2024-12-20, 13:59
Medlem
joceks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Denna konflikt är med all sannolikhet svår att lösa utan stöd från världssamfundet på olika vis. Det är ju både ett natinalstatskrig, systemkrig och ett krig med oliktänkande inrikesproblem som skapat konflikter. Så nog behövs fler än p och z är min bild.

Huh? Putin kan stoppa kriget på 20 sekunder genom att beordra reträtt tillbaka till internationellt erkända gränser.
Citera
2024-12-20, 14:00
Medlem
Wadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Det gör Ukraina garanterat bättre än Ryssland!
Oj då är det okej att Ukraina skiter i sina veteraner, du är lågintelligent människa.
Citera
2024-12-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det blir ingen kollaps av Ryssland, landet är för stort och utvecklat. Det blev ingen kollaps av USA heller trots alla deras invasioner världen över. Det kostar ju naturligtvis båda stormakterna men tydligen anser dom att det är värt det och deras folk håller med. Värre blir det med EU och NATO, kan man undvika en kollaps för nu ska man ju öka alla länders budget för militär trots att inga pengar finns mer än från välfärd. Vårt land slår sig på bröstet och ska vara bäst, minst 3% av BNP och kanske, kanske våra politiker får en klapp på huvudet samt ett leende från Washington. Det gamla pengar i Europa från kolonialmakternas tid flyttar till asien eller börjar ta slut, det är dags för dig att börja fundera på din ekonomiska framtid. Konflikten i Ukraina kan bli spiken i kistan för EU och NATO för folk väljer välfärd före ett onödigt krig.

Ja, kriget är onödigt men startades ändå av Putin mot det ryska folkets intresse.
Citera
2024-12-20, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag är rätt informerad och det kommer du att inse i framtiden då väst media släpper censuren om denna konflikt. Jag springer våra ärenden i Europa, vi behövde inte denna konflikt och vi har inte råd. Vi borde ha kommit överens med Ryssland om en ny säkerhetslösning 2021 eller tidigare och backat NATO men våra vasaler till politiker valde krig i Ukriana istället. Att göra som dig och slicka galningar i Washington i arslet är farligt och landsföräderi. Vad du kallar mig rör mig inte i ryggen eftersom du och andra i tråden är så långt efter begåvningsmässigt.

Du är säkert rätt informerad men väljer att ljuga.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocek
Huh? Putin kan stoppa kriget på 20 sekunder genom att beordra reträtt tillbaka till internationellt erkända gränser.

Är din bedömning att det är ett troligt scenario?
Citera
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
å du kan bege dig till fronten till kriget och kriga och inte sitta och tangentsbord kriga hela dagar o hetsa fram ditt budskap. Gör något själv, åk ner och beväpna dig. Justja du har mage till det. Lättare och kriga bakom en skärm och spela tuff.

Från fredsduva till ovan åsikt
Humanisten som vill vara neutral och prata fred.
Med bottar....

Är det allt vad du har att komma med, när folk gång efter annan denna dag, har berättat fakta om vad Ryssland har gjort de senaste 33 år, mot Ukraina.

Då blir de bottar

Du är bekant med begreppt fakta resistent.
Du har gett detta begrepp ett ansikte.
Senast redigerad av MrochMr 2024-12-20 kl. 14:14.
Citera
2024-12-20, 14:15
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Denna konflikt är med all sannolikhet svår att lösa utan stöd från världssamfundet på olika vis. Det är ju både ett natinalstatskrig, systemkrig och ett krig med oliktänkande inrikesproblem som skapat konflikter. Så nog behövs fler än p och z är min bild.

Vad menar du?
Citera
2024-12-20, 14:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrochMr
Vad menar du?

Enkelt så skrev dagens fredsmäklare att det bästa vore om z och p satt ensamma vid ett bord. Jag tror det behövs mer engagemang än så av olika krafter för att lösa detta.
Citera
2024-12-20, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Så nu har fikonet fått hjärnsläpp.
Slovak PM Robert Fico threatens "a serious conflict" if Ukraine will not transport Russian natural gas
https://t.me/bbbreaking/196661
Hin och vilken slovakisk armé?

Slovakien borde väl kunna köpa rysk gas via andra kanaler?

Eller för den delen amerikansk gas?

Om dom har infrastruktur uppbyggt för det.

Någon "konflikt " mellan Slovakien och Ukraina får vi knappast se oavsett.
Citera
2024-12-20, 14:18
Medlem
MrochMrs avatar
Citat:
Enkelt så skrev dagens fredsmäklare att det bästa vore om z och p satt ensamma vid ett bord. Jag tror det behövs mer engagemang än så av olika krafter för att lösa detta.

Putin och Zelensky...
jag fattar
Citera
2024-12-20, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Att hoppas på att Ryssland "faller isär" som en lösning på konflikten riskerar att underskatta de enorma humanitära och geopolitiska konsekvenserna. En kollaps av Ryssland skulle troligtvis leda till ett kaos som skulle påverka både landets egna medborgare och resten av världen. Många oskyldiga människor skulle drabbas, och det skulle kunna skapa nya konflikter och destabilisering i hela regionen.

Dessutom skulle en kollaps potentiellt öppna dörren för andra länder eller grupper att utnyttja situationen, vilket skulle kunna förvärra säkerhetssituationen snarare än att lösa den. Långsiktig stabilitet kräver samarbete, diplomati och konstruktiva lösningar, inte att hoppas på en kaotisk upplösning som skulle förlänga lidandet för alla.

Fint av dig. Jag ska tänka på allt sånt när de ber mig komma till förhandlingsbordet och lösa det åt dem. Fram tills jag är i den positionen kan jag lika gärna känna ett starkt äckel för Putin som startat krig i Europa och samma känsla för dem som tycker att han hade någon slags rätt att göra det. Har ju också turen att bo så att jag kan uttrycka den känslan utan att få spö av polis och hamna i fängelse.
Senast redigerad av YBB641 2024-12-20 kl. 14:30.
Citera
2024-12-20, 14:23
Medlem
Citat:
Är din bedömning att det är ett troligt scenario?

Min bedömning är att Ryssland måste besegras militärt och ekonomiskt så länge det behövs. Ingen kan förutse vad detta eviga tryck kan orsaka av maktförändringar i Ryssland, men det viktigaste är att inte backa på era krav på att Ryssland inte ska lyckas med territoriell imperialism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in