2022-03-04, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Tror det hade varit annorlunda om det gällde egna landet. En riktig anledning att äntligen få puckla på ryssjäveln. Vi hade gillat det skarpt.

Att finnar är beredda att offra sig för Finland tror jag på. Men vi svenskar är inte som finnar! Och då menar jag vita svenskar. Vita svenskar kommer nog fly till Norge. Eller Danmark. Vi hatar ryssar eftersom media lärt oss det. Så sitter vi senare nere i Danmark o hatar där istället.

Och nu är väl ungefär en tredjedel här araber och somalier. Dessa har ingen orsak alls att strida mot ryssarna. Man skulle kunna resonera så att somalier skulle försvara Sverige för att kunna fortsätta ha en plats att leva gratis på. Men jag tror inte det ändå...de försöker fly till Danmark o Norge istället.
Citera
2022-03-04, 09:57
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Fy fan alltså.

https://www.reddit.com/r/interesting...ine_right_now/
Hoppas det kablas ut till ryssar via Telegram. De behöver se detta.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Käften din nazist.
Det är bara du söker på google. Kom igen nu. Jag har ingen skydlighet att svara dig, speciellt inte när du spelar dum nazist.

Vi är nog mest nyfikna på var du får din information ifrån. Googla vet vi hur man gör, men det är troligt att de källorna du sitter på inte kommer fram i sökningen. Så var så god och upplys oss, om du nu kan det förstås.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja så man måste se förändringen i verkligheten, det är därför jag också förespråkar ett upphävande av ryska federationen så att alla delrepubliker blir självständiga stater, att Ryssland avträder Kaliningrad och lämnar Krim, att de tar hem trupperna från Kaukasus och Moldavien. De skall helt enkelt få svårt att bryta mot internationella regler genom att bli ett mindre och vanlig europeisk nationalstat. Hela tanken med Sovjet och Ryska Imperier måste tas ifrån dem.

Det blir tyvärr tvärtom vilket jag inte ens trodde för någon dag sedan.

Putin kommer att behöva införliva Ukraina helt i Ryska federationen för att kunna kontrollera landet. Det kommer inte att räcka att göra Ukraina till lydstat. Han måste flytta kärnvapen till Eu gränserna och bygga en ny järnridå för att hindra införsel av vapen och utförsel av människor.

Och sedan upprätta KGB i gammal hederlig STASI stil med spioneri, tortyr och förmodligen koncentrationsläger i Sibirien för alla motståndare man kan hitta.

Sovjet all over again.

Det är ju i princip vad han själv säger om man drar ut konserverna av det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ett misstag att tro att det skulle bli så mycket bättre om bara Putin försvinner. Det kan i värsta fall bli tvärtom, någon ännu mer aggressiv och expansionistisk ledare tar över i stället.

Putins åsikter om Rysslands relatioiner till Ukraina och Europa är han givetvis inte ensam om, utan den delas med många fler av det ledande skiktet och även i befolkningen. Därmed inte sagt att de är i majoritet, det vet jag inte, men det är knappast någon universllösning att bli av med Putin, även om det så klart kan tänkas vara ett första steg i rätt riktning.

Nu har de ju visat sin hand och det visade sig att den var bajs. Deras soldater, deras utrustning, deras vapen, deras taktik, allt suger. Deras enda vapen som kan avskräcka någon är deras kärnvapen. Lycka till med att vara expansionistisk med dem.
Citera
2022-03-04, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Varför ha börsen stängd? kommer ändå krascha, ska dom försöka rädda någon form av värde på Rubeln eller blir det sämre / bättre för värdet på Rubeln om börsen är stängd så länge som det vart stängd nu.

Det kraschar antagligen mjukare om folk har mer överblick över situationen. Annars blir det en massa som spekulerar på nedgången och stora svängningar.
Citera
2022-03-04, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Att finnar är beredda att offra sig för Finland tror jag på. Men vi svenskar är inte som finnar! Och då menar jag vita svenskar. Vita svenskar kommer nog fly till Norge. Eller Danmark. Vi hatar ryssar eftersom media lärt oss det. Så sitter vi senare nere i Danmark o hatar där istället.

Och nu är väl ungefär en tredjedel här araber och somalier. Dessa har ingen orsak alls att strida mot ryssarna. Man skulle kunna resonera så att somalier skulle försvara Sverige för att kunna fortsätta ha en plats att leva gratis på. Men jag tror inte det ändå...de försöker fly till Danmark o Norge istället.

Vi skulle kriga mer för att vi får chansen att leva ut massa mördarfantasier som suttit och tryckts på i hundratals år och inte så mycket för att försvara landet. Hävdar att de flesta svenskar kommer visa sig vara helt sjuka i huvudet och livsfarliga om det finns en ursäkt till det.
Citera
2022-03-04, 10:00
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Käften din nazist.
Det är bara du söker på google. Kom igen nu. Jag har ingen skydlighet att svara dig, speciellt inte när du spelar dum nazist.

Söker man på Google hamnar man som regel på Wikipedia. Och Wikipedia meddelar att det inte finns några nazistiska partier i Ukrainas parlament och att parlamentsvalen 2019 var fria och rättvisa.

Om du har uppgifter som säger något annat så är det väl bara att du presenterar dem. För du har väl uppgifter som stödjer det du påstår?
Citera
Medlem
iDiot5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ju längre invasionen pågår desto snabbare rämnar fasaden i Ryssland.
Nu förstår man att de bara lajvat västland, censurmyndigheter m.m.
Inte bara Putin måste bort, alla i ledningen födda före 1955 måste rensas ut.

Vi får hoppas på en Revolution 2.0!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDiot5
Filmen är nog nästan en vecka gammal, men vi får hoppas att dom kommer fram.

Det där är inte pansarskott 86 utan robot 57, utvecklad i Sverige men producerad i Storbritannien. Vi har inte levererat några robot 57 till Ukraina.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Du kan alltså inte svara?

Frågorna kvarstår:
Vilka partier i det ukrainska parlamentet är det som du menar är nazistiska?
Och vad är det egentligen för fel på den ukrainska demokratin?

Högerextrema (ibland kallade nynazistiska) Azov-bataljonen strider ju för Ukraina just nu och har så gjort i flera år i kriget mot utbrytarrepublikerna. Svoboda sitter i parlamentet med 6 platser efter valet 2019.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Azovbataljonen

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svoboda

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parlam...019#Resultatet
Citera
2022-03-04, 10:01
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
ingen vet när den öppnar igen. tror inte ens ryssland själva vet när dom kan öppna igen fär då brakar hela ekonomin.
Hur försvarar/förklarar Putin den stängda börsen för sitt folk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in