Citat:
Ursprungligen postat av
ensamkrigaren
Ryssland gör framsteg söder om Pokrovsk, ca 6 km från stadsgränsen. Ukraina har dock lyckats hålla en radie runt staden intakt ganska länge.
https://deepstatemap.live/en#11/48.2357001/37.2081596
Gällande Kupiansk, ryssarna befinner sig ca 5 km från stadskärnan och har inte tagit en fjärdedel av staden:
https://deepstatemap.live/en#11/49.7549848/37.6017666
Ukraina och västvärlden vet att de kommer förlora om det fortsätter som nu. Allt annat är bara massa propaganda och dimrmridåer. Därför ser man hur de trevar efter en utökad konflikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Stalin Jr.
Så länge man inte agerade NATO-satellit, ja.
Apropå att folk ändrar sig ska nog inte vi i Väst öppna käften men tanke på hur ofta våra ledare ändrar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.af.Danmark
Rubriken är möjligen ändrad men innehållet är det samma.
Ukraina kör den stora hasarden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Det är ni som vägrar att förstå geopolitik men det är väl för svårt för er. Jag håller med dig, allt detta har tagits tidigare med länkar till källor och allt annat och inget hjälper på er, ni kallar oss andra lögnare ändå bara för att. Vad är det för "bevis" du och andra gett mig? Lycka till med den propagandan från Kiev.
Citat:
Ursprungligen postat av
Koll99
Citat:
Ursprungligen postat av
Koll99
Så såg resultatet ut vid folkomröstningen 1991 i Ukraina, oblast för oblast.
Borde klistras längst upp i avdelningen så slipper vi fler lögner om det i alla fall.
Dvs majoritet i ALLA oblast för självständighet och lossbrytning från Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Följer inte dessa kartor slaviskt men senaste jag var inne ser man stora skillnader... Kursk är ju typ 40-50% befriat också..
Hörde om att Ukraina skulle starta en offensiv i jag tror Kupiansk mn om det stämmer vet jag inte.. sen om det ens kommer lyckas kan man ju också diskutera.
Någon påstår sig ha bildning. Tveksamt. Använder den inte till något nyttigt.
Ni alla sitter och skriver dynga hela dagarna, så läsa får vi utgå ifrån att ni kan.
Kan vara botar, i o f s.
Ta ock kika på kartan som Koll99 bidrog med.
Är det för mycket text, eller är detta något som ni kan ta in?
1+1 =2 Ryssland kan dra åt helvete.