2022-02-28, 20:03
Medlem
Driftstopps avatar
3 mil lång konvoj.
Nu är det tyvärr kört.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Jag har kollat en del på livecams och dom jag har sett ser inte fejkade ut. Men på en cam ser det ut som regn men det kan också vara insekter som dras till ljus...ser lite ut som regn.

När någon skriver i tråden att nu ljuder flyglarmet eller att det skjut och sprängs så har det aldrig synts eller hörts där jag har tittat.

Bra tips där med insekterna.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
27 km lång rysk kolonn påväg mot Kiev rapporterar medier. Kriget lär vara över innan veckans slut.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-vag-mot-kiev

Vad tror du Ryssland kommer vinna av detta? Hålla ett helt folk under hot, fortsatta sanktioner tills Ryssland är bankrutt. Nej, detta är Putins krig, inte ryska folkets.
Citera
2022-02-28, 20:04
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Slog mig också, den konvojen måste ju vara hur lätt som helst att slå ut. Varför görs det inte...?
Jag tror det organiserade motståndet börjar ha upphört.
Citera
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-vag-mot-kiev

27km lång kolon ser dramatiskt ut för Ukraina.

Perfekt för en liten Javelin match 😊
Ska bli kul att se ryssarna bli rövknullade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Nej.

Hela systemet är uppbyggt så att det är flertalet mobila enheter som jobbar tillsammans utspritt.

Kolla på grejer innan du kommer med massa trams som inte stämmer.
Trams? Ryssland är ett skämt. Turkiska drönare omvandlar varenda konvoj till brinnande skrot. Räcker med ett flertal folk eller cyberattacker, och alla mobila enheter slåss ut

Vänta bara tills Ukraina får offensivt vapen. Då ska vi se hur ryssen kommer springa undan från fallande missiler.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför det? Sverige borde stå upp för alla folk som angrips av en främmande stormakt, var helst i världen det sker.

Borde man inte göra en bedömning på en case by case basis? Om inte, varför inte då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Om ni tror att drönare kan härja fritt när Ryssland har totalt luftherravälde så får ni tänka om.

Läs på om försvarssystemen S-400 och S-500.

https://youtu.be/PwT_WnZjIc0

NATO AWACS vet precis om och när dessa och andra SAM system är igång eller inte och delar garanterat med sig om detta. Ukraina kan flyga lågt om det är nära och högt om det är längre ifrån. En matematisk funktion av höjd över horisonten.
Ukrainas egna pjäser är garanterat enbart igång vid bevisad lokal luftaktivitet.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Visst var det fel av NATO och USA att gå in i Irak. Skillnaden är dock att USA gick in med målet att avsätta en massmördande diktator och tyrann. Skillnad att stå upp för ett demokratiskt land från en diktator som vill skapa ett storrike.
Tyvärr fattar inte vissa det, konstigt nog.
Citera
Medlem
Beck86s avatar
Jag sätter 1000 spänn på att Vladimir Putin kommer begå självmord innan sommaren.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Slog mig också, den konvojen måste ju vara hur lätt som helst att slå ut. Varför görs det inte...?

Frågan är hur många drönare som Ukraina har kvar. Något flyg verkar de inte ha fått upp den senaste tiden.
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Vilket anti-pansar vapen handlar det om?
Så här skriver svenska Yle:

"Det handlar om 2 500 stormgevär, 150 000 patroner, 1500 engångspansarskott"

https://svenska.yle.fi/a/7-10013113
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in