Citat:
Från samma artikel du hänvisar till:Om mitt mål är att sno allt på ditt bankkonto, men lyckas bara sno hälften, så har jag ändå vunnit något. Eller hur?
Fattar inte varför vi behöver tjafsa om såna här självklara saker. Och att jag ska behöva komma med liknelser som om jag pratar med dagisbarn.
Jag menar mest psykologiskt.
"Ok då Ryssland behåller Krim men inte.."
Så går tankegångarna i allt fler hjärnor.
Även ukrainarna själva har halv-accepterat det.
Inte raketforskning hur människans psyke funkar i dessa fall. Desto längre tid går desto mer accepterar man förlusten.
https://theconversation.com/growing-...-survey-238285
Notera att jag inte är för att man någonsin ska släppa en millimeter av Ukraina till Ryssland.
Se mitt inlägg ovan.
Läs ditt egna inlägg.
Du sa själv att Ryssland kommer sluta vara paria efter 50 år. Då har Ryssland vunnit ju.
Fattar inte varför vi behöver tjafsa om såna här självklara saker. Och att jag ska behöva komma med liknelser som om jag pratar med dagisbarn.
Jag menar mest psykologiskt.
"Ok då Ryssland behåller Krim men inte.."
Så går tankegångarna i allt fler hjärnor.
Även ukrainarna själva har halv-accepterat det.
Inte raketforskning hur människans psyke funkar i dessa fall. Desto längre tid går desto mer accepterar man förlusten.
Notera att jag inte är för att man någonsin ska släppa en millimeter av Ukraina till Ryssland.
Se mitt inlägg ovan.
Läs ditt egna inlägg.
Du sa själv att Ryssland kommer sluta vara paria efter 50 år. Då har Ryssland vunnit ju.
But when asked directly in the 2024 survey if they agreed with the statement “Russia should be allowed to control the territory it has occupied since 2022”, 90% disagreed. So while there is still majority – if diminished – support for fighting to restore full territorial integrity, there is growing support for negotiations.
For two and a half years, the brutal war has affected everyday lives of Ukrainians, and many (43%) believe that the war will last at least another year. Most of the respondents in our survey had not been physically injured in Russian violence (12% had), but about half had witnessed Russian violence, and most had lost a close family member or friend (62%). About one-third had been displaced from their homes.
As the authors of the study pointed out: “Russian control of the government in Kyiv or of territories in the east would put the lives of many Ukrainians at risk, as it is well documented that Russia has committed widespread human rights violations in temporarily occupied territories.”
Och som avslut:
What we also know from our surveys is that there is very little evidence that Russia’s territorial annexations will ever have any legitimacy among Ukrainians.
Sen handlar det om att det Ukrainska folket kan tänka sig att ge upp Ukrainskt territorium till ryssland ENDAST för att spara LIV till sina nära och kära, bekanta och hela den Ukrainska befolkningen.
Många i undersökningen hade fått sina familjemedlemmar, vänner, bekanta dödade, torterade etc.. av ryska kräk!
Så ta mig fan inte konstigt dom vill ha ett slut på Putins mördande av den Ukrainska befolkningen som nu pågått i 3 år, och detta är för att SPARA LIV till sina Ukrainska medmänniskor!