2022-02-24, 11:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jaha, jag tror att jag missade något i inlägget du svarade på för jag trodde att ni diskuterade vad som gällde om insatsen rörde ett land utanför NATO, som exempelvis Ukraina.

Det var någon som påstod att nu står Baltikum på tur för rysk invasion.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Nej, ryssland sätter inte ner foten. Ryssland utagerar ordrar från en diktators i vars huvud det slagit totalt slint. Det vi ser nu är ett enormt ökat intresse för Nato. Det är möjligt att både Sverige och Finland går med i Nato som resultat utav det här tramsandet.

Finland sätter press på St:Petersburg men kan inte praktiskt försvaras. Ungefär samma läge som för Baltikum, den enda givna konsekvensen är rysk invasion.

Vi har däremot ett bättre läge än under Kalla kriget, ryssen kan inte längre hindra oss från ett NATO-medlemskap.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag antar att Ryssland alltid har rätt värdegrund enligt dig.
Värdegrund betyder ingenting. Det är handlingar som är det primära. Putin och Obama är således av samma skrot och korn.

Endast vänsterblivna anser att värdegrund trumfar handling och dess konsekvenser.
Citera
2022-02-24, 11:05
Medlem
MeMajks avatar
Har inte hittat något uttalande från Xi Jinping ännu. Putin och han träffades ju helt nyligen och kan tänka mig att de diskuterade världsläget och hur de ska ställa upp för varandra
Är han upptagen med att rikta in långdistansarna mot USA kanske
Citera
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det var någon som påstod att nu står Baltikum på tur för rysk invasion.

Ren desinformation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Teoretiskt, för varje kilometer försämras förmågan och motmedel blir mer effektiva.

Tvivlar inte på att s400 kan skydda Kaliningrads luftrum, men bortom Gotland tror jag inte en sekund på.

Sverige har ingen chans att försvara Gotland själv nu mot ryssland när vi inte är med i NATO.

Om vi går med i NATO och NATO i preventivt syfte bygger militärbas och utrustar Gotland väl med nya hangarer, luftvärnsrobotar etc så kommer vi helt klart kunna försvara Gotland.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Ukrainsk pansarvagn kör över sitt eget folk i ren panik.

https://twitter.com/Cyberspec1/statu...EmuUKJHxfSGCfg
helt sinnes. den där föraren är ett gott exempel på varför man inte ska ta in CS spelare i militären.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
NATO är frihet precis lika mycket som att slaveri är frihet.

Låt inte känslorna ta över.

Nato är en garant för att inte sådana dårar som Putin inte ska kunna angripa Natoländer utan att det kommer kosta
Citera
2022-02-24, 11:06
Bannlyst
Det är ju tur att Ukraina leder kriget.

Vad står det 15-50 till Ukraina? Ukraina kommer ta vinsten
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Nej, ryssland sätter inte ner foten. Ryssland utagerar ordrar från en diktators i vars huvud det slagit totalt slint. Det vi ser nu är ett enormt ökat intresse för Nato. Det är möjligt att både Sverige och Finland går med i Nato som resultat utav det här tramsandet

Ryssland är inte en diktatur, Ryssland är en kristen demokrati, Putin är folkvald och har större stöd än någon ledare i väst. Kan tillägga att EU är en diktatur, hur många röstar har EU president eller exekutiva råd?
Ca 50% av medborgarna i USA anser också att Biden är en dement diktator som kom till makten via valfusk.

Det är nog slut med att länder går med i NATO nu.
Citera
Medlem
Om vi säger att Ryssland har 200 000 soldater i attacken, om 1 av 44 miljoner Ukrainare väljer att kriga + Ukrainas arme borde Ryssland få fullt upp? Eller är Ryssland så mycket mer rustade att deras soldater kommer köra över Ukraina ändå?
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zacharia5
Maken vill verklighetsfrånvänd slutsats. Västvärlden har haft fred i 75 år på grund av hur pass starkt USA har varit.

En våldtäkt och etnisk rensning av Europas folk är inte vad jag kallar fred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in