2022-03-05, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
66 224 ukrainska män som varit bosatta utomlands har återvänt till Ukraina för att delta i försvaret, enligt landets försvarsminister Oleksij Reznikov.

”Det är ytterligare tolv motiverade stridsbrigader. Ukrainare, vi är oövervinnerliga”, skriver Reznikov på Twitter.

Den ukrainska regeringen har vid flera tillfällen uppmanat människor med stridserfarenhet världen över att ansluta sig för att försvara Ukraina i kriget mot Ryssland och en internationell brigad har sedan tidigare upprättats för dem.

Aftonhoran.

En väldigt stor stridskraft, Ukraina ger inte upp. Men är det så många, jag litar inte på Aftonhoran alls.
Citera
2022-03-05, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GodMode
https://youtu.be/KNav_lbe1kU

Damn!

Tackar!
Citera
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Samt ryssen är van vid bilar, tv, netflix, kläder, musik, utlandsresor etc.

Nu blir det träskor, terylenbyxor, tjocktv och en skrikande Putler som fredagsunderhållning.

När jag var i Ryssland på slutet av 80 talet så hade de inte ens toapapper utan man fick torka sig med Pravda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det var faktiskt så Tyskland resonerade gentemot Sovjet

"Om vi kan ha slå ett modern land som Frankrike snabbt som alla har inomhus WC så kan man ta Sovjet " (inte exakt citat men ngt i den stilen)

Nu är det Frankrike som har WWII skämten

Kanske inte hörde till eran debatt, ni kanske pratade om fattigdom etc
men låt inte hur andras WC vanor styra våran ev invasions planer

Nu var ursprungsfrågan är Ryssland Angola. Och jag svarade nästan se statistiken på toaletten. Ukraina är ännu fattigare än Ryssland så ryssarna skulle ha tänkt på att vägnätet inte är det bästa.

PS Tyskarna såg hur ryssarna betedde sig i Finland 1939 och i Polen. De glömde fråga Japanerna. Sen ska man inte anfalla Ryssland om man får ett "Peoples war" men ryssarna verkar ha fått det i Ukraina i stället. Det handlar i slutändan om stridsvilja.
Citera
2022-03-05, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Men det finns inga utländska förband, eftersom Norge sagt nej till detta sedan sitt inträde, och framförallt inga kärnvapen, vilket var vad vi diskuterade.

Norge har inget bombflyg, upplysningsvis. De har militärflygbaser där man kan basera t.ex. amerikanskt bombflyg, det har vi också, men en bombflygbas vet jag inte vad det är. Du kanske kan förklara?
Kanske jag som skriver på ett sätt som du inte förstår?

Jag är övertygad om att det finns kärnvapen lätt tillgängliga från de baser i Norge som nato/US/Väst kan tänkas använda.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ivan och Olga har fått internet och är lite mer upplysta nu än under WW2, underskatta inte när babusjkorna går ut på gatan och vill ha hem sina söner.
Ja det var väl den nästan ofattbara siffran ca 20 miljoner som dog?
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag upplever att Putin har drag av autistens: "JAG har inte gjort något, det var den som...", varför han aldrig kommer dra sig tillbaka om omvärlden ser honom som förlorare - även om han vet att han hade fel kommer han aldrig erkänna det utåt. Det enda sättet att få stopp på det hela, som jag ser det, är antingen genom ryskt myteri eller genom förhandling där Putin ser ut som en vinnare.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Tyckte den såg lite för snyggt filmad ut. Men av att döma ser det ändå ut att vara äkta när man ser till explosionen och all rök med efterföljande brand.

Ja, jag tror att man hade gjort en mycket kortare sekvens om man vill fejka med datorgenererat. Lättare komma undan med det o kräver mindre jobb.
Citera
2022-03-05, 10:28
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Kanske jag som skriver på ett sätt som du inte förstår?

Jag är övertygad om att det finns kärnvapen lätt tillgängliga från de baser i Norge som nato/US/Väst kan tänkas använda.

Gör du alltså gällande att det finns kärnvapen på norska flygbaser?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Att Västs politiker valt att blunda för användandet av nazistiska förband säjer en del om bristen på moral hos politikerna. Carl Bildt har kommenterat Ukraina i många år men inte sett någon anledning att kritisera huliganförbanden i någon större utsträckning.

Dom nazistiska förbanden är inte stora. Men Rysslands krig här kan innebära att dom växer. Det är inte Ukraina som skall anklagas utan det är Ryssland som begår brotten här och efterräkningarna blir enorma.
Citera
Medlem
Enydrions avatar
Fler och fler varningar om att världsekonomin kan krascha pga kriget.

Känns som att väst eventuellt kommer att passa på att krascha ekonomin nu, när man kan skylla det på Ryssland. Räntorna har ju hållits låga länge för att hålla kraschen borta, men USA har ju höjt räntan och här i Europa börjar ju räntehöjningarna närma sig, så man kanske väljer att tidigarelägga den oundvikliga? kraschen för att kunna skylla på Ryssland...
Citera
2022-03-05, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Damn!

Tackar!

Är nog en fake, som det mesta som visas på social media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in