2022-02-24, 17:29
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ryska armen behöver dock inte arbeta så hårt. Det verkar ju gå smidigt det här.
Ryska börsen har fallit typ 40% utan att sanktionerna ens börjat, trots förbud mot shortning. Vi får se hur smidigt det går för den skallige fürern när ett redan fattigt folk blir ännu fattigare. Ryska revolutionen 2.0
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Den amerikanska underrättelsetjänsten kände till detta i veckor nu och det känns som att ryssen får ett oväntat hårt motstånd är det korrekt uppfattat ? är amerikanska och brittiska specialsoldater redan där ?
Klart dom inte är, de sviker Ukraina.
Visst de har skickar krigsmaterial men att kriga sida vid sida med Ukrainarna gör de inte.
Tyskland skickade ju hjälmar, Tyska folket måste vara stolta nu.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Och vad faaan tänker denna jubelidiot med??? Vill han ha en invasion av Ryssland i Sverige?

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m...n-till-ukraina
Kriget kommer att vara över innan vapnen kommer fram. Men röda armén tackar säkert och tar emot Sveriges bidrag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Eller varför inte med staden Atlantis, om det nu alltså är fritt fram för fantasier.

Mexico är ett riktigt land om jag inte har helt fel?
Citera
2022-02-24, 17:30
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ukraina kunde ha skött sig. D.v.s inte attackerat Donbass. Nu får de ta konsekvenserna. Om du slår mig så slår jag tillbaks.

Vart vill du att jag slår?
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ukraina kunde ha skött sig. D.v.s inte attackerat Donbass. Nu får de ta konsekvenserna. Om du slår mig så slår jag tillbaks.
Dom har inte attackerat, hur svårt ska det vara? Sluta sprida felaktig information.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geruppp
Om jag har förstått det rätt.

Ukraina vart självständigt och ett villkor för det var att man aldrig fick gå med i NATO? Nu på senare tid så har man flirtat med nato och säger sig vilja gå med, man bryter alltså ett avtal och får smaka på konsekvenser? Har jag fattat det rätt? Om det är på detta vis så stödjer jag helt klart Putin. Ukraina får sluta böla och skylla sig själva

Nej du har inte fattat rätt. Att vilja gå med i NATO är inte samma sak som att gå med i NATO. Ukraina har inte brutit något avtal.
Citera
Medlem
Finns några tillförlitliga uppgifter på döda och skadade på bägge sidor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Ryska börsen har fallit typ 40% utan att sanktionerna ens börjat, trots förbud mot shortning. Vi får se hur smidigt det går för den skallige fürern när ett redan fattigt folk blir ännu fattigare. Ryska revolutionen 2.0

Ryssland har godar relationer österut, tryggad energiförsörjing, tryggad matproduktion. Det kan man inte säga om alla länder i EU.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Kriget kommer att vara över innan vapnen kommer fram. Men röda armén tackar säkert och tar emot Sveriges bidrag.

Ja Bildt skickade väl vapen med Estonia . Han och dvärgen två jubelidioter .
Citera
Medlem
Jofs avatar
Kriget förs på old school sätt. Med Pang pang. Lite Wild West.

Men det finns modernare sätt.
Att stänga ner de ryska bankernas tillgång till Swift har kallats en finansiell motsvarighet till en atombomb, ”the nuclear option.” Det har nämnts som en möjlig sanktion mot Ryssland efter invasionen av Ukraina.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Har någon ledare i väst fördömt Trudeau än?

Vilket land har han invaderat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in