2025-01-03, 13:31
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Jag har nyheter till dig. Fler stöttar Ryssland än Ukraina. Det är i väst som Ukraina har sin stöttning.

Källa på vilka som stöttar rySSland.
Citera
2025-01-03, 13:31
Medlem
Silfverryggs avatar
Som att det kommer att hjälpa ryssen. Finns ju andra satellitkartetjänster som kan användas.
En rysk domstol har beordrat Yandex, som kallas Rysslands Google, att dölja tillgången till kartor och filmer från ett av landets största oljeraffinaderier, rapporterar den ryska nyhetsbyrån Tass. Domstolen dömde på grund av upprepade drönarattacker mot ryska oljeraffinaderier i Ukraina. Enligt nyhetsbyrån Reuters framgår det inte av domstolens beslut vilket oljeraffinaderi det rör sig om. Tass nämner att Ukraina har genomfört fyra drönarattacker mot den anläggningen. Bland annat måste Yandex, genom domstolsbeslut, redigera bort infrastrukturen för ett oljeraffinaderi, bland annat.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/...e-b91510a46d10
Citera
2025-01-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Sist jag kollade så är det ungefär 50 länder som stöttar Ukraina.

(Ukraine Defense Contact Group)

Hur många länder är det som stöttar värdelösa clown-Ryssland, sa du?

🤡🤡🤡🤡🤡

Vat jag vet är det för närvarande 3 länder som aktivt stöder Ryssland: Iran: Nord Korea samt Belarus.
Sen finns det några till som Eritrea, mali bl.a.
Syrien har väl dragit sig ur stödet. Samt att t.o.m Belarus verkar backa lite
Ett ekonomiskt starkt gäng med en stor känsla för demokrati vad jag kan utläsa(Obs. lite ironi).
Citera
2025-01-03, 13:35
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Vat jag vet är det för närvarande 3 länder som aktivt stöder Ryssland: Iran: Nord Korea samt Belarus.
Sen finns det några till som Eritrea, mali bl.a.
Syrien har väl dragit sig ur stödet. Samt att t.o.m Belarus verkar backa lite
Ett ekonomiskt starkt gäng med en stor känsla för demokrati vad jag kan utläsa(Obs. lite ironi).

2022 såg det ut så här.
https://uawar.net/stats
Citera
2025-01-03, 13:36
Medlem
Citat:
Jag har nyheter till dig. Fler stöttar Ryssland än Ukraina. Det är i väst som Ukraina har sin stöttning.
Källa på att Eritrea, mordkorea, Vitryssland och Assad-regimen (numera diktator utan land) har större befolkning än väst? Det var väl de enda 4 länderna som ställde sig på rysseriets sida i FN-omröstningen.
Citera
2025-01-03, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Hur ska han kunna förbereda sig på det? Hela Europa drabbas av detta för EU måste ju på något sätt hitta dyrare gas till Slovakien och Ungern ... rysk gas från turkarna kanske. Svårt läge för EU och du skrattar men du förstår inte bättre. Ännu värre blir det för Moldavien som inte ens hade pengar att betala Gazprom. Kiev vill att alla ska straffas nu då man inte vinner något på slagfältet. Den vanliga eskaleringen och sen gråter ni då Ukrainas gas och elsystem helt förstörs.

Ansvaret ligger enbart på Ryssland. De kan enkelt avsluta sitt anfallskrig mot det det oskyldiga ukrainska folket och sluta freds- och handelsavtal.
Citera
2025-01-03, 13:45
Medlem
Citat:
Vi är en lydstat till USA. Långt ifrån vår forna glans.
Hela Europa skulle må mycket bättre av att bryta sig loss från cancersvulsten. Ett självständigt Europa skulle klara sig mycket bättre än hur det ser ut idag.

Du menar för att Rysshelvetet skulle kunna invadera betydligt enklare då?
Citera
2025-01-03, 13:48
Medlem
Citat:
Vi har helt enkelt olika åsikter, perspektiv.

Luhansk och Donetsk var inte ockuperade av Ryssland, man ville ha självständiga stater eller mer självständighet. 2022 gav dom upp den tanken och anslöt till Ryssland eftersom Minskavtalen inte genomfördes.

USA ockuperade Tyskland, Sydkorea och Japan då det begav sig. Man rotade också i deras nya konstitutioner och man lämnade aldrig länderna militärt, kalla det för vad du vill.

För Sovjet eller Ryssland var det aldrig för att förtrycka ett folk utan av praktisk nytta efterom man var och är gigantiska länder med många språk. För baderiterna i Ukraina är det enbart för att med tiden utplåna allt ryskt, allt pga. av hat. Det fungerade tidigare precis som det fungerar i Schweiz och som jag skrev är det gamla ryska städer det handlar om och man har släkt och vänner på sidor. Det gäller bara två språk i Ukriana och inte ens det lyckas man med.

Jag förstår och det gör alla andra också att du försöker analysera sönder min text. Jag har skrivit som jag tycker utifrån min kunskap och mitt perspektiv över denna konflikt. Du kommer inte längre och det här med språk i Ukraina är vad det är. Gå vidare nu, jag har skrivit allt jag ville och tänker inte påbörja en ny runda för att du inte är nöjd.

Luhansk och Donetsk ville tillhöra Ukraina vilket visats i opinionsundersökningar 2014 och framåt.
Ja, Ryssland bröt Minsk2.
Citera
2025-01-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Som du ser så har hela Europa fattat att Ryssland är ingen säker källa till naturgas, så nu är målet att sluta importera den helt.

Jag vet inte vad mästerstrategen tänkte här. Men uppenbarligen tyckte han det fanns en poäng med att tappa hela Europa som kund.
Det var nog ingen som kunde förutse att hela Europa skulle inleda en bojkott av ryska produkter. Något sådant har knappast hänt tidigare i världshistorien. Tre år av sanktioner, stopp för alla handel, diplomatiska kontakter och t o m stopp för ryska idrottare att delta i internationella sammanhang.
Citera
2025-01-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Tillgången på gas är begränsad, det är inte bara att köpa gas nån annanstans ifrån. Dessutom blir priset högre när tillgången minskar. Zelenskyj straffar det Europa som han inte tycker stöttar Ukraina tillräckligt.

Det är enbart Ryssland som bollhav konflikt och krig så det är Ryssland som bär ansvaret.
Citera
2025-01-03, 13:53
Medlem
Citat:
Ja så är det och det var därför nu Kiev klippte av flödet precis som man gjorde med Nordstream. Alla ska lida.

Ja, Ryssland vill att alla ska lida inklusive det ryska folket.
Hade de inte velat det så hade de inte ägnat sig åt sitt oprovocerade anfallskrig mot oskyldiga människor.
Citera
2025-01-03, 13:53
Medlem
Hur går det i Chasiv Yar? Era jävla dasstroll från dassriket Ryssland varför står ni still och har inte rört er på flera veckor enligt deepstatemap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in