2022-02-24, 20:15
Medlem
Situationen i Ukraina, vad jag förstår, kommer sig i att Ukraina gått med i NATO. Vad betyder det? Kan någon snälla, SNÄLLA förklara det för mig?

Jag har känslan av att om jag blir osams med grannen, så går han och köper en pistol. Då köper jag ett gevär. Då köper han en granatkastare, nej nu jävlar, nu köper JAG missiler!!

Alltså krig är så jävla fel! Varför pratar inte makterna med varandra? Varför är det så viktigt för NATO att ha med Ukraina? Alltså detta kommer sluta med förödelse!

Snälla, hjälp mig förstå!

Kan vi i detta land ställa frågan, VARFÖR? lite oftare, hade mycket av detta inte behövt hända! Nu har vi gått ut och stöttat Ukraina, såklart vi gör! Vi hatar krig! Men varför?

TÄNK TILL LITE, FÖR JAG FÅR INTE IHOP DETTA!

Ingen av er kommer kunna svara på detta! Men ställ gärna frågan, varför?

Alla ni som stöttat Ukraina i detta, förklara för mig varför detta hände? Vad innebär det för Putin att Ukraina gått med i NATO? Kan Magdalena Andersson förklara detta för mig, så jag förstår, då är jag på!
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det hänger ihop. I och med att Nato närmar sig Rysslands gränser så anser sig ryssarna behöva ta kontrollen över t ex Ukraina. Skulle Ukraina bli medlem blir ju hotet påtagligt för ryssarna.
Vilket hot? Hotet att inte få attackera och röva som man vill? Du vet om att NATO är en försvars-allians? Där man försvarar sig mot tex vidriga despoter like putin.

Så att.. .. troll on

Mvh
Citera
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Europa måste kasta ut USA. De får hetsa bäst de vill på andra sidan Atlanten. Vi har Ryssland på samma kontinent och 50 mil från Sveriges gräns. Helt idiotiskt att liera sig med USA som är i totalt förfall. Bättre för vår säkerhet och trygghet att upprätta goda ömsesidiga förbindelser med Ryssland.

Moraliskt förfall, månne, men ifråga om i sammanhanget mer betydande aspekter som ekonomi och militär är ryssarna en flugskit gentemot USA, för att inte tala om NATO. Man väljer vinnarnas sida, och ryssarna kommer aldrig vinna i det långa loppet. Oavsett vad man tycker om vänsterpropagandas frammarsch i väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Enligt västmedia har "alla" vänt Putin ryggen. Vad man måste inse är att västmedia inte sitter på hela sanningen. De propagerar vad de vill att vi skall tro. Sanningen är istället att Putin har samarbete med många länder i världen som avskyr amerikanernas makthunger och krigande. Sanningen är också att alla länder inte vågar göra annat än "fördöma" Putin eftersom det kan få konsekvenser från amerikanskt håll.

Vilka länder avser du? Som skulle "avsky amerikanernas makthunger och krigande".

Kina är ambivalent och Belarus är i alla väsentliga avseenden en rysk satellitstat.
Citera
Medlem
Gorgar1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Det kan du ta reda på själv utan att patetiskt be om källor.

Troll
Citera
Medlem
Fittheligeandes avatar
En del hävdar att Ukraina inte officiellt sett varit registrerat som en egen självständig stat sen 1991.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Detta är så sant. Ryssland ekonomi är ju ett sånt jäkla skämt. Det är helt otroligt att de har sånt pruttdåligt BNP som de har. Känns som Putin aktivt jobbat på att få ett så lågt BNP som möjligt. Hade han inte brytt sig och kört laissez faire till 100% hade de ju haft ett bättre BNP med befolkning på 145 miljoner människor. Spanien har liksom ett lika stort BNP.

Ja, det är ju det jag säger. Ett u-land. Som Afrika. Dom är totalt värdelösa.
Citera
2022-02-24, 20:16
Medlem
druiddance1337s avatar
Tror ni att Ukraina kan stå emot? Kommer detta leda till ett världskrig? Vad kan vi förvänta oss?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Nu framstår du som lika korkad som den censurerade Ryska pressen. Det är idag fullständigt uppenbart även för genomsnittsryssen varför Estland och de andra länderna i närområden ansökte om NATO-medlemskap.

Och det blir baltiska staterna som blir det stora NATO-testet. För precis som Biden nyss sa så är det bara en tidsfråga när Putin tar samtliga baltstater också.

Och då MÅSTE NATO agera. Eller göra en "stand down"

Vilket är den ultimata förnedringen Putin ör ute efter
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Biden borde sitta på samma boende som min totaldementa morfar.

Han lyckades namnge de fem NATO-medlemmar som är närmast krigsområdet så han lär få stor tumme upp från Baltikum åtminstone.

.....i Finland och Sverige ...
.....samt vårt kompisland ?? Moldavien torde försvarsministrar och generaler fortsatt titta mer stelt på rapporteringen i kväll.
Citera
Medlem
geir44s avatar
"Dom har tagit Tsjernobyl"

Ouu...big prize...☢️
Citera
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Troligtvis pga det är det största kriget sedan WW2

USAs invasion krig mot Iraq och Afghanistan var större och mycket mer krävande logistisk sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in