2022-03-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Den allsmäktiga ryska armén, min herrar, som lämnar en full laddad TOS-1A thermobaric MRL till den ukrainska armén. Bara vända på den och sikta mot konvojen. Alltså vad är det för fel på ryssen???

https://twitter.com/oryxspioenkop/st...97710429425672

Kan någon konfirmera om detta stämmer?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Ukraina hade väl officiellt bara sex drönare. Hur många som är kvar vet jag inte. Men hur mycket last kan en drönare ta? En precisionsbomb på kanske max 50 kg eller så. Det slår man inte ut 5000 fordon med.

Nej, Ukrainas drönare kan inte slå ut konvojen. Dock om man bombar sönder dom första 30 fordonen så är det nog inte direkt moralhöjande för resten av konvojen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det ukrainska folket är tyvärr brickor i ett spel mellan två block, och jag anser att det ena blocket måste ta makt på det andra blockets bekostnad. Som jag ser det blir vi alla slavar under ZOG annars. Jag tycker genuint synd om det ukrainska folket som är i den situationen de är.

Det ukrainska folket vet nog bättre själva vad de vill än vad du gör. De vill vara fria från Ryssland av förståeliga skäl. Ingen normal människa vill vara under ryskt styre - ja, förutom förvirrade nazbols i väst då.

Du snackar om ZOG hit och dit, men har noll koll på verkligheten förstår jag. Vet du vilka människor Putin omger sig med? Är det några som sitter i Israel(och London) och gömmer sig så är det hans kompisar.

Och för att ta Zelenskyy som ett exempel, har du någon koll på honom? Förutom att han är jude givetvis. Är det Putin eller Zelenskyy som har minskat oligarkernas makt(eller i alla fall försökt)?
Senast redigerad av Reiwa 2022-03-01 kl. 18:24.
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Så om Vagner gruppen går in och avrättar presidenten ingriper inte USA?
Tveksam, men då har 3:de världskriget. Så hoppas inte. Vad hoppas eller tror du?
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliven85
Hundratals svenskar uppges vara intresserade av att strida för Ukrainas internationella brigad. På torsdag åker de första svenska frivilliga dit.

– De kommer att placeras i en engelskspråkig grupp och delta i försvaret, säger gruppens svenske koordinator.
Galenskap, men dessa dårar behöver å andra sidan en blödig person som jag inte bry mig lika mycket om som ukrainarna som faktiskt slåss för sitt land. De här kan gott malas ner i Putins köttkvarn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
hur många behövs för att ta beslut om att skjuta kärnvapen? Säkra källor
Det kommer inte att hända,det är självmord.
Citera
2022-03-01, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2

Jo, jag vet eftersom det finns oändligt antal oberoende källor som påtalar att Rysslands kärnvapen arsenal är ett reellt hot:

Ryssland lägger stora summor på uppgradering och modernisering av sina kärnvapen. 2020 uppskattades Ryssland ha 6257 kärnvapenstridsspetsar i sin arsenal.

”Den nya START-fördraget, som undertecknades i april 2010, begränsar antalet ryska (och amerikanska) strategiska kärnvapenstridsspetsar till 1550 på varje sida. Avtalet förlängdes 2021 och gäller fram till 2026.

Ryssland bygger så kallade ”doomsday weapons” som innefattar kraftfulla kärnvapenbestyckade torpeder och kryssningsmissiler. I rapporten Nuclear Notebook, Russian Nuclear Weapons, 2021 skriver forskarna Kristensen och Korda att Rysslands kärnvapenuppgradering kommer att orsaka stora utmaningar för nedrustningen i framtiden. ”

Var kommer såna här uppgifter ifrån?
Mailar Putin militär info till Wikipedia?
Varför skulle Ryssland ge detaljinformation till dessa oberoende källor?
"Modernisera", vad betyder det ens i Ryssland?
Allt behöver moderniseras i Ryssland..
Det kan handla om kärnvapen från sjuttiotalet..
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-01 kl. 18:25.
Citera
2022-03-01, 18:22
Medlem
Acid-Brains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Jag såg ett klipp med honom tidigare idag. Han verkade snarast gränspsykotisk och gick runt och skrek, skulle inte kalla det balanserat.
Han har sin stil gör och gör det lite mera underhållande. Orka sitta och titta på någon tråkmåns som sitter och rabblar upp artklar från västerländsk media. Bättre och mer legitim information kan man ju inte få än från någon som är ute på fältet.

Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Wow, vass förolämpning.

Ja, nu var det ju mera tänkt i småhumoristiskt syfte och ingen direkt förolämpning.
Senast redigerad av Acid-Brain 2022-03-01 kl. 18:26.
Citera
2022-03-01, 18:23
Medlem
Konfucius2s avatar
Här är en bild av hur det ser ut vad gäller kärnvapen:

https://fas.org/issues/nuclear-weapo...uclear-forces/
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
hur många behövs för att ta beslut om att skjuta kärnvapen? Säkra källor
I USA, tror jag det är 3. I Ryssland tror jag IDIOTEN bestämmer själv, hoppas jag har fel.
Citera
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeptemberRain
Såg editen nu, jag trodde du menade varför de står där de gör... som sagt, information/desinformation...
Du menar att de kan ha stannat för att Putin beordrat det eftersom han ska släppa en atombomb? Och inte att de fått soppatorsk?

Känns osannolikt att han skulle atombomba Ukraina. Det behöver han inte göra. Men klart det skulle ju kunna ske med tanke på att han är bra jävla störd och ändå ska dö snart. Vill säkert testa sina leksaker.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Galenskap, men dessa dårar behöver å andra sidan en blödig person som jag inte bry mig lika mycket om som ukrainarna som faktiskt slåss för sitt land. De här kan gott malas ner i Putins köttkvarn.

Tja, kallas ju annars solidaritet. Att hjälpa en suverän stat som Ukraina från ett ryskt angreppskrig. Fanns frivilliga svenskar även när Sovjet attackerade Finland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in