2022-02-25, 00:16
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2PistolerIMinBil
Är så jävla stolt över att vara Ryss 😁😁😁 tycker ni jag ska åka ner ditt och fira! Haha så jävla najs. Detta är jag redo att dö för. Putin är den bästa kompisen jag har
Såna gubbar finns det inte många kvar
Och om jag blir ledsen någon gång ibland
Hjälper han mig då så gott han kan
Jag går på stigen som går till Putin
Och hjärtat sjunger en glädjesång
Jag får väl gå här i några timmar
Jag är väl framme ikväll nån gång!!! 🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Ta det lugnt med din hembrända vodka.

Jag förstår att du är glad just nu. Det är alla i tråden som är svurna antinazister och antijudiska på en och samma gång. Har du själv kommit fram till just ditt speciella skäl för att vara glad att platta till ett fredligt militärt underlägset broderfolk ?
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Varför inte? Ukraina kan få största möjliga självständighet bara de inte rustar upp eller går med i NATO. Trist att västoligarkerna och CIA skulle försätta Ukraina i den situationen dock.

Du är lättlurad. Putins ord går inte att lita på. Han har övergått till en maktgalning som skiter i sitt folk och tänker bara på sig själv och sin elit.
Citera
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har inte genomfört nån invasion av något land under Putins ledarskap. Det har dock försvarat sig mot aggression, vilket är helt i enlighet med FN-stadgan.

Jag försvarar Putin, eftersom Ryssland har säkerhetsintressen som han tillgodoser. Detta är även ett egenintresse för mig. Som svensk är jag angelägen om att Ryssland inte är hotat därför att ett hotat Ryssland blir en fara för oss i Sverige.

Att Putin nu demilitariserar ett land som styrs av USA - ett USA som bara är intresserad av att Europas övriga länder och Ryssland är i konflikt - kan bara vara bra för oss i Sverige.

Jag uppskattar att du försöker sprida en nyanserad bild men det är tyvärr hopplöst att diskutera med människor här. Det är obehagligt hur jävla vidrigt dom beter sig.
Citera
2022-02-25, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De ryska jonspirationsteorierna du försöker sprida är direkt pinsamma. Sluta titta på ryska statsmedel så framstår du inte som så korkad.
Nämn ett påstående i mitt inlägg som inte stämmer så ska jag ge dig en källa från väst som bekräftar det. Till och med att Soros finansierade revolutionen har nämnts i mainstream-media.

Jag kan inte ryska och har inga intressen där. Vad jag inte gör däremot är sticker huvudet i sanden.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
Varför i helvete tar det sån tid att utesluta Ryssland från Swift? Det är Tyskland igen som daltar, kan det vara så att Tyskland blivit ett större mjäkland än Sverige? Hoppa på flyget, ni skulle har varit på plats för en vecka sedan.

Varför bryr du dig? Det är väl om något mjäkigt att bara göra som judarna vill i varje detalj hela tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vaknade nyss, någon som har en update på hur det går för Ukraina, ger dom ryssarna bra motstånd?

Ja dom gör motstånd. Finns egentligen ingen som kan ge någon info om hur det faktiskt går dock. Går inte att lita på någon källa. Det skjuts överallt runt om i Ukraina, det är väl det enda vi vet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Dom har säkert minerat hela kvälllen.

Hoppas!

Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Blir till att följa live webcams som finns från Självständighetstorget (Kiev) och andra platser.

LIVE: View of Maidan square in Kyiv (MED LJUD, så man lär höra om bomber faller)
https://www.youtube.com/watch?v=jgL0mA2SeGs

Sophia Square Kyiv Ukraine Cam LIVE:
https://www.youtube.com/watch?v=NZK0ChTLb4I

Fox news live cam:
https://www.youtube.com/watch?v=5e-FSBVHv8g

Någon gata live cam i Kiev? (Osäkert)
https://www.youtube.com/watch?v=F_4eppcSj2w

Byggarbetsplats med bra översikt live Kiev:
https://www.youtube.com/watch?v=F3wGWROtklk

wow! tackar!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Janukovitj var också demokratiskt vald enligt OSCE.
Antar att du menar Janukovytj (Януко́вич på ryskt tangentbord) – Putins gode vän som dömdes till 13 års fängelse för förräderi? Full förståelse för att det är lätt att snubbla på tangenterna 👍
Citera
Medlem
MittNyaSalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceless-Void
Varför i helvete tar det sån tid att utesluta Ryssland från Swift? Det är Tyskland igen som daltar, kan det vara så att Tyskland blivit ett större mjäkland än Sverige? Hoppa på flyget, ni skulle har varit på plats för en vecka sedan.

Tyskland har med Mutti Merkel vid rodret helt frivilligt satt på sig den ryska tvångströjan genom att göra sig 100% beroende av rysk gas. Man hade alltså alla möjligheter att göra sig oberoende med kärnkraft men skjuter sig istället i foten.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Finns bilder på brinnande ukrainska S-300 fordon, det ukrainska flygvapnet är chanslöst.

Ja, det skulle man egentligen ha haft i åtanke. Men vadå, helt chanslösa säger du ? Hur kommer det sig ?
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Det kunde dom inte för då hade putler pekar på det och kallat det för en provokation och därmed rättfärdigat sin invasion.

Ja det förstår jag, men tidigare under dagen? Det har ju nästan gått 24 timmar. Men kanske inte är en sådan stor sak, de har väl förberett sig ändå.
Citera
2022-02-25, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Macron är ett skämt.
För någon vecka sedan efter hans möte med Putin sa han att det inte skulle bli krig och att allt var lungt. Ingen tar honom seriöst och han är hatad i sitt egna land. Varje dag är det prostest mot honom men det ser man inte mycket av i median..

Men jag tror ändå att cirkus 23--24% av folket röstar på honom. Ja det är inga höga siffror men övriga presidentkandidater ligger lägre, 15--17%. Macron är väl den som är mest verbal. Slug typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in