2025-02-02, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Även Putin har sagt att Rysslands existens hotas. Då måste det innebära att Ryssland också måste förhandla i så fall, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av HugoTheGreat
Känner Budanov inte till pissukrainas konstitution menar du? Budanov har sagt att Ukraina måste börja fredsförhandla snart annars hotas Ukrainas existens. Har du missat det? Det är inte jag som säger det, det är Budanov. Så ta inte ut din frustration på mej. Jag är bara budbäraren.

Hahaha, den var bra.
Ja, Putin har ju ändrat i rysk kärnvapen doktrin, för att Rysslands existens skulle vara hotad.
Snygg take där!🤣🤣
Citera
2025-02-02, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Nja, Budanov har väl inte dementerat?

Däremot har dom påbörjat en utredning om en ev läcka som gjorde att hans uttalande läckt ut.

The Security Service of Ukraine (SSU) has opened a criminal case over the alleged leak of a statement by Kyrylo Budanov

https://newsukraine.rbc.ua/news/secu...738341391.html

investigators of the Security Service of Ukraine opened criminal proceedings over the disclosure of information constituting a state secret by persons to whom this information was directly entrusted during a closed, classified meeting of the Verkhovna Rada of Ukraine,"

https://english.nv.ua/nation/budanov...-50486311.html

Det är riktigt.
Budanov har inte sagt något, vare sig i det första eller andra fallet.

Jag börjar misstänka att man lagt en fälla, för att fånga en spion.
Citera
2025-02-02, 10:53
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
https://newsukraine.rbc.ua/news/secu...738341391.html

Hallå käre Putin-Lover och ryssapologet

Du skämmer ut dig som vanligt när du ska desinformera, käre ryssapologet.

Från din egna länk:

In response to the rumors, the Defense Intelligence of Ukraine emphasized that such a statement by Budanov was not true.

The intelligence service urged the media not to spread rumors or unverified, unconfirmed information, as it could harm the country's security.
Citera
2025-02-02, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
Hmm. Undrar vad de ska visa upp på Segerdagen 9:e maj? 🤦🏻‍♂️ 🍿

jag undrar vad Ukraina kommer "visa upp" för ryssarna på segerdagen
Citera
2025-02-02, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Det är riktigt.
Budanov har inte sagt något, vare sig i det första eller andra fallet.

Jag börjar misstänka att man lagt en fälla, för att fånga en spion.

Så du menar att Budanov sagt så men bara gjort det för att kunna avslöja en spion. :-)

Klart det är viktigt att avslöja "spioner" men han verkar i så fall inte det minsta rädd för att sprida defaetism? Det finns väl ändå en liten risk att folk tar honom på orden.

Det är faktiskt olagligt i Ukraina att förespråka eller genomföra förhandlingar med Ryssland. Att förespråka förhandlingslösning är en åsikt och hur kan en åsikt vara förbjuden i en demokrati?

Vad jag förstår så har det gjorts opinionsundersökningar i ukrainska befolkningen och där är en majoritet för fredsförhandlingar med Ryssland. Om det nu är så att folkviljan är så i Ukraina, man vill ha fredsförhandlingar med Ryssland, tycker du inte det är lite farligt för demokratin om det är förbjudet?
Citera
2025-02-02, 11:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendealaren
Så du menar att Budanov sagt så men bara gjort det för att kunna avslöja en spion. :-)

Klart det är viktigt att avslöja "spioner" men han verkar i så fall inte det minsta rädd för att sprida defaetism? Det finns väl ändå en liten risk att folk tar honom på orden.

Det är faktiskt olagligt i Ukraina att förespråka eller genomföra förhandlingar med Ryssland. Att förespråka förhandlingslösning är en åsikt och hur kan en åsikt vara förbjuden i en demokrati?

Vad jag förstår så har det gjorts opinionsundersökningar i ukrainska befolkningen och där är en majoritet för fredsförhandlingar med Ryssland. Om det nu är så att folkviljan är så i Ukraina, man vill ha fredsförhandlingar med Ryssland, tycker du inte det är lite farligt för demokratin om det är förbjudet?

Det fetade: Och där rök all trovärdighet i ditt BS-inlägg.
Citera
2025-02-02, 11:23
Medlem
Citat:
Att förespråka förhandlingslösning är en åsikt och hur kan en åsikt vara förbjuden i en demokrati?

Lite svårt för en ohederlig ryss och mytoman som dig att begripa men jag gör ett försök. Självfallet kan en anständig demokratisk ledare inte förhandla eller ta i hand med en efterlyst krigsförbrytare, massmördare och tyrann som KGB-Putin.

Nu är inte Trump inte en anständig demokratisk ledare och statsman så han vill tydligen ta i hand med en krigsförbrytare, kriminell tjuv och tyrann som mördar sitt eget folk.
Citera
2025-02-02, 11:58
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre Putin-Lover och ryssapologet

Självklart? I din ryssapologethjärna eller dina röster i huvudet? Du har fått dementin och vill ändå sprida desinformation, käre mytoman. Hur var det nu med ditt snack om "bli inte lurad", käre desinformatör?

Du tillför ingenting i tråden genom att sprida desinformation. Alla som läser tråden har redan genomskådat dig som den desinformatör du är, käre mytoman.

Men återigen lille Scholzrunkare...

Ja jag har fått dementin, att jag har fått dementin betyder inte att dementin stämmer eller är sann.
Du verkar reta dig på att jag inte tror på allt som kommer från Ukrainas underrättelsetjänst liksom jag inte tror på allt som kommer från FSB eller CIA.
Bli inte förvånad om du en dag upptäcker att allt du läser från dina betrodda källor inte är korrekta.

Om ett icke specificerat uttalande dementeras från Ukrainas militära underrättelsetjänst mitt under brinnande informationskrig så borde du kunna vara öppen för att det handlar om informationskrig och en del av propagandakriget, vilket du verkar vara oerhört engagerad och lägga mycket tid på.
Ha en bra dag!

https://bliintelurad.se/bli-inte-lurad#KollakallanText

Varför sprids informationen? Vem tjänar på att du uppfattar detta på ett visst sätt?
Citera
2025-02-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo

Självklart? I din ryssapologethjärna eller dina röster i huvudet? Du har fått dementin och vill ändå sprida desinformation, käre mytoman. Hur var det nu med ditt snack om "bli inte lurad", käre desinformatör?

Du tillför ingenting i tråden genom att sprida desinformation. Alla som läser tråden har redan genomskådat dig som den desinformatör du är, käre mytoman.

Läget i Pokrovsk är allvarligt. Ryssland håller på att avancera mot den strategiskt viktiga staden.
Citera
2025-02-02, 12:08
Medlem
Citat:

Det fetade. Så varför sprida något som inte kan vara sant?
Någon tycks ha nappat.

Sedan är Zelensky öppen om fredsförhandlingar. Så helt förbjudet kan det inte vara…
Citera
2025-02-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ja jag har fått dementin, att jag har fått dementin betyder inte att dementin stämmer eller är sann.

Du har fått dementin men väljer att fortsätta sprida desinformation, käre mytoman. Eftersom du upprepat ditt tillvägagångssätt under hela din tid i tråden så är den korrekta beskrivningen av dig desinformatör och mytoman. Det blir extra pinsamt att en mytoman som dig gömmer dig bakom snack om "bli inte lurad", käre desinformatör.

Det finns en speciell tråd för dig och din sort Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget. Där kan du posta din desinformation och dina lögner.
Citera
2025-02-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Läget i Pokrovsk är allvarligt. Ryssland håller på att avancera mot den strategiskt viktiga staden.
De har väl avancerat mot staden i ett halvår nu? Det går verkligen i snigelfart.

Och när de väl är framme brukar det ta ytterligare ett halvår innan man skjutit sönder staden så mycket att man kan gå in i den.

Sedan bär det av till nästa ”strategiskt viktiga” stad nere i sydöstra hörnet av Ukraina där ryssarna under tre år desperat har slitit för att erövra kvadratmetrar till kostnaden av gigantiska förluster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in