Citat:
Ursprungligen postat av
Jagararg
Tro mig...hade jag kunnat stoppa den här kriget och ofta mig själv hade jag gjort de...bara om jag kunde ta med mig Putin.
Tack för din medverkan i tråden och för att du resonerar sunt.
Det här kriget är djupt tragiskt på så många plan och det är hemskt att ett land som bara vill leva ifred blir totalt slaktat och utraderat.
Jag vet inte varför det här kriget berör mig så fruktansvärt, om det är för att de är Europeer som oss och ganska lika även om de är ett slaviskt folk, eller om det helt enkelt bara för att det är så orättvist och fel att någon bara vill komma och bomba skiten ur ett land för att erövra det.
Känns som att erövringskrig inte är något vi ska pyssla med i vår moderna civilisation.
Vad känner du som ryss om det som sker? Intressant med dina perspektiv. Jag skänkte pengar till Unicef direkt vid krigsutbrottet och det är normalt inte något jag brukar göra.
Hur ser du på "rysstrollen" i tråden som basunerar ut rysk propaganda som att det vore sanning och dessutom verkar göra det med glädje? För mig är det helt sjukt.
Sist men inte minst vill jag säga att alla sunda intelligenta människor i denna tråden och i övrigt förstår att ryssar i Ryssland kommer få det extremt svårt under lång tid framöver. Allt för att Putin agerar som en sinnessjuk diktator. Ni ryssar är offer i detta också.
Jag är rädd att ju längre kriget pågår desto mer växer hatet. Och det kommer sitta i i generationer framåt.
Ha det bra!