2022-03-01, 20:50
Avstängd
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Han var i Europarådet idag och höll ett emotionellt tal. Mycket knapphändigt från Public service P1 i Sverige om han talade från länk eller i plenum på plats. Mycket tyst om var han är.

Juden kvar i Kiev när ryssen kommer? Då sitter han i Bryssel eller Paris. Sannolikast återvänder han inte mer till Kiev. Men vem kan klandra honom. Bara det att det är så tyst från det öppna falskdragspelet Public service i Sverige.

Jag såg lite av talet och det var som sagt på länk. Filmat i sjabbig "studio" med usel belysning, skäggstubb och armé-tisha på det. Troligen iscensatt för att ge den där feelingen av heroiskt kämpande martyr i underläge. Kanske inte i Ukraina ens?

Men uppenbarligen bedömer presidentstaben att han inte kan visa sig ute i Kiev längre.
Citera
2022-03-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Bra svar. Men nyfiken, har du någon källa på det där med 1000-lappen eller var det något du drog till med?
11000 rubel är det exakta beloppet, var uppgiften ursprungligen kommer ifrån vet jag inte, men den florerar i denna tråd, på Twitter och Reddit. https://twitter.com/sumlenny/status/1498462353209368577
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Kineserna får ju knappast sälja processorer tillverkade i Taiwan till Ryssland heller... Så blir isåfall på mycket sämre processer.

Återigen, vi måste pressa ryska folket så de gör uppror mot Putin. Finns ingen annan väg mot nazisten Putin.

Kom inte Kineserna ut nyligen med sin egen processor som hävdas vara världens mest kraftfulla för telefoner. Den lär ju räcka för all vanlig kontors/CAD användning om den kan "portas" till annat.

Då har ju Ryssland tillgång till en tillräckligt kraftig CPU, under sanktionstiden.
Sedan är frågan. Kommer R. igentligen ha något problem att få Intel och AMD från Kina??

Tror ej sanktioner kan lyckas så länge kina existerar.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tja,

Har du kolla på varför ryssarna inte har gått in i Kiev än?
Är det för att man inte vill döda för många civila?
De väntar fortfarande på konvojen som aldrig kommer fram.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Kadyrov ser faktiskt ganska gullig ut, många svärmödrar skulle älska honom – speciellt nu när han visar sin manlighet genom att slåss för fosterlandet och om hans soldater dör, så stiger han fram som en sann gentleman och kompenserar de sörjande familjerna! Undrar hur juntaledaren i sin bunker kompenserar de sörjande familjerna i Ukraina? Får familjerna till barnen som kastar brandbomber mot en rysk stridsvagn och blir neutraliserade kompensation?

Jo kanske lite teddy-björn över honom, på ett otäckt våldsamt sätt. Sitt fosterland? Han slåss inte för Tjetjenien vad jag vet?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Står det i regelboken för krigföring att om man tar huvudstaden så "vinner" man?

Det funkade väl med Kabul?
Citera
2022-03-01, 20:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Bounty på Putin nu. 1000000 usd till den som dödar honom.

https://m.facebook.com/story.php?sto...6&id=637610285
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jag lovar. Än så länge vet dom inte var han gömmer sig. När dom vet det så lever han inte längre. Inte desto mindre hoppas jag han klarar sig.

Om nu Zelenskyj är målet så borde han visa sig, ta smällen och detta få ett slut.
Men 1, han är knappast kvar i landet fegisen.
2. Putin bryr sig inte om honom, han har större planer med detta än att ta komikern.

Folk underskattar och gör narr av Ryssland och Putin, jag tror de bryr sig noll om det. De har en agenda och kommer fullfölja den nu kosta vad det kosta vill. Väst gör bäst i att backa annars tror jag det smäller rejält och inte bara i Ukraina tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Trodde att konvojen stod utanför Kiev?
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Kom inte Kineserna ut nyligen med sin egen processor som hävdas vara världens mest kraftfulla för telefoner. Den lär ju räcka för all vanlig kontors/CAD användning om den kan "portas" till annat.

Då har ju Ryssland tillgång till en tillräckligt kraftig CPU, under sanktionstiden.
Sedan är frågan. Kommer R. igentligen ha något problem att få Intel och AMD från Kina??

Tror ej sanktioner kan lyckas så länge kina existerar.

Om inte Kina vill bli rövkörda av sanktioner heller så tror jag nog det...
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Och jag hoppas tvärtom. Visar bara hur mycket polackerna vill hämnas för Sovjet.

Det är inte bra för nån om detta skitkrig sprider sig. Jag hoppas alla tar en holk och chillar the fuck down.
Citera
2022-03-01, 20:53
Medlem
Rainmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Tattar-cirkusen kommer inte längre. Soppatork och brist på mat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in