2022-03-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Lustigt då att en hel del utav det där producerar Kina. Så jag tror inte att det är en issue.

Jag vet att det är en issue redan idag. Har släkt i moskva.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Det finns inga leveranser av mat från storstäder till alla boendepukter i landet. Det är ett löjligt stort land.

De flesta ryska samhällen utspridda djupt i Ryssland har egen boskap och fabriker som förser dem med dagliga matvaror. De kommer inte lida mer än de redan gjort senaste decennierna.

De som får lida mest är storstäder som vant sig vid europeisk standard
Det har du helt rätt i. Men när rubeln förlorar sitt värde så kommer intresset vara mindre att sälja sin mat. Alla drabbas när valutan går åt helvete. Rik som fattig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ryssen har hamstrat kinesiska statsobligationer.

Ska vi slå ner på kina också tycker du?

Det blir väl Ryssland som slår ner på Kina om dom tvingas dumpa innehavet?

Till vilken ränta har man köpt dessa obligationer? 0%?
Citera
2022-03-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
De har bunkrat kinesiska statsobligationer bland annat.
Mig veterligen har de inte dragit igång en bolånefest och massinvandring för att få "fräs" på BNP genom skuldsättning.
Lycka till med det, Folkmordsrepubliken Kina har en ekonomisk härdsmälta på väg med elbrist, en kollapsad bostadsmarknad, valutaflykt och skenande arbetslöshet. Kinesiska städer är väldigt högt skuldsatta genom sk. skuggbanker och Kinas statistik är som alltid missvisande eftersom den tjänsteman som presenterar för svaga siffror får sparken.
Citera
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Någon som vet om AZOV brigaden fortfarande är vid liv?

Från en vän från charkiv .

” In my city is Ukrainian army like Azov, so Russia change strategy, and forces them”
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Om han bryr sig om sitt folk, ja.
Det finns ingen större skillnad mellan Ukrainare å ryssar det är typ same shit, de har levt tillsammans i flera hundra år utan större problem.
Den vanlige Ukrainarens liv kommer inte påverkas då man hade innan 2014 en pro Ryssland ledare.

Ryssland har ett problem med Zelensky och hans politik.

Fråga Ukarinarna vad de vill. Deras stridsmoral motsäger att de vill vara Putins slavar.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om hans närmaste tröttnar så hjälper inga säkerhetsåtgärder i världen.
Lär väl bli att man får slå ihjäl honom med knytnävarna, kan jag tänka mig. Är nog praktiskt taget omöjligt att komma i närheten av honom med vapen. Kanske blir som för Caesar, fast minus dolkarna.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Och bönder som jobbar gratis när valutan kollapsat? Ni ryssar vet inte vad som väntar er.

Så länge det finns mat på bordet och diesel i traktorn så rullar det på ska du se.
Värre ser det ut i EU.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Om Ukrainas president så är det väl över? Så tror ni nån i hans omgivning offrar han?

Skulle du ge upp om Sverige var invadera och Magdalena Andersson dog?
Citera
2022-03-03, 23:11
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Jo, det är en hel del nynazism i öststaterna som Ryssland, Ukraina, men i en Befolkning av
44 000 000 Ukrainare är de inte många.

Hatisk nazism verkar tråkigt jämfört med Judarna som ber till Gud, festar och har kul!
https://www.youtube.com/watch?v=mMRlTjkOEqw
https://www.youtube.com/watch?v=sO6CrPug0kw

Bandera är ju helgonförklarad av många i landets alla delar ..
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Ukraina har som det ser ut omringat mongolen norr om Kyiv och tagit tillbaka flygplatsen Gostomel.

https://twitter.com/Eleskola/status/1499491079338528768

Well done!

Någon postade en karta över storleken på de förband som invaderade. Nu hittar jag den inte, men jag skulle tro att de ryska styrkorna där utgör inte fullt tio procent av det totala antalet.

De skulle kunna förlora dem och ändå vinna.

Enligt samma karta var den största ansamlingen den som närmar sig Kyiv från öst, och det är väl rätt naturligt. De styrkorna startade i Belgorod och Kursk där infrastrukturen bör ha varit den bästa, men dessa styrkor kommer att ha ett helvete i försök att hjälpa den nordvästra kolonnen eftersom de måste ta sig över Dnepr. Floden är megabred på många ställen, och där den inte är det ligger halva Kyiv i vägen.

De förband som tog sig söderut genom Tjernobyl kan ligga riktigt risigt till, och särskilt om ukrainska förband har nått staden Ivankiv från väst.

Vi får se hur det utvecklar sig, men om jag hade varit ryss hade jag kastat mina vapen och givit upp.

Förresten, att det var frestande att försöka något här för Ukraina är inte svårt att förstå. Kolonnen har stått still i flera dagar, så man har haft god tid till att planera ett anfall och inhämta information.
Citera
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Mer än halva västvärlden är i lyxfällan.

Mmm. Där kan ju ryssen glädja sig i a f. Svårt att förköpa sig när man går tillbaka till byteshandel. "Kolla älskling, jag fick två bitar bark för mina löständer!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in