2022-02-24, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Men din idiot, tror du dom har något annat val eller?

Om Ukraina hade upprepat Sveriges utrikespolitik om alliansfrihet hade inget av detta skett.
Citera
2022-02-24, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
Är du säker på detta?
Ja det Är cnn som har en reporter som följer dom
Citera
Medlem
FarliKorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag är iof ingen militärstrateg, men den ryska insatsen imponerar inte. Skulle USA/NATO göra samma insats emot Ryssland, ( med undantag av markinvasion, som endast skulle ske emot Kaliningrad enklaven), så skulle följande ske:

All datakommunikation skulle ha upphört inom några minuter.

All tele/,mobiltelefontrafik skulle ha upphört inom några minuter.

All el försörjning skulle upphöra inom några minuter..

Minst 10 000 konventionella precisionsmissiler skulle ha regnat över ryskt luftvärn, flygbaser, stridsledningcentraler, (om inte ryssarna gjort dem mobila), armebaser, militära förråd, m.m. Och, naturligtvis, skulle det regnat precisionsmissiler, mot de kärnvapenbestyckad rakettrupperna. Samtidigt som amerikanska/NATO attackubåtar attackerar samtliga ryska strategiska ubåtar som är till sjöss. Även trupper med tillgång till taktiska kärvapen skulle attackeras med precisionsmissiler Viktiga broar och andra viktiga fysiska kommunikationsleder skulle slås ut. Sedan skulle man slå emot den ryska statsledning.

Viktigt att veta att USA har tillgång till all rysk kommunikation, i klartext. Detta eftersom USA har tillgång till extremt kraftfulla kvantdatorer och vanliga superdatorer. Det gör att de kan knäcka alla chiffer som ryssarna kan tänkas hitta på. Plus, givetvis, spioner som rekryterades på 90 talet, då allt kunde köpas för pengar i Ryssland. Detta gör att USA kan förutse om galningen Putler planerar ett överraskande kärnvapenanfall. Och,om, han gör det blir scenariot ovan, verklighet.

Du målar upp en stjärnspäckad actionfilm, men jag har själv ingen koll så jag får väl lita på dig.

MEN min fråga var vad tror du/ni kunniga är ryssens strategi, nästa drag?
Citera
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Dom har ju fördelen att försvara samt hunnit förbereda sig sen 2014. Så motstånd lär ryssen räkna med.

Hoppas även att många länder skickar dit materiel till Ukraina.

Erövrades inte Afghanistan i ett nafs, trots enorma förberedelser?
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Verkar så. Hans kortisonsvullna ansikte kan indikera någon form av allvarlig sjukdom.

Ja han ser inte mer frisk ut nu direkt.
Image Link en liten svullen diktator!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Foliehattarna är igång igen. Såg en som skrev att media är medansvariga till kriget för att man rapporterat ("frossat") i hätska uttalanden från bägge sidor.

Finns bara en som är ansvarig för detta.
Citera
Medlem
Pruttars avatar
Ge mig ett bombbälte så springer jag till Moskva och gör slut på Putin.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
https://www.npr.org/2022/02/21/10821...putin-invasion

Japp men dom är fortfarande ingen NATO medlem.
Citera
Medlem
När kan vi förväntas få höra Biden tala (stamma)?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
För att det är radioaktivt.

Varför skulle Ryssland vilja ta ett nedstängt kärnkraftverk som inte fungerar och inte kan startas och där det inte bor en endaste människa?

Nä, exakt. Ryssen har 0 och ingen användning för det om det inte är för att sprängas.

Det är välkänt i flera veckor att ryssen och flyttat med en massa strålskyddsutrustning till gränsen. Som man bara behöver om man vill spränga kärnkraftverk.

Eller för att zonen är radioaktiv och ligger på vägen mellan Belarus och Kiev?
Citera
Medlem
Undrar om Polen har lust att attackera Vitryssland nu.
Det skulle inte förvåna mig om USA får hålla dem tillbaka men så länga ryssarna är inblandade vågar de nog inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
Är du säker på detta?

De har ju tom. Talat med dem, CNN reportern var på plats när de kom.

Så ja, det är säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in