2025-01-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Varför gör du inte detsamma? Du menar att det inte finns utrymme i väst för lögner?
Det gör jag , jag läser på skaffar mig fakta och läser kritiskt de artiklar jag kommer över.

Finns visst höjd för propaganda och med populist högern även viss mått av vissa lögner.
Men man måste försöka sålla inte bara driva på.
Läs på igen om vad som faktiskt hände I östra Ukraina 2014, men du tror visst forfarande på att det är OK för Rysska militärer att åka på semester med sina vapen, att sims är ett starkt bevis för nazism och att Putin inte bröt minakavtalet innan det införlivats?

Men jag vet fortfarande inte om du bara är korkad eller bara försöker provocera med dina uppenbara lögner.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-01-01 kl. 21:00.
Citera
2025-01-01, 20:53
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Jag är mest i tråden för att bemöta lögner om Ryssland och rapportera om utvecklingen på slagfältet. Europa behöver Rysslands gas, olja, mineraler och jordbruksprodukter för att kunna växa, jag är helt enkelt pragmatiskt.

Men det är ju bevisat och alla med kunskap vet ju att DU inte vet ett skit om ryzzland , läget och förhållanden där.

Bara lögner och trollande .
Citera
2025-01-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre mytoman och clown.

Då tar vi det igen. Du inleder din efterhandskonstruktion och clownanalys med detta som första mening:

Ryssland var så förberett att "geniet" och "mästerstrategen" Putin fortfarande gråter över 600 miljarder dollar i frysta ryska tillgångar (ca 300 miljarder i Europa och 300 miljarder i USA, några av tillgångarna har släppts). Bra "analys" där

Återigen, käre mytoman, du är både en clown och jubelidiot om du i din patetiska efterhandskonstruktion blåljuger om att ryssland var förberett för sanktionerna när skurkstaten uppenbarligen inte var det och torskade 600 miljarder dollar. Något dom fortfarande gråter över.

Det fetade: din historik visar på någonting helt annat, käre mytoman. Bra att du fick med lögnen i din egen text då även moderatorer läser denna tråd. Tack, mytomanen.
Ryssland förberedde sig via BRICS och sanktionerna har inte krossat landet.

The US is now allowed to seize Russian state assets. How would that work?
https://apnews.com/article/russia-uk...50c767db6ea7ed

The U.S. and its allies immediately froze $300 billion in Russian foreign holdings at the start of Moscow’s invasion of Ukraine. That money has been sitting untapped — most of it in European Union nations — as the war grinds on. But roughly $5 billion of it is located in the U.S.

Kalla mig inte lögnare igen stackare.
Citera
2025-01-01, 21:01
Medlem
Citat:
Ryssland förberedde sig via BRICS och sanktionerna har inte krossat landet.

The US is now allowed to seize Russian state assets. How would that work?
https://apnews.com/article/russia-uk...50c767db6ea7ed

The U.S. and its allies immediately froze $300 billion in Russian foreign holdings at the start of Moscow’s invasion of Ukraine. That money has been sitting untapped — most of it in European Union nations — as the war grinds on. But roughly $5 billion of it is located in the U.S.

Du menar att Putin lurat Brics att stödja hans krig och att de betalar för det?
Citera
2025-01-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ryssland var förberedda att ta sanktionerna som kom och ett långt krig. Dom stora inom BRICS som Kina, Indien och Ryssland visste ju att dagen kommer då dom får extrema sanktioner emot sig redan 2009. Sen hade säkert militärledningen en mängd olika scenarier som kapitulation, ett långt krig eller till och med kärnvapenkrig beroende på vad väst skulle göra.

Och BRICS har efter 15 år lyckats hålla årliga middagar med fina tal. Inget handelsavtal finns (det pågår inte ens förhandlingar om ett), inget ekonomiskt samarbete finns, snacket om en gemensam valuta verkar ha dött, talet om visst militärt samarbete kremerades med rysseriets invasion av Ukraina, planerna på ett diplomatiskt samarbete visade sig vara tomma ord då inget annat BRICS-land röstade med fascistryssland i FNs generalförsamling. Nordiska rådet håller också en fin middag med fina tal varje år, dessutom har man lyckats ena om att dela ut både Film. musik- och litteraturpris.

Det är dock lite kul att BRICS numera bara innehåller ekonomiska föredettingar och Indien.

Citat:
Det är dina tre dagar som är en efterkonstuktion och används numera i propaganda.

Så barnamördare v.puttins eminenta plan innehöll bland annat:
-3 års (hittills, gudarna vet hur många år till) skyttegravskrig som är mer stillastående än första världskriget
-några hundratusen döda ryska soldater (och några tusen läggs på högen utanför fältkrematorierna varje vecka)
-enligt ryska siffror har närmare 1 miljon av deras bäst utbildade lämnat landet (oberoende källor ligger mellan 2 och 4 miljoner), vilket skapat riktigt fin tillväxt i bla Armenien, Georgien och Kazakstan)
-alla utländska investeringar har sedan länge upphört och det kommer ta minst en generation innan företag i väst återigen funderar över den ryska marknaden
-rubelkollaps
-21% styrränta som effektivt dödar alla inhemska investeringar

stalin hade omedelbart avrättat den idiot som föreslagit dylikt

QUOTE=Moretex|90567649]Ryssland vet vad krig är och att det är svårt, därför väntade man så länge och ville först och främst ha till stånd Instabul förhandlingar och avtal, väst ville ha krig och lovade Ukraina allt för Ryssland ska hålla käft och veta sin plats under väst. Vi ser ju hur det går och narcissisterna i väst är nu sura för man tog på sig för mycket då Ryssland är en militär stormakt. Låt det skjunka in; Ryssland är en militär stormakt.[/quote]

Vilka instabila förhandlingar är det?

Helt rätt, väst överskattade det ryska hotet å det grövsta. Vi hade fått för oss att ryska armén var världens näst starkaste och att ryskt krigsmateriel var bara snäppet under västerländskt. T72ornas totala genomklappning i Libanonkriget 1982 skrevs i väst av som "dåligt tränade araber", men så här 40 år senare har vi fått facit, vagnarna var minst lika dåliga som besättningarna. Jag har inte sett något ryskt som faktiskt levt upp till förväntningarna i det här kriget, och nuvarande ryska ledning, motsatt Stalin efter debaclet i Vinterkriget, verkar turligt nog inte lär sig av misstagen, de förefaller oförmögna att ens förstå vilken tattarcirkus ryska armén, flygvapnet och marinen har blivit.
Citera
2025-01-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Dom områdena som en gång i tiden tillhörde Ukraina har utropat självständighet. Sedan så har dom frågar Ryssland om dom kan få tillhöra Ryssland istället.

Så Ryssland driver ut ockupanterna nu.

Det är inte så det internationell rätt fungerar. Regioner inom ett land som vill sluta vara delar av landet kan i princip göra på tre olika sätt:
1) söka utträde ur landet enligt den juridiska ordning som gäller i landet
2) man kan söka nationell samförståndslösning om delning av landet
3) man kan starta separatistuppror

Väljer man alternativ tre så gör man det på egen risk. Den nationella regeringen har rätt att ingripa mot separatism, så som Ryssland gjorde i Tjetjenien och som Ukraina försökte i Donbas.

Varianten "utropa självständighet och sedan begära hjälp av annat land" faller inom alternativ 3) och ger alltså centralregeringen rätt att använda våld för att slå ner upproret. Om annat land - i Ukrainas fall, Ryssland - lägger sig i så kan det bli krig.
Citera
2025-01-01, 21:22
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Var står det i internationell rätt att det är ett krigsbrott att invadera ett angripande land?
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Dom områdena som en gång i tiden tillhörde Ukraina har utropat självständighet. Sedan så har dom frågar Ryssland om dom kan få tillhöra Ryssland istället. Så Ryssland driver ut ockupanterna nu.

Hur får du (clutchshooter) in de annekterade Kherson oblast och Zaporizhzhia oblast i din påhittade historia?

Samt Kharkiv oblast, som Ryssland höll på att erövra, ockupera och annektera, men blev utkörda ifrån tack vare en stor offensiv av Ukraina hösten 2022.

Citat:
2022 Kharkiv counteroffensive

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_K...unteroffensive
Citera
2025-01-01, 21:23
Medlem
Citat:
Det finns ju en orsak till att Ryssland invaderat Ukraina och det är inte som för USA lögner om misstänkta massförsörelsevapen.

Spelar ingen roll vilka konspirationsteorier som folk har om Nato, EU, CIA, Nuland, Stoltenberg eller tomten.
Ukrainas val är de suveräna i.

1991, 1994, 1997, 2015x 2. Allt har Ryssland brutit mot.
Citera
2025-01-01, 21:26
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Käre patologiske lögnare.

Du är helt ensam om ståndpunkten att ryssland var väl förberett och att rysslands ekonomi går bra. Ryska ekonomi-analytiker och rubelkursen säger att du har tvärfel. Så ja, du är de facto en lögnare.

Gällande 300 miljarder så hade jag fel. Jag ljög inte utan hade fel. Skillnaden mellan en som talar sanning och en som är mytoman, är att den som talar sanning erkänner att han uppgett en felaktig siffra och rättar till felet medan en mytoman fortsätter att ljuga om samma sak om och om igen i hundratals inlägg som du gör, käre mytoman.

Jag hade siffran på hela ryska centralbankens reserv i huvudet och skrev den i inlägget. När jag kom på mitt misstag ändrade jag inlägget.
Citera
2025-01-01, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Inget kommer ut ur rysk media som inte är sanktionerat av Putte.
Ev. opposition har flytt till Europa eller plågas i Sibirien. Likt Navalny

Du glömmer den mycket stora delar av oppositionen som vilar "six feet under".
Citera
2025-01-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Nu har ryssarna rotat i Uralbergen..
https://x.com/kvistp/status/18744918...H3nhkcBddhGDww
ryska staten har troligen beställt en T90M, betalt för en T90M och ansvarig officer (numera pensionerad före 50 och boende i anslutning till den semesterby han lyckades köpa i Turkiet tack vare sitt slit, sparande och gnetande) har utan egenintresse mottagit en T90M å ryska arméns vägnar.
Citera
2025-01-01, 21:30
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta inser säkert att produktion är bättre för ett land än spekulation. Spekulation och diverse finansiell manipulering är vad USA mest håller på med.Medan Ryssland producerar.

Vad förutom råvaror producerar de som de kan sälja på en internationell marknad? Vodka?

Böka fram saker ur marken kan till och med en gris göra. Frågan är ställd tidigare i tråden? Vad ser du för produkter i handeln som det står made in Russia på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in