Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-24, 22:43
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Källa?

https://mobile.twitter.com/Kabmin_UA...51016234881029
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
självklart. men vad jag vet har inte ukraina placerat ut en enda mina

Det är väl inte något dom berättar, men det är ett effektivt försvar. Att lägga ut minor går hyfsat snabbt. Meningen är väl att i dom flesta fall att det ska vara en överraskning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
En intressant artikel om konflikten.

http://thesaker.is/a-few-disjointed-...ary-situation/
Hur kan du tycka den där grunda låtsasanalysen är intressant? Är ju bara skriven av någon fjomp som är livrädd för Putin.

"However, I STILL don’t believe that Russia wants to invade the Ukraine."
OK, vilken stabil analys, samtidigt som man ser ryska soldater (rädda tonåringar) tillfångatagna som krigsfångar och ryska stridsvagnar förstörda i Ukraina.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vad håller Biden på med. Det är löjeväckande. Han flyttar 7000 man till Tyskland för att käka tysk korv och dricka öl. En otroligt kraftfull man. Vem vem. Nästa steg kanske är att skicka sin crackrökande son till Ukraina för att leda försvaret.
De flesta ryssarna är fina människor som värdesätter frihet och Putins arme tycks nästan bara bestå av tangentbordsriddare som sitter och chattar på nätet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror också det. Jag tror Ryssland vill kriga i stora stridsvagnsslag men Ukraina gör inte det utan undviker stora slag och gör skyttegravar istället samt anfaller lite mer överraskande här och där.
jag stöttar den taktiken. hoppas även sverige skickar anti tank missiler nu när förfrågan har kommit. stridsvagnar är enkla mål
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Det är fanimej otroligt att Nato och Usa bara ser på.

Nu gillar jag ju Ryssland förvisso men seriöst Putin måste ju skratta åt alla fördömanden som gör jackshit.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Ukraina ville inte gå med NATO fören efter USA störtade den demokratiskt valda regeringen i Kiev och installerade en extremnationalistisk russofobisk lydstat 2014. Det är därför vi har situationen som vi ser idag, det fanns inget problem innan USA la sig i, precis som i Syrien, Irak, Afghanistan, Libyen.
Du ljuger. Ukraina är inte lydstat tlll någon.
Det kommer dock riskera att bli det om Putin ånyo installerar en marionett. Inbördeskrig kommer följa i flera år.
Citera
2022-02-24, 22:44
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Fast det där är sant för i stort sett hela världen. Det är samma sak i exempelvis USA där några få hundratal personer har deb absoluta majoriteten av rikedomen.

Absolut. Men inte i den storleksordningen.
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Den här professorn förklarar varför detta är västvärldens fel. Han säger också att den enda lösningen på problemet är att göra Ukraina till en neutral buffertzon, vilket är exakt vad Putin är ute efter enligt nya uppgifter.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4&t=4s

Vi har ett nytt krig i Europa tack vare globalistmaffian. De har planerat för detta länge

Okej, så det var väst som gick in i Ukraina? Vad Ryssland eller något annat land vill är irrelevant, det är Ukriana som har självbestämmanderätt för sin egen nation.

Förbannat tragiskt att det sitter människor och jublar åt det som sker samtidigt som människor dör och skadas för livet. Men visst, sitter man tryckt bakom sin skärm så kan man väl glädjas åt andras olycka och misär, så länge det inte händer hos oss..... Fy fan.
Senast redigerad av Neroxx 2022-02-24 kl. 22:47.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror att Ryssland intensifierar luftangreppen i morgon bitti. Dom har nog insett att första slaget inte var tillräckligt hårt.

Jag tror också dom har missbedömt. Ukrainas försvar är nog inte så modernt och fixerat vid datorer och iphones.

Får dom bara rätt order så kan dom göra mycket gott motstånd på marken och känner att dom har rätten på sin sida.

Ryssland har gjort en felbedömning. Dom blir tvungna att invadera med allt dom har och jag tror inte det var planen.

Samtidigt stiger missnöjet i Ryssland. Det ser mycket illa ut för Putin. Som Scholtz eller Schulz sade: "Ryssland kommer inte att vinna detta krig"

Ukrainas väg är att Ryssland hållet sig i luften.
Då vinner de. Börjar det rulla in vågor av pansar är det kört tyvärr, även om man bekömtat även marken bra idag.

Ryssen hade aldrig räknat med att torska så många helikoptrar och plan som de gjort idag.
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Att allt egentligen är en simulering i en ofattbar dator?

Nej självklart hotar han med kärnvapen, indirekt.

Det kan vara så att du har problem att tänka utanför ramarna.

Det var 70 år sedan vi uppfann kärnvapen.
Tror du inte mänskligheten kan ha utvecklat ett ännu värre sätt att dö på?

Kärnvapen kan upplevas som ett ganska humant sätt att få avsluta sitt liv på, det kan finnas värre saker.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Den här professorn förklarar varför detta är västvärldens fel. Han säger också att den enda lösningen på problemet är att göra Ukraina till en neutral buffertzon, vilket är exakt vad Putin är ute efter enligt nya uppgifter.

https://www.youtube.com/watch?v=JrMiSQAGOS4&t=4s

Vi har ett nytt krig i Europa tack vare globalistmaffian. De har planerat för detta länge
Det rimliga vore att NATO upplöses och EU skapar sitt eget försvar utan inblandning av USA. Och att vi sen är ödjuka och satsar på samarbete och öppenhet och skapa bra relationer med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in