2022-03-03, 19:51
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det är dessa idioter som man ville placera kärnvapen i händerna på, sedan undrar man varför Putin blivit "galen" och invaderar. Vad lever folk i för fantasivärld egentligen?

Vart har du fått den informationen ifrån?
Citera
2022-03-03, 19:51
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterkuk
Ryssland är en semidiktatur, inte en regelrätt autokrati som många andra länder. Information förtrycks, demonstrationer likaså, men de har faktiskt val. Det sägs att uppemot 10% av rösterna kommer från valfusk men då betyder det att i alla fall 60% faktiskt röstar på Putin istället för 70%. Om du varit i Ryssland så märker du snabbt hur oerhört många som ändå tycker Putin är bra.

Berätta mer om vad Ryssland är för land, för någon som är född och uppvuxen i Sovjetunionen!

Att det till synes sker val i Ryssland innebär absolut noll i praktiken vad gäller folkets röst. Tror du att man samlar in ALLA röster i HELA enorma Ryssland och någon i Kreml sitter å räknar dem för att få veta vad folket tycker?

Tillåt mig att skratta.

Majoriteten av ryssar röstar inte ens senaste 8 åren för att visa sitt missnöje med presidenten, och ändå tar han hem det på 98%. Märkligt.
Citera
2022-03-03, 19:52
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Tro mig...hade jag kunnat stoppa den här kriget och ofta mig själv hade jag gjort de...bara om jag kunde ta med mig Putin.

Tack för din medverkan i tråden och för att du resonerar sunt.
Det här kriget är djupt tragiskt på så många plan och det är hemskt att ett land som bara vill leva ifred blir totalt slaktat och utraderat.

Jag vet inte varför det här kriget berör mig så fruktansvärt, om det är för att de är Europeer som oss och ganska lika även om de är ett slaviskt folk, eller om det helt enkelt bara för att det är så orättvist och fel att någon bara vill komma och bomba skiten ur ett land för att erövra det.
Känns som att erövringskrig inte är något vi ska pyssla med i vår moderna civilisation.

Vad känner du som ryss om det som sker? Intressant med dina perspektiv. Jag skänkte pengar till Unicef direkt vid krigsutbrottet och det är normalt inte något jag brukar göra.

Hur ser du på "rysstrollen" i tråden som basunerar ut rysk propaganda som att det vore sanning och dessutom verkar göra det med glädje? För mig är det helt sjukt.

Sist men inte minst vill jag säga att alla sunda intelligenta människor i denna tråden och i övrigt förstår att ryssar i Ryssland kommer få det extremt svårt under lång tid framöver. Allt för att Putin agerar som en sinnessjuk diktator. Ni ryssar är offer i detta också.
Jag är rädd att ju längre kriget pågår desto mer växer hatet. Och det kommer sitta i i generationer framåt.

Ha det bra!
Senast redigerad av Peter77 2022-03-03 kl. 19:54.
Citera
2022-03-03, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det är alltid intressant att höra andra perspektiv, men tänk på att den där Macgregor är ett troll. Svårt att tas på allvar och helt klart putler-runkare. Kanske har Putler lite piss tapes på honom, vem vet.

https://www.msnbc.com/rachel-maddow-...ters-rcna17957

troll? en före detta rådgivare till secretary of state?
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Usch, fy fan - fick ont i magen av det där: ”We are urging Ukrainians to fight a war they cannot win”

Ja det är ju så det är, en helt hopplös uppgift till ingen nytta.
Citera
Medlem
Man blir ju ganska orolig av Putins tal. Han saknar ju kontakt med verkligheten.
Citera
Medlem
Stämmer det att Ryssland ska stänga gränsen? Är detta bekräftat eller bara rykten?

Jag förstår inte hur länge Putin kan fortsätta med invasionen, ryska ekonomin blöder, folk på hemmaplan dör. Hur mycket utrymme har Putin kvar med kriget på hemmaplan?

Läste idag om svenske hockeyspelare som nyligen lämnade Ryssland och den ryska ligan, han berättade bla om att han förlorade 30% av allt intjänad bara över kvällen (söndag-måndag).

Tänk er de vanliga ryska människorna.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Vart har du fått den informationen ifrån?
GRUs propaganda division.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Det är dokumenterat och länkat i tråden.

Ryssen har försökt knulla världen i såååå mången år. Nu får ni äta bajs och tillbakakaka.Ge upp Krim, lämna Ukraina gör det enda ni kan .. gräva gropar å knäböj för större förtryckare å sånt.

Varför existerar Ryssland ens ? Landet ha ju tillgångar som andra kan behöva och ledarna är ju karikatyr på människor som levde i början på 1900-tal !
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Ditt troll det blir inte sant för du skriver det.

Just nu bombar ryssland skiten ur Ukrainska städer, Ukraina är ett fredligt demokratiskt land.

Nu är det dags att väst ger tillbaka öga för öga, tand för tand...
Moskva borde få 8 dagar av bombmattor.

Ta reda på fakta innan du yttrar dig.

Tänk istället för att känna.

Här är en av de sämsta källor som finns om vad AZOV hållt på med.

https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_B...and_war_crimes

Ingen sida är oskyldig.
Citera
Medlem
Stackars människor...när man är lite äldre som jag...och vet vad livet är värt...hur kan man sitta här och skandera så mycket jävla skit om en sådan oerhört allvarlig situation som detta är? Många här borde skämmas och avregistrera sina konton...skämmes tammefan! Jag tackar däremot många som verkligen bidrar med fakta i tråden - ni vet vilka ni är...oerhört uppskattat - tack!
Citera
2022-03-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Varit off the grid i 2 dygn. Hur går det för den där konvojen? Fortfarande soppatorsk?

Enl. Rapport SVT så möter fronten av kolonnen hårt motstånd. Ryssarna kanske gör samma misstag som vid Suomussalmi-Raate?
Senast redigerad av Konrad 2022-03-03 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in