2024-12-27, 14:37
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Så det blev nedskjutet.

https://bsky.app/profile/rvps2001.bs.../3lebyjnsc6223

Jep, Ryssklantarna har lyckats igen, dessutom mot tidigare vännerna Erdogan (Azerer är Turkfolk och står Erdogan nära) och Kazakstanska regminen.

https://www.gp.se/nyheter/varlden/fl...a-1d7421a4f464

Flygbolaget stoppar alla sina flygningar till sju Ryska städer. Vad är Kremls lögn om det här nu igen, en flock fåglar?

Putins Ryssland är inget land det är en malström av mörker som bara mår bra när dom får dra med sig andra ner i helvetet.
Citera
2024-12-27, 14:42
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
På en skala 1 till 10, hur störda är ryssarna egentligen? Jag ger ryssarna en stark 11:a på den tiogradiga skalan.

Ryssarnas "julvideo" för att få ryska folket i "julstämning". Rysk luftvärn-personal tillsammans med frostgubben skjuter ner Sankt Nicolaus (jultomten) som precis ska landa med sin släde full med julklappar till ryska folket.

Grav psykisk störning de luxe.

After Russia shot down an Azerbaijani airliner, Russian propagandists released a video of Santa being shot down, with Ded Moroz (Russian 'Santa') declaring "We don't need anything foreign."

The only language Russia speaks is violence.

https://bsky.app/profile/united24med.../3lebxypc64g2n
Helt stört.
Deras propaganda stinker dessutom alltid av ett extremt mindervärdeskomplex.
Citera
2024-12-27, 14:43
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Grafik över tusentalet ukrainska flyktingar per land (karta över Europa).

Anmärkningsvärt att Sverige ligger i botten på mottagandet tillsammans med resursvaga Bosnien, Albanien, Kosovo, Montenegro och något annat mindre land som inte spelar i vår division. Flera länder som överraskar, Portugal har tagit emot dubbel så många ukrainska flyktingar som Sverige, Irland 4X Sverige.

6.8 million Ukrainians are refugees, - UaWarInfographic

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.../3lebptwds7k2l
Citera
2024-12-27, 14:45
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
https://bsky.app/profile/rvps2001.bs.../3lebz6erum223

Det här kan bli intressant. Ryssar kommer Ryssa sig så dom vill kapa den andra kabeln. Det finns åtgärder framtagna för att koppla bort Estland från det Ryska elnätet. Det är inte planerat att göras i dag. Men kommer Ryssar att Ryssa sig?

Eller är det här en mindfuck.. ..Ukraina ska sluta exportera Rysk gas om fyra dagar.. -Hmm.. Orban.. Fico.. Någonting dumt kommer att hända.
Orban och Fico, vilka skämt.
2 små länder som kunde varit välmående och ansedda i världen som Norge Finland Sverige..
men istället gör dom sig till pajasländer som svansar efter putin och Kina... jävla losers.
Citera
2024-12-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverrygg
Uppdatering angående Eagle S.

Det misstänks för närvarande att ankaret på den Cooköarna-flaggade oljetankern Eagle S skadat både elkabeln och fyra kommunikationskablar. Fartyget hade lämnat hamnen i S:t Petersburg dagen innan.
- Att intervjua besättningen har också stått i centrum för utredningen. Även om inledningen av brottsutredningen har gått snabbt är det sammantaget en krävande och tidskrävande utredning. I det officiella pressmeddelandet framgår att Tullen har kvarhållit lasten på fartyget Eagle S.
- Tullen har omhändertagit bränslet som var fartygets last och fortsätter att utreda ett eventuellt grovt regelbrott, säger tulltillsynsdirektör Hannu Sinkkonen.
[...]
Gränsbevakningsväsendet och försvarsmakten inledde utredningen av sjötrafiken. På basis av övervakningsdata riktades uppmärksamheten mot det fullastade tankfartyget Eagle S, vars ankare saknades.
- Bara ankarkättingen gick upp, sade Markku Hassinen, generaldirektör för Gränsbevakningsväsendet, vid en officiell presskonferens på torsdagen.
Eagle S beordrades till finskt territorialvatten. Ett flygförbud utfärdades runt fartyget, inom en radie av tre kilometer.
[...]
Enligt tidningen (Lloyd's List, min anm) har mer än 30 olika iakttagelser och försummelser registrerats i inspektionsrapporten. Vid inspektionen upptäcktes brister i bland annat IGS-systemet som förhindrar att last exploderar, branddörrar och ett stort antal sensorer och mätare.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5...0-0dd55e9a2b1c

En flytande bomb med andra ord.
Det blir mer Nato-skepp som ska vakta kablarna nu i Finska viken som resultat enligt Rutte.
Sanktionsbrott kommer att utredas gällande lasten på 35 000 ton blyfri bensin.
Helt sjukt. Dags att stoppa all rysk fartygstrafik genom Öresund till dess att vi kan säkerställa säkerheten för våra kablar.
Citera
2024-12-27, 14:55
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
2 små länder som kunde varit välmående och ansedda i världen som Norge Finland Sverige..
men istället gör dom sig till pajasländer som svansar efter putin och Kina... jävla losers.

Rent tekniskt, det är inte länderna som gör detta. Ledarna för länderna däremot.

Orban är en gammal kommunist vill jag minnas. Fico.. Jag vet inte vad som är fel i skallen på han. Men både Ungern och Slovakiens folk kommer att få lida för att dom här två är köpta av Ryssland och vi vet alla vart dom här kommer hamna. (Styrelsemedlemmar av Gazprom, som en viss Tysk ledare)

Vilket påminner mig om Scholz..
Citera
2024-12-27, 14:59
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Rent tekniskt, det är inte länderna som gör detta. Ledarna för länderna däremot.

Orban är en gammal kommunist vill jag minnas. Fico.. Jag vet inte vad som är fel i skallen på han. Men både Ungern och Slovakiens folk kommer att få lida för att dom här två är köpta av Ryssland och vi vet alla vart dom här kommer hamna. (Styrelsemedlemmar av Gazprom, som en viss Tysk ledare)

Vilket påminner mig om Scholz..
Trots allt folkvalda även om det är många som avskyr dom.
Jag tror dom lider av nåt slags stockholms-syndrom, efter att så länge levt i skuggan av skithuset ryssland/sovjet så underkastar dom sig det kriminella kreml.
Citera
2024-12-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder

Citat:
https://bsky.app/profile/rvps2001.bs.../3lebz6erum223

Det här kan bli intressant. Ryssar kommer Ryssa sig så dom vill kapa den andra kabeln. Det finns åtgärder framtagna för att koppla bort Estland från det Ryska elnätet. Det är inte planerat att göras i dag. Men kommer Ryssar att Ryssa sig?

Eller är det här en mindfuck.. ..Ukraina ska sluta exportera Rysk gas om fyra dagar.. -Hmm.. Orban.. Fico.. Någonting dumt kommer att hända.

Apropå skämt. Pengar är inget hinder.
Orban bor som en kung.
Kolla in länken.
Killen har sparat pengar i hela sitt liv.
Då kan man bygga sådana här ”villor”….

https://www.lemonde.fr/en/m-le-mag/a...31197_117.html

Sägs kosta 150 pengar…

Lön eller ryssen?
Citera
2024-12-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Problemet är att det måste fastställas i en internationell organisation. FN.
Ryssland kommer blockera alla de förslagen.

Köra utan Ryssland? Ja, då har vi nog ett krig i hela Europa på halsen.

Svenska politiker får väl göra som Erdogan. Skaffa sig en ryggrad.
Citera
2024-12-27, 15:08
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Tema rysk gas.

Putin är desperat.
Nu ska Polen öppna upp Yamal pipeline, för Putin vill det.🤣🤣

Putin är desperat.

Så vad som kommer att hända. Vi i Europa kommer att arbeta oss från naturgas. Det finns ett upplägg på gång där vi köper LNG. Via Polen. Sedan går det via rör till Ukraina, sparas där i deras lager.

Nu viftar jag med armarna.. Det finns en plan. Jag är inte så säker på att Ukraina kan ge oss ett gasöverskott.. Det måste borras en del. Men om vi ska sluta med naturgas så kommer vi inte borra.. Så det kommer att bli en nedskalning.

Förhoppningsvis ingen Tysk nedskalning som dårarna i Scholz regering ställt till med. (Håll kärnkraftverken öppna)
Citera
2024-12-27, 15:13
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Jag ska hjälpa dig. Din läs och tolkningsförmåga verkar vara begränsad eller rent av ensidig.
Rubriken på det du länkar till: SURVEILLANCE SYSTEM FOR ATTACKS ON HEALTH CARE (SSA)

Du länkar alltså till en organisation som övervakar attacker mot hälsosjukvården.
Något som klingar till i ekot mellan dina öron?

Har Ukraina attackerat någon sjukvårdsinrättning?
Det har du väl kollat upp, eller?
Eller nej. Du begrep troligen inte vad du länkade till.

Organisationen heter WHO.
Dom har precis som jag skrev inte rapporterat en enda attack av Ukraina och till dags dato 2195 st av ryssen.
Finns inget att inte begripa
Citera
2024-12-27, 15:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Organisationen heter WHO.
Dom har precis som jag skrev inte rapporterat en enda attack av Ukraina och till dags dato 2195 st av ryssen.
Finns inget att inte begripa

Så varför är du så konstant svår att begripa? Jag tror du kan se varför vi andra undrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in