2022-03-02, 08:42
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orange0
Har ett drygt 60km långt led av ryska fordon att föreslå som mål för drönarna

Var är artilleriet som förvandlar ukrainska städer till grus?
De hade jag nog satsat på först.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det svenska ”yrkesförsvaret” behövde 12 mån på sig för att ens kunna kriga.
Att dagens FM är bättre en tramset på 4000-5000 man vi hade för 7-8 år sedan absolut, men sprid inte myter om det ”starka” svenska försvaret, det är inte starkt eller ens speciellt modernt. Sverige ligger långt efter inom nyckelområden och redundans existerar inte.
Det Ukraina gör har Sverige inte en chans att göra.

Återigen, du argumenterar inte mot någon i dessa frågor så du får väl sätta dig framför en spegel och gasta bäst du gitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så skönt att vakna upp och se att ryssjävlarna fortfarande inte gör några framtsteg, konvojen står still och det hungra och huttrande manskapet börjar närma sig revoltläge. Glory to Ukraine!

Fast de har ju dessvärre gjort stora framsteg? Bla har man kontroll över Cherson nu.
Citera
2022-03-02, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
en liten inblick i hur det är i ryssland:
https://twitter.com/FrancescaEbel/st...nhEXr0Kz3x2Ybw

undrar om det stämmer eller livet pågår som vanligt för ryssarna?
Citera
2022-03-02, 08:44
Medlem
Citat:
Så skönt att vakna upp och se att ryssjävlarna fortfarande inte gör några framtsteg, konvojen står still och det hungra och huttrande manskapet börjar närma sig revoltläge. Glory to Ukraine!

samtidigt pangar dom sönder typ hela landet....
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag tror att många förväxlar Nato med USA.

Putin verkar inte bara nervöst lagd. Han verkar ha tappat verklighetsuppfattningen och förmågan att ställa alternativet att invadera mot alternativet att inte invadera i en risk/konsekvensanalys.

Detta är ju frågor som framförallt borde vara relevanta för Putinförsvarare i tråden.
Det tror jag inte.

Putin har under flera decennier byggt upp rysk image i stora delar av världen, och oavsett vad man personligen tror om det så tror större delen av världen att vi nu är i sluttiden innan Messias kommer. Detta ger ytterligare ett perspektiv på världshändelser.
Muslimer är generellt på Rysslands sida i konflikten med Väst, och Kina utmanar ekonomiskt samt gällande tillgång på råmaterial i Afrika.
Sammantaget kan man nog säga att om Ryssland/Kina/Indien vill ta över makten i världen, så blir tillfället aldrig bättre än såhär.

Lägg sedan till att Västs senaste turer i Mellanöstern och Afghanistan tagit nervositeten till nya nivåer, då Väst nu avrättar länders ledare på ett nytt vis!
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
tänkte mer om bankerna kommer gå i konkurs?

Det vet jag inte. Jag tror inte till skillnad från flera här att jag kan se in i framtiden. Antar att ryska staten kommer göra allt för att hålla sina banker under armarna på hemmaplan. Fast det är ju ännu en kostnad för Ryssland.

Men de avslutar och drar sig tillbaka från deras verksamhet i väst.
Citera
2022-03-02, 08:45
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
samtidigt pangar dom sönder typ hela landet....

Dom pangar några torg och övergivna byggnader samtidigt som de förlorar miljarder varje dag i materiel och manskap.
Citera
2022-03-02, 08:45
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Jag tror att många förväxlar Nato med USA.

Putin verkar inte bara nervöst lagd. Han verkar ha tappat verklighetsuppfattningen och förmågan att ställa alternativet att invadera mot alternativet att inte invadera i en risk/konsekvensanalys.

Detta är ju frågor som framförallt borde vara relevanta för Putinförsvarare i tråden.

Exakt.
Ryssvännerna här, och framförallt Putin, vekar inte kunna särskilja på:
A) Jag har rätt.
B) Jag kommer agera utefter A), dvs att jag har rätt och kan inte ta med konsekvenserna av mitt handlande i beräkningen.

Putin tycker uppenbarligen att han har rätt att invadera Ukraina. Men är konsekvenserna värt det? Det hela påminner om barns nedsatta konsekvenstänk.

Sen hade väl Putin räknat med att det inte skulle bli så stora konsekvenser, som 2014.

Men nu sitter han i skiten ordentligt.
Citera
2022-03-02, 08:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Väst och USA medverkade till en statskupp i Ukraina och avsatte en demokratiskt vald president för att han var ryssvänlig. Är det att låta den demokratiska processen ha sin gång?
Naiva människor alltså. SVT-runkare.
Ja, demokrati är att styra medelst propaganda och kontroll över de stora medierna. Vad trodde du?
Citera
Medlem
Citat:
Dom pangar några torg och övergivna byggnader samtidigt som de förlorar miljarder varje dag i materiel och manskap.

läste någonstans att kriget kostar ryssarna ca 200 miljarder (kronor) varje dag. inte småpotatis.
Citera
Medlem
Citat:
Vi som följt händelserna kan nog tyvärr inte hålla med om att inga framsteg gjorts, att konvojen står stilla stämmer dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in