2022-03-02, 01:29
Medlem
När anfaller kukhuvudet egentligen? Vill se lite videos på döda ryssar!
Citera
2022-03-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Bidrog kanske är en överdrift men vi underlättade definitivt för hitler det går inte att snacka bort. Men det är historia nu, och nu ska vi skriva ny sådan som stolta svenskar.
Britterna underlättade betydligt mer för Hitler under hela vägen fram till Múnchen 1938, genom egen dumhet och efterlåtenhet (det fanns förvisso en del ekonomiska orsaker till det, men ändå...).

Men ganska många har uppfattningen att vad britter säger (om alla andra länder eller episoder under WW2) är kungsord, bedömningar som inte kan ifrågasättas eftersom "det var ju de som ledde motståndet mot Hitler".
Citera
2022-03-02, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jaa fan vad kul om alla länder runtomkring plundra hela Ryssland.
Skulle vara så jävla rätt åt dom. Och sen använda invånarna som gratis arbetskraft.
Alltså seriöst det kan ju inte bli bättre? Då blir ju alla vinnare.

Vad är det för fel på dig din fega lilla horunge?
Du har suttit i den här tråden nu och postat en massa skräp som går ut på att den ryska befolkningen ska dö och lida.
Putin är en Idiot, ja..det vet alla, till och med stora delar av den Ryska befolkningen.
Sluta sitt här och uppvigla och lek tuff din lilla råtta.
Citera
2022-03-02, 01:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Där Somalia kommer vara den starkaste ekonomin

Japp, snart i framkant med innovativa företag och toppuniversitet.
Citera
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Vad sa våran fantastiska statsminister på talet idag? Orkar inte lyssna själv då hon, precis som alla andra politiker inte talar som en riktig människa i ett försök att verka vara över oss vanliga peasants.
Jag hörde hela talet i direktsändning. Det var normal svenska och inga svåra ord. Om du tar dig tid att lyssna hoppas jag du förstår det mesta. Om inte, så har du säkert någon i din närhet som kan förklara för dig.
Senast redigerad av Drooid 2022-03-02 kl. 01:34.
Citera
Avstängd
Finns några saker som får mig att tro att säkerhetstjänsterna arbetat febrilt innan denna invasion. Det har hänt saker som inte, för mig åtminstone, verkar logiska.

Några veckor innan invasionen börjar politiker i Väst förutsäga datum för en potentiell invasion. Detta minns ni säkert när de flyttade datumet hela tiden. Varför gjorde de detta? Om de nu misstänkte något vad hade de för anledning gå ut med olika datum?

Några veckor innan invasionen säger Biden att om Ryssland funderar på att i liten skala gå in och stötta Donbass separatisterna, så är det ingen större deal.

Under invasionens första dag så hörde jag USA säga i säkerhetsrådet att USA inte kommer införa de allra tuffaste sanktionerna om Ryssland begränsar sig till enbart Donbass, eller något i den stilen.

I mina öron verkar det som om Väst velat visa svaghet medvetet. För att lura Putin köra all-in.

Västs, NATO:s och EU:s otroligt snabba respons verkar också väldigt suspekt. Speciellt EU är en väldigt trög organisation. Hur de lyckades ta så snabba beslut denna gång verkar skumt. Som om de hade planerat dem, dvs visste vad som skulle hända.

Vad är era tankar?
Citera
2022-03-02, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EldoradoBakpulver
När anfaller kukhuvudet egentligen? Vill se lite videos på döda ryssar!
Nej, jag vll se Mr Z. ledd ut ur en bunker, bakbunden och sägandes: "Mig behöver man inte hänga!". (replik lånad från en tonårskille i en berättelse av den ryske författaren Andrejev).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Ja, bättre var det förr när den fete, fule Chrustjov kunde banka sig in i historieböckerna med en sketen sko i FN. En slående retorik

Och Gorbatjov togs emot som en rockstjärna vart han än begav sig.

Och den sovjetsobre Gromyko, en grå liten rysk James Bond till skillnad från bulldoggen Lavrov som dreglar och gläfser. Fy fan vad Ryssland har gått ner sig.

https://www.youtube.com/watch?v=NSIOdhmcOd8 För inte tala om Brezhnev ingen bacillskräck i den mannen inte, faktiskt ärligt även om han blev sjuk på slutet verkade han faktiskt vara en rätt skön människa.

Undrar vem som är Putins favorit/förebild av dem f.d ledarna

Jag skulle gissa på Andropov han var en hardliner, intelligent och rätt diskret riktig KGB stil han var en viktig del av regimen även innan han blev president. Krisen 1983 känns likt lite det som sker idag. Kanske Putins hypokondri härstammar lite av det med att efter Andropov dog tog progressiva Gorbatjov över vilket ledde till det som Putin kallar tidernas största geopolitiska katastrof.

Många skulle säkert säga Stalin men jag tror inte bara för Putin återupprättat lite av hans rykte att det är så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Vad är det för fel på dig din fega lilla horunge?
Du har suttit i den här tråden nu och postat en massa skräp som går ut på att den ryska befolkningen ska dö och lida.
Putin är en Idiot, ja..det vet alla, till och med stora delar av den Ryska befolkningen.
Sluta sitt här och uppvigla och lek tuff din lilla råtta.
Zelensky har ju startat en internationell bataljon så det är bara till för krigshetsarna att åka ner nu. Fast det är väl för bekvämt att sitta hemma i Stockholm och dricka expresso på ett "fik"
Citera
2022-03-02, 01:34
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Finns några saker som får mig att tro att säkerhetstjänsterna arbetat febrilt innan denna invasion. Det har hänt saker som inte, för mig åtminstone, verkar logiska.

Några veckor innan invasionen börjar politiker i Väst förutsäga datum för en potentiell invasion. Detta minns ni säkert när de flyttade datumet hela tiden. Varför gjorde de detta? Om de nu misstänkte något vad hade de för anledning gå ut med olika datum?

Några veckor innan invasionen säger Biden att om Ryssland funderar på att i liten skala gå in och stötta Donbass separatisterna, så är det ingen större deal.

Under invasionens första dag så hörde jag USA säga i säkerhetsrådet att USA inte kommer införa de allra tuffaste sanktionerna om Ryssland begränsar sig till enbart Donbass, eller något i den stilen.

I mina öron verkar det som om Väst velat visa svaghet medvetet. För att lura Putin köra all-in.

Västs, NATO:s och EU:s otroligt snabba respons verkar också väldigt suspekt. Speciellt EU är en väldigt trög organisation. Hur de lyckades ta så snabba beslut denna gång verkar skumt. Som om de hade planerat dem, dvs visste vad som skulle hända.

Vad är era tankar?

Konspirationer och önsketänkande från din sida.
Citera
2022-03-02, 01:34
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Svagaste nationen som ställde motstånd mot Nazityskland trots brist på ammunition och stridsvagnar....i 63 dagar.
Vad har Sverige gjort under denna tid? Bidragit till att Norge invaderades, och sen spridit propaganda om att Sverige har varit ett neutralt land.

Dagens arme i Sverige hade inte ens klarat av ett angrepp av Finland. Vem är svagast nu då??

Jag tror du har missförstått helt. Polen var en svag meningslös nation under andra världskriget som inte bjöd upp något särskilt motstånd.

Enda sättet för Polen att bli en supermakt är att låta sig ockuperas av Tyskland, USA eller Ryssland.

Sverige hade uppenbarligen en mycket smartare strategi än Polen - vi blev rika och Polen blev förstört och förnedrat.

Jag vet att Sverige är svagt idag - det är uppenbart. Det är också uppenbart att Polen är svagt och endast (som vanligt) bärs upp av USA/England/NATO. För Polen kommer aldrig någonsin klara sig själv eller bli något annat än en lydstat till något mäktigare land.

Ni är idag inget mer än en buffertzon.
Senast redigerad av sxephil 2022-03-02 kl. 01:38.
Citera
2022-03-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Ja jävlar.. eller ta hela sibirien.

Det vore något.. om the big surprise här är att hela planen var kinas från början.

Skämt åsido.. så ska det bli intressant att se vad kinas roll blir i det här. De har erbjudit sig att driva en dialog mellan Ryssland och resten av världen. Skulle kunna vara ett sätt att få inflytande.. men också ett sätt att undvika ett krig i deras närhet.

Det är inte troligt att kina ansvarar för det här på något sätt, utöver en eventuell underrättelsedialog med putler. Det är helt omöjligt att veta om och hur de har varit delaktiga.

Jag tror kineserna är sugana att ockupera de sibiriska straffkolonierna och nyttja för egen räkning det är hela deras plan från början att urarma hela Ryssland så man kommer åt straffkolonierna )) hahaha nejdå skämt å sido som du säger.

Jag tror att det inte är omöjligt att kineserna kan ha eldat på Putin till en invasion med vetskapen om att en sådan skulle kunna gynna dem själva oavsett hur Europa valde att agera. Hade Europa bara tittat på och skitit i brallan tror jag Kina hade sett det som fritt fram att kliva in i Taiwan. Men med utfallet vi ser nu så är det nog som du säger att det ser möjligheter till att öka sitt inflytande i väst och vad jag tror som sagt kunna roffa åt sig naturtillgångar mycket förmånligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in