2022-03-01, 22:50
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Så du sitter med en kristallkula?

Varför dessa meningslösa inlägg? Kom med något faktabaserat istället….
Det fattar du väl själv, tänk lite.
Tror du Ukrainarna kommer börja gilla invaderande ryssar helt plötsligt?

Det kommer finnas motstånd så länge det finns ryssar. Och så länge Putin styr kommer ingen förhandla då hans ord inte är värt vatten.
Citera
2022-03-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Mellanöstern och Asier står med EU och Nordamerika när de jämför storleken på Ryssland och motpartens ekonomi. Tror inte ens Kina får svårt att välja. Kina lever på konsumtion i väst.

Brasilien, Sydafrika, Kina, Indien, Pakistan, Iran, Saudi, UAE mf orkar inte nämn alla, står med Putin eller bryr sig inte.
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.

Det är väl upp till dem om de vill kämpa om sin frihet ända in i döden, eller att leva i ett land utan frihet under en rysk marionettregering.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Har jag skrivit att det går att lita på ryska uppgifter? Nej. Det går inte att lita på några uppgifter alls.

Och ändå skriver du detta som att det vore sanning. Du skrev att "har visat sig att.." vilket antyder på att det finns belägg från neutral part. Annars uttrycker man sig inte så. Du ljuger alltså medvetet, vilket nog inte förvånar någon.
Citera
2022-03-01, 22:52
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Många nya planer! När ger man ordern nu då, du å allvetande?
Just nu sker omgruppering.
Anfall sker inom kort, ev redan i natt.
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
The picture of russian crematorium-vehicle that is currently in Belarus

https://twitter.com/GoncharenkoUa/st...cyrCpcAvtZ2dzg

Enligt uppgifter , oklara av vilka, ska det finnas rullande ryska krematorieanläggningar i Vitryssland, dit man transporterar ryska stupade soldater (Flera hundra kilometer från frontlinjerna) och bränner upp kropparna.

Ett till klockrent krigsförbrytelse enligt Genevekonventionen. Man kan anta att det finns organisationer som håller koll på detta , och så småningom kan jämföra med antalet soldater som helt enkelt inte kommer hem i en kista för att begravas av familjen.

Hela Putinregimen riskeras att bli persona non grata i framtiden om det blir så att de kan fängslas så fort de befinner sig utanför Rysslands gränser för att ställas inför Krigsförbrytarribunalen i Haag, precis som de gamla serbiska krigsherrarna på 00-talet

Det är ingen ktigsförbrytelse om Ryssland eldar upp ryska lik. Hade det varit ukrainska lik däremot...
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.

Spännande resonemang!!
Tycker du att ryssarna skulle lagt ner vapnen under 40-talet när Hitler invaderade för att skona befolkningen?? Hade ryssarna gett upp på en gång hade ju förmodligen många liv skonats..
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland har mkt guldreserv som har gått upp typ 30% sedan kriget började.
Tror du att EU representerar världen? Mellanöstern och Asien står antingen med Ryssland eller skiter i.

Hur tror du sanktionerna kommer slå mot Rysslands ekonomi? Vad tror du händer när Moskvabörsen öppnar? Toapapper kommer vara värt med än Rubeln.
Citera
Medlem
Citat:

Enig men svårt för vissa att förstå. De tycker det är modigt av otränade civila att ta till vapen påhejade av Zelenskyj i grön militärtischa mot en av världens mäktigaste krigsmakter. Till vilken nytta, stolthet? Dumhet är rätt ord, lägg ner vapnen och kapitulera. Snart smäller det rejält.
Citera
2022-03-01, 22:53
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Konvojen är framme, och står nu 10 km norr om Kiev.
Snart skrattar ni inte mer..

Ganska exakt då du skrev detta så gick det ut information från amerikanska säkerhetstjänsten om att konvojen står stilla, kvar på samma plats.

Du menar nog snarare att det är några cyklister som lyckats ta sig 10 km norr om Kiev.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Anfallskarta!
https://bilder.bild.de/fotos/infogra...ld/21.bild.gif
Tyckte du sa att planen var ny. Bilden är från igår.
Citera
Medlem
Bara en tidsfråga innan Mariupol och Kharkiv faller.
Ryssland har satt in det tunga artilleriet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in