2022-03-02, 03:28
Medlem
Fallskärm trupper över Kharkiv under natten.

Massor av sådana tydligen.

Då blev det gatustrider då i stor skala....
Citera
2022-03-02, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Det där inlägget är så jävla dumt så det förtjänar bara en som svar.

Instämmer Vodkan kan finnarna göra själv
Citera
2022-03-02, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Som jag skrev tidigare så har Azovbataljonen och presidenten ett pragmatiskt förhållningsätt till varandra. Dock TROR jag inte att han så mycket makt över dom. Jag tror t.ex. inte han skulle inte kunna få dom att sluta slåss mot DPR även om han ville vilket kan vara ett av själen till att det inte har kunnat bli nån vapenvila på 8år.

Självklart skiter Putin fullständigt i om dom är nazister eller inte. Han är väl mest intresserad av att bli av med dom eftersom dom är med och krigar mot DPR och för att dom är ett hot mot hans intressen på Krim.

Han har ingen makt över dom alls, vilken kan tyckas konstigt, vapenlagarna där är ju rätt fritt också. Dom har noll koll på vilka som har vapen och det finns heller inget intresse vad jag fattar det som.

Ukraina är mer likt Ryssland än vad dom är Europa.

Har sett flera ledare från Azovbataljonen uttalar sig om både nazism samt regeringen och där tydligt har tagit avstånd men samtidigt sagt att det finns nazister bland dom som slåss för dom. Dom är nationalister att dom då dra till sig nazister är inget konstigt, det är ju samma sak som sossarna dra till sig kommunister med deras våldsamma hantlangare som RF, AFA, SAC osv. Betyder det då att alla Socialdemokrater är våldsamma kommunister?

Anledningen till att dom bildade Azov är ju pga av regeringens lama förmåga att bemöta Ryssarna. Enligt dom så vill inte regeringen slåss mot Ryssland för att inte uppröra dom. Nu ser vi ju att den taktiken sket sig ordentligt.
Citera
2022-03-02, 03:30
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Det där är ju sedan ett par hundra sidor konstaterat som FAKE! Minsta man kan begära vad gäller källkritk är att man Googlar och kollar flera än första träffen på den här sidan.
Det borde vara fake. Inte fan skulle Putin lägga pengar på ett krematorium. Det kan man ju inte bomba med.
Citera
2022-03-02, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det borde vara fake. Inte fan skulle Putin lägga pengar på ett krematorium. Det kan man ju inte bomba med.
Med tanke på att videon är från 2013 så är sanorlikheten att det är fake rätt hög, maskinen är iofs riktig men den används till för att bränna sopor.
Citera
2022-03-02, 03:39
Medlem
mjoelk-kannas avatar
JÄVVVLAR VILKEN LEDARE! Ödmjuk, verklighetsnärvarande, vass... ett riktigt jävla pathos och etos med tanke på vilken jävla hopplös situation de befinner sig i.

Ett litet land, en liten man, mot hela jävla röda armén och putins jävla vansinne och putins alla år av planering.

https://www.youtube.com/watch?v=UkQW8Q8rcEg

Ukraina kämpar för vår frihet och allt vi står för. Ukraina och denna ledare förtjänar all respekt i världen. Det här är en historisk intervju. Den här intervju kommer att gå till historien.
Citera
2022-03-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Han har ingen makt över dom alls, vilken kan tyckas konstigt, vapenlagarna där är ju rätt fritt också. Dom har noll koll på vilka som har vapen och det finns heller inget intresse vad jag fattar det som.

Ukraina är mer likt Ryssland än vad dom är Europa.

Har sett flera ledare från Azovbataljonen uttalar sig om både nazism samt regeringen och där tydligt har tagit avstånd men samtidigt sagt att det finns nazister bland dom som slåss för dom. Dom är nationalister att dom då dra till sig nazister är inget konstigt, det är ju samma sak som sossarna dra till sig kommunister med deras våldsamma hantlangare som RF, AFA, SAC osv. Betyder det då att alla Socialdemokrater är våldsamma kommunister?

Anledningen till att dom bildade Azov är ju pga av regeringens lama förmåga att bemöta Ryssarna. Enligt dom så vill inte regeringen slåss mot Ryssland för att inte uppröra dom. Nu ser vi ju att den taktiken sket sig ordentligt.

Då finns det kanske en möjlighet att Putin drar sig tillbaka om han blir av med Azovbataljonen. Han har ju sagt från början att han inte var intresserad att ockupera Kiev. Det kanske till och med är så att Zelenskyy låter honom ta Azovbataljonen om han ser dom som ett framtida hot.
Citera
2022-03-02, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
JÄVVVLAR VILKEN LEDARE! Ödmjuk, verklighetsnärvarande, vass... ett riktigt jävla pathos och etos med tanke på vilken jävla hopplös situation de befinner sig i.

Ett litet land, en liten man, mot hela jävla röda armén och putins jävla vansinne och putins alla år av planering.

Ukraina kämpar för vår frihet och allt vi står för. Ukraina och denna ledare förtjänar all respekt i världen. Det här är en historisk intervju. Den här intervju kommer att gå till historien.

Han är arg nu. Och när Europa vaknar under dagen idag.... Då kommer vi nå en helt annan nivå. Helvete vilket tempo det kommer bli när materialet från natten kablas ut.
Citera
2022-03-02, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Då finns det kanske en möjlighet att Putin drar sig tillbaka om han blir av med Azovbataljonen. Han har ju sagt från början att han inte var intresserad att ockupera Kiev. Det kanske till och med är så att Zelenskyy låter honom ta Azovbataljonen om han ser dom som ett framtida hot.

Knappast troligt i så fall hade han inte anfallit Ukraina från alla håll. Dom är inte så många heller så att döda dom, hade ju inte varit så svårt.
Ryssland, vill sätta egna regering som är Ryssvänlig och som inte hotar han genom Nato. Dessutom som gammal Kgb are så vill han säkert åt alla öst länder.
Citera
2022-03-02, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Hur är det med henne? Hur tar dom det? Förutom att de är rädda och arga förstås.

Fruktansvärt för folket och jag tycker synd om de ryska soldaterna också som kastas in i en konflikt de inte ser rättfärdigheten i.

Det är rätt lugnt fortfarande.

Man håller på att avetablera staden rent Day by Day och förbereder sig så gott det går inför vad komma skall.

Det är värre i Kharkiv. Fy i helvete fan så det ser ut nu. Världen kommer bli chokad när den vaknar upp.....
Citera
2022-03-02, 03:46
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Riktigt grisigt såhär långt sedan kvällen.

Putin har gått full banans på städerna, herregud. Varför i helvete bombar han sönder och samman 10 bostadshus eller skjuter rakt in i ett sjukhus för barn?

Nog för att han var idiot. Men nu går han över alla jävla gränser.

Och snart kommer rysstrollen och skriver att det är Ukrainas fel.. Att dom som icke angripande land borde ha lagt sig platt för att skona civila..
Citera
2022-03-02, 03:47
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna

Jag såg precis det där klippet.

Det är så surrealistiskt att Zelensky var en skådespelare för inte allt för länge sedan.

Han har blivit en förebild för mig, jag har tidigare aldrig riktigt haft någon förebild i mitt liv. Det är på gränsen till att jag får gåshud när jag tittar på hur han står upp för hela sin nation.

Att stanna kvar i Ukrains även när USA har erbjudit att evakuera honom, det säger tillräckligt.

🇺🇦🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in