2022-02-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Det hade inte varit några problem för USA att dra sig tillbaka från Europa och Ukraina. Vad gör amerikanerna där, för det första? Givetvis för att hota Ryssland, destabilisera, skapa konflikt och slutligen - ännu ett krig.
Men Ryssland hann först med kriget
Citera
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det rimliga vore att NATO upplöses och EU skapar sitt eget försvar utan inblandning av USA. Och att vi sen är ödjuka och satsar på samarbete och öppenhet och skapa bra relationer med Ryssland.

Varför då? Ryssland är en liten ekonomi. Finns inget behov att ha någon relation med ett hopplöst, efterblivet misslyckande till nation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Nu när flera tusen svenskar sitter här på fb en torsdagskväll o skvallrar och bråkar om vem som är värst får man intrycket att denna diskussion finns överallt i världen. I dagens digitaliserade värld där döda ukrainska/ryska trupper visas upp på tiktok etc som om de vore något call of duty blir allt i slutändan en PR grej.

Oavsett hur de slutar hoppas jag det blir så lite lidande o förstörelse så möjligt

Ryssland måste vinna. De har inget val. Putin gör det han måste helt enkelt.
Hoppas inte de bombar sönder centrum i Kiev. Så himla fina byggnader där.
Citera
Medlem
Min frus barn befinner sig i Ukraina just nu. I Akhtyrka, det är nära Sumy i Sumy oblast. Dom bor i centrum. Sonen berättar att staden är ockuperad med ryska stridsvagnar i centrum men det finns ukrainsk militär i staden som strider.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Anfalla är bästa försvar - som en var inne på här. Alla europeiska länder invaderar Ryssland från olika håll. Och Tyskland serverar öl. Så får vi tyst på den där sjuka björnen en gång för alla.

Och jag föreslår att du angriper Ryssland först. Visa vägen. Nej? Då kan du bara hålla käften med ditt krigshets.
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svallallare
Varför skulle ryssland gå in halvdant och få stryk en hel dag innan man går med i matchen? Haha, Ryssland är ett U-land och har fått sina flygplan och helikoptrar nedskjutna hela dagen. Inget ”air defence” är utslaget.
Putin lägger förmodligen inte hela sin hand först dagen. Man testar västs respons sedan eskalerar man allt eftersom. Förmodligen kommer händer mycket under vargtimmarna natten till imorgon.
Citera
2022-02-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Anfalla är bästa försvar - som en var inne på här. Alla europeiska länder invaderar Ryssland från olika håll. Och Tyskland serverar öl. Så får vi tyst på den där sjuka björnen en gång för alla.
Tills Putin trycker på knappen för att avfyra Tsirkon-missiler. Når USA på mindre än 2 min..
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Väst lyssnade inte på Rysslands upprepade varningar om militär upprustning i Ukraina. Allt man gör har konsekvenser, och alla konflikter har två sidor.
Men Ryssland har inte någon som helst befogad rätt att hindra Ukraina om de vill stärka upp sitt försvar (av jävligt goda skäl, för övrigt). Du ursäktar ett skurkvälde.
Citera
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Det kan vara så att du har problem att tänka utanför ramarna.

Det var 70 år sedan vi uppfann kärnvapen.
Tror du inte mänskligheten kan ha utvecklat ett ännu värre sätt att dö på?

Kärnvapen kan upplevas som ett ganska humant sätt att få avsluta sitt liv på, det kan finnas värre saker.

Lite OT men ok visst kan det finnas. Biologisk krigföring tex. Men jag jag tror absolut att det är kärnvapen som åsyftas. Det är ju ett meddelande till hela världen och ska vara begripligt.
Det har som tur är aldrig blivit ett atomkrig på jorden. Än.

Nått helt annat, vad gör ryssarna vid chernobyl?
Citera
2022-02-24, 22:52
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Tills Putin trycker på knappen för att avfyra Tsirkon-missiler. Når USA på mindre än 2 min..
Är väl inte ens i tjänst ännu ..
Citera
Medlem
Ryssland har större mål än Ukraina vad kan det vara mer?
Citera
Medlem
flygplatsen är åter tagen av ryssarna. det gick snabbt. inatt blir det inflygning av ryska trupper och riktigt knas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in