2022-02-28, 09:28
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Kina verkar gynnas av att det går dåligt för Ryssland, tänkvärt.
Varför tror du dem håller sig passiva och säger knappt flaskhals i detta??
Dem vill inte tappa sin stora export marknad i väst då skulle det bli ett dråpslag mot dem, Så nej Kina kommer inte göra något som gör dem delaktiga i Ryska invasionen i Ukraina!
Citera
2022-02-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
nu verkar ju vitryssland joina dem ,så beror också på vad de kan bistå med. Man får hoppas att dagens samtal mellan parterna slutar positivt på något sätt. Kanske ryssland börjar dra sig tillbaka. Men det är svårt att säga, nu när ryssarna skramlar med kärnvapen också.

De kan bidra med ännu fler soldater med noll motivation för att föra krig mot ett broderfolk.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skojabara
Innan man har kunskap om vilka hot som är viktiga så tar man in all info man kan. Mer frågor på det?

’Frågor på det’ Härligt, du har hittat flashbackgargongen.

Mina frågor: i din värld, hur bär sig försvaret åt för att spåra upp Flashbackanvändare som uttalar stöd för Ryssland? Hur många sitter och ägnar sig åt detta? Vilka resurser lägger de tror du?
Citera
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det borde ju vara ett givet mål att angripa en 5 km lång, halvt om halvt stillastående konvoj i en krigssituation. Verkar heller inte vare så smart av ryssarna att sända iväg en sådan om de inte har totalt luftherravälde och kontroll på territoriet runt omkring konvojen.
Jag tror inte det existerar ett Ukrainska flygvapen? Vi talar om ett utsuget utfattigt land. Det är som om Ryssland hade invaderat Mongoliet. Ännu fattigare länder som Afghanistan spelar i en helt annan militär liga än Ukraina. jag tror Ukrainarna är ganska veka? Ungefär som polacker, där vilket land som helst kan invadera och bara ta, och gjort så i 1000 år.
Citera
2022-02-28, 09:30
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns det någon expert här som vet vad den förbannade kolonnen gör för nytta. Den borde varit framme i natt.

Jag tycker inte någonting stämmer i detta krig.

Framme, 3mil norr om Kiev.
Citat:
The bulk of Russian ground forces are still more than more than 30 kilometers (about 19 miles) north of Kyiv, the UK's Ministry of Defense said in a tweet on Monday.
https://edition.cnn.com/europe/live-...-22/index.html

Nu väntar ju samtal enligt uppgift, och under dessa samtal lär inga större truppförflyttningar äga rum, heller ej inga större försök till strid.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
nu verkar ju vitryssland joina dem ,så beror också på vad de kan bistå med. Man får hoppas att dagens samtal mellan parterna slutar positivt på något sätt. Kanske ryssland börjar dra sig tillbaka. Men det är svårt att säga, nu när ryssarna skramlar med kärnvapen också.

Jag har svårt att tänka mig att Vitryssland kan bidra med så mycket mer än sitt territorium.

Drömscenariot vore såklart att samtalet i dag kan stoppa detta vansinne. Tyvärr är nog risken stor att det blir ännu värre den kommande veckan.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Det rapporteras nu att den ryska offensiven har avstannat helt. Ingen vill strida mer. Nu fattas bara att någon tar Putin av daga.

Samtidigt i Kiev: mataffärerna öppnar igen, bussar och tunnelbana kör enligt tidtabell.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Soppatorsk.

Men det såg ut som om dom hade med sig tankbilar. Jag tycker också att ukrainska armén verkar lite passiva, dom har ju mycket folk att sätta in.
Citera
2022-02-28, 09:31
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Finns det någon expert här som vet vad den förbannade kolonnen gör för nytta. Den borde varit framme i natt.

Jag tycker inte någonting stämmer i detta krig.
Ingen real nytta för dem har inte råd att köra fram med denna kolon då bensinen finns inte för fordonen, Sedan så moralen hos de Ryska soldaterna är inte på topp gissar många knappt vill sitt i ett militär fordonet så många komponenter gör att dem står still och skiter i köra fram!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det rapporteras nu att den ryska offensiven har avstannat helt. Ingen vill strida mer. Nu fattas bara att någon tar Putin av daga.

Samtidigt i Kiev: mataffärerna öppnar igen, bussar och tunnelbana kör enligt tidtabell.
Källa om ryska trupper?
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Operan Metropolitan i New York klipper allt samarbete med artister och institutioner som uttrycker sitt stöd för Vladimir Putin eller som får stöd av den ryske presidenten. Polarpristagaren Anna Netrebko kan bli en av de berörda.
https://www.svd.se/metropolitan-sage...aste/om/kultur

Jag förmodar att Valerij Gergijev är fullständigt persona non grata.

Kan östersjöfestivalen följa exemplet tack.
Gergijev är initiativtagare till den festivalen.
Citera
2022-02-28, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
’Frågor på det’ Härligt, du har hittat flashbackgargongen.

Mina frågor: i din värld, hur bär sig försvaret åt för att spåra upp Flashbackanvändare som uttalar stöd för Ryssland? Hur många sitter och ägnar sig åt detta? Vilka resurser lägger de tror du?

Via grafikkorts id. Det är nog delegerat Vissa militärer vissa från säkerhetsföretag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in