Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Det är helt självförvållat. Trump ensam är ansvarig för vansinnet som kommer från USA. Trump attacker mot allierade och mot amerikanska staten är destruktiva och splittrande.
Absolut 100%.
Det var ju precis det många av oss, redan före valresultatet, kunde förutse skulle hända.
Däremot funderar jag på om det är så smart av ryssen att uppmärksamma det offentligt redan nu...
för det i sig kan i amerikanernas ögon nämligen indikera ett ökat potentiellt yttre hot
och pressen på Trump inrikes (USA) kan därmed bli så hög att han måste göra något drastiskt åt det, till förlust för just ryssen i förhandlingarna.
Vi får se. Att Trump är en ovärdig president för USA visste vi redan innan.
Detta som sker nu vad gäller svek och polarisering och hatretorik/hämnd
-det uppvisade han redan i förra omgången. Detta var vad vi alla visste skulle hända.
Det betyder dock inte - att han inte kan bli riktigt förbannad till slut även på Putin mfl.
Om han är köpt/utpressad etc, som jag flera gånger skrivit om, kan det bli svårt för honom att krångla sig ur tvångströjan som ryssen satt på honom.
* Men är han inte köpt/utpressad så kan det smälla riktigt ordentligt även tillbaka mot ryssen, vid för mycket provokation/spel, vilket texterna du citerade faktiskt kan ses som.
Det kan bli till fördel för UA.
Pressen och självbevarelsedriften inifrån USA självt, kan bli allt för hög för Trump!
Att han faktiskt måste anpassa sina beslut och även sin retorik efter det.
Och utöver det: Europa kommer inte acceptera svek mot Ukraina.
Det är jag övertygad om. Vi kommer växa av detta. Tillsammans.