2025-02-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Ja.

Drömmen vore att Ryssland tvingas smygmobilisera och att Ukraina sänker mobiliseringsåldern.

Så även de yngre medel-ryssarna slaktas.

Så att Ryssland pajar både ekonomiskt och geografiskt.

Mals ned.

Precis, målet nu är att radera ut Ryssland. Genom att de fortsätter som de gör så kommer de förr eller senare implodera.
Citera
2025-02-14, 00:00
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Varför skulle vi ljuga? Vad skulle jag eller ukraina vinna på det? Räknar man förluster i folk och material samt krossad ekonomi vinner ukraina. Ser man till antalet kvadratkilometer vunnen mark vinner Ryssland. Nu är förhållandet så att ryssen har stora förluster för extremt små landvinningar. Därav slutsatsen att Ukraina vinner.

Nu finns det ingen domare som utropar en vinnare utan man får se på helheten.

Ryssland har vunnit mark som man kommer att behålla.

Du erkände precis att Ryssland vunnit.
Citera
2025-02-14, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Så du har inga.

Bra då vet jag.

Jag skrev, läs. Du kan nog googla själv eller kolla källorna som postats här i tråden säkert 100 gånger. Att jag lägger upp dem igen och att du fortsätter att inte läsa dem och ignorera dem känns tämligen menlöst. Du och dina altkonton har fått dem serverade men fortsätter spy era lögner.
Citera
2025-02-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ryssland har vunnit mark som man kommer att behålla.

Du erkände precis att Ryssland vunnit.

Hur gjorde jag det? Är du ens läskunnigt eller har du en god man som försöker översätta till någon halvkass rysk dialekt?

Varför skulle man få behålla marken?
Citera
2025-02-14, 00:05
Medlem
[quote=Specsavers65|91028163]
Och när kommer det här att hända?

Kom igen nu, en kvalitativ gissning har du väl ändå?

När. Exakt när tänker du att Trump signat? Blir det i år? Före eller efter sommaren?

Eller sitter du och önskedrömmer? Fria fantasifoster?
I maj bestämde väl för att träffas i Moskva? Kanske på "segerparaden" 9 maj? TJOHO! Eller inte..
Citera
2025-02-14, 00:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tror inte riktigt Trump köper det faktiskt. Det kostar pengar och resurser att underhålla kärnvapen/stridsspetsar. Samtidigt är det ett område där en lokal mutkolv mycket väl kan ha marginaler att fuska . Det är inte särskilt ofta man spränger kärnvapen så risken för upptäckt borde vara låg. Hans vapenbärare har dessutom visat sig var lite väl överhypade .

Nä Putin får allt komma på något bättre . Trump har träffat för många ryska " affärsmän " för gå på en sådan tvärnit

Mja.., jag får återkomma till ditt svar här. Det handlade om att Putin kanske "dinglade" med kärnvapenedrustning. Kanske det finns något i det ?

US President Donald Trump said on Thursday he would like to have conversations with both Russian President Vladimir Putin and Chinese President Xi Jinping about imposing limits on their nuclear arsenals.

Answering questions from reporters in the Oval Office, Trump said denuclearisation would be a goal in his second term.

https://www.scmp.com/news/world/unit...ource=rss_feed

Men mycket konstiga tider vi lever i..., och det är första gången jag säger detta men jag börjar bli att lura över om han kan faktiskt bli avsatt innan ämbetsperiden går ut ?

Om det fortsätter på samma sätt.., och det tror jag !
Citera
2025-02-14, 00:08
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ingen vanlig medborgare vill ha Ukraina i EU.

Endast politikerna så de kan tvätta pengar och ha viruslab där.
Viruslabb?, rena foliehattsteorier , eller fram med riktiga bevis.
Om jag får gissa är viruslabbet mellan öronen på dig?

Ukraina är välkomna i EU när dom är redo, du är ingen vanlig medborgare.
Citera
2025-02-14, 00:17
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Haha den gav mig ett gott skratt.

Nej det är väl känt att väst har viruslab i Ukraina.

Liknande Kina har i Wuhan.
Och bevisen för dina lögner behåller du tydligen för dig själv , på en plats där det är gott om plats, mellan öronen.
Citera
2025-02-14, 00:26
Medlem
Citat:
Det där har ni sagt så länge. Kom på något bättre herregud.

Ryssland har ett övertag. T.o.m svensk msm erkänner det.

Ni har varit jävligt spaka nu när ni kört fast, tömt era stridsvagnslager och loosar 1500 alkisar om dagen, så förstår att ni tror ni kan andas ut nu när Trump ska hjälp er (måste kännas riktigt pinsamt för er nu när 3-dagarsoperationen snart är inne på 4:e året) , men passa på att vara glad idag, för de där förhandlingarna kommer nog inte gå riktigt som ni hoppas på.

Bara att ni är så.pantade att ni tror att Trump och Putin kan bestämma saker utan att Ukraina är delaktiga visar ju vilken otroligt låg nivå ni ligger på, både mental, utbildningsmässigt och moraliskt

Sjukt komiskt att läsa i trådarna idag.
Citera
2025-02-14, 00:29
Medlem
Citat:
Haha den gav mig ett gott skratt.

Nej det är väl känt att väst har viruslab i Ukraina.

Liknande Kina har i Wuhan.
Ni försöker med allt, viruslab!!
Vad är konstigt med ett viruslab?
Viruslab finns nästan i alla länder här på jorden.
Citera
2025-02-14, 00:53
Medlem
Citat:
Det tycker inte Trump

Trump är ingen diktator som bestämmer i G7, han försökte få med Ryssland redan förra gången han var president vilket förstås avvisades av de sex övriga. I G7 vill man ju ha en viss klass, ska man börja ta med U-länder så passar ju Indien och Brasilien bättre än Ryssland, dom är ju åtminstone demokratier och har större större ekonomi.
Citera
2025-02-14, 01:34
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lars-olle
Ja ifall Ryssland kan behålla hittills rövade territorier ,vilka ska bygga upp de fullständigt raserade området?
Inte alla Rysslands nya krigsinvalider hursomhelst.Dessutom minerat så det räcker o blir över.
Ryssland hade redan före kriget minskande befolkning och enorma arealer av outnyttjad åkermark skogar
Och mineraltillgångar. Tillgångar de inte på långa vägar hade arbetskraft för att utnyttja.
Blir östra Ukraina bara ett nytt karelen?
Det skulle skapas ett antal Potemkinområden som går att visa upp. Men städer som Mariupol och Bakhmut kommer aldrig bli helt uppbyggda igen. Staden Donetsk kommer aldrig att bli helt befolkad igen.
Sievjerodonetsk och Marinka kommer att ligga i ruiner för all framtid.

Ryska samhället kommer inte ha kapacitet att odla all jord heller. Men de bästa markerna, och vissa marker som inte behöver minröjas och städas.

Ryssland har enorma arealer jordbruksjord som ligger för fäfot. Ofta sämre mark- och klimatförutsättningar än i södra Ukraina men inte dåliga förutsättningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in