2022-02-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin är psykopat. Det går inte att begripa honom om man inte själv är psykopat.
Han har stulit det ryska folkets pengar och byggt ett stort slott för sig själv. Han åker i lyxiga sportbilar och kör runt i sin enorma lyxyacht. Men Putin vill kontrollera hela världen. Eftersom han är empatilös, skiter han i det ryska folket. Han vill nå komplett världsherradöme - det är det yttersta målet för alla psykopater.

Han är en gammal gubbe och har oavsett inte många år kvar i livet - detta är hans chans att försöka nå den ultimata makt som psykopater eftersträvar. För Putins del har han inget att förlora.
Haha fb är fantastiskt. Vilka kommentarer finner man ej här 😅
Citera
2022-02-25, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youya
Nån i tråden påstod kommande attack mot Kiev vid 02
3 väl? 2 svensk tid?
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous

Kaliningrad är bara en provins. Nato kan inte hålla koll på Ryssland genom att vara granne med en rysk provins.

Skulle tro att Nato finner Kaliningrad rätt intressant...
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Jorå, den korte herren ändrar på världsordningen. Nato 20+Länder kan inget åt saken göra. Snacka om att många efter detta tappar helt respekt för usa.. välkommen till Neoliberalismens död

Lugn i stormen, har du sett Ryssen på maidan torget än ? Just de, han vill ändra men kommer grovt misslyckas sanna mina ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Jag tittar på liveuamap och på twitterkonton som kommer med kontinueliga uppdateringar

Så då är det sant? Du har inte en aning. Om någonting överhuvudtaget.
Citera
Bannlyst
The Russian army has started to enter from the land as of now.

https://twitter.com/deepwebworld0/st...92764445093902
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Inrikesminister Anton Gerashchenko skriver på facebook:

"Ockupanterna övergav dumt sina pansarvagnar och flydde! Vill du ta Kiev? Nåväl! I huvudstaden, i Charkiv, Sumy, Tjernihiv - kommer HELVETE att vänta på dig. Vi delade ut vapen till patrioter! De kommer att skjuta från fönster, från källare, från runt hörnet".

Är det bara jag, eller är inte den här grejen med att man öppet skriker ut att man beväpnat den civila befolkningen och kommer skjuta från varenda hus, jävligt urbota korkad?

Riskerar det inte att bli ett blodbad av civila?

Ryssen har nu anledning att öppna eld mot varenda fönster, källare och hörn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
De flesta läser inte militärhistoria eller aktuella informativa händelser. De läser Aftonbladet och DN och bildar hela sin omvärldsuppfattning utifrån det. Spelar ingen roll hur modernt försvar Taiwan har, om Kina skulle bestämma sig för en invasion så skulle den vara genomförbar. Det handlar helt om den beräknade risken med USA. Kina följer därav utvecklingen i Ukraina mycket noga, ser nu i realtid vilken styrka eller svaghet Pentagon uppvisar i Europa. Jag tror det är uteslutet att Nato lägger någon typ av defensiv front i de mer västliga delarna av Ukraina för att hindra Rysslands framfart, vilket dessvärre är mumma information för Kinesen. Kinas ekonomi är inte lika lätt att sanktionera skador på som Rysslands, den är i princip helt integrerar med USA:s och Europas och i princip allt materiell import kommer från Kina. Det säger mig att om Kina invaderar Taiwan och USA inte attackerar i ett sådant läge, då finns det inget som kan göras åt Kinas krigsföring för det kan i princip inte införas några kännbara sanktioner mot landet.
Det finns en rätt bra försvarsanalytiker vid namn Lyle J. Goldstein. Hans fokusområde är Taiwan. Goldstein hävdar att Kina kan ta Taiwan på 48 timmar om Kina var villiga att slå direkt mot trupp och inte bara förstöra material. Det kanske säger något om hur starka Kina är militärt. Kinas BNP (PPP) är drygt 25% större än det amerikanska och deras BNP (nominellt) kommer passera USA någon gång mellan 2027-2033. Kinas industriproduktion var för fem år sedan i termer av BNP (PPP) större än USA, EU och Storbritannien - tillsammans.

Om Kina stannar skulle vi få en internationell ekonomisk kris. Antagligen skulle EU/USA vara betydligt mer försiktiga när det kommer till att införa sanktioner mot Kina. Ryssland är som sagt betydligt svagare ekonomiskt. Om jag förstår Kinas position rörande Ukraina så är den relativt neutral givet de uttalanden de gjorts av kinesiska regeringen. Det är uppenbart att Kina inte vill bli involverad i detta. Samtidigt är Kina kritiska till USA. Vad jag förstår har Kina och Ryssland skrivit på ett par längre handelsavtal så Ryssland är inte helt utlämnad. Interventionen i Ukraina kommer uppenbarligen kosta för Ryssland och öka ryskt beroende av Kina. Det intressanta är att sanktionerna mot Ryssland också kommer göra ont för EU. Vad jag förstår vill inte Ungern, Italien och Tyskland att Ryssland skall uteslutas ur Swift. De stora vinnarna i detta spektakel ser ut att vara USA och Kina.
Senast redigerad av Edgerton 2022-02-25 kl. 00:49.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doxycyklin87
Ren propaganda. Flygplatsen är fortf i ryska händer annars hade du sett bilder/videos på det precis som all annan propaganda Ukraina trycker ut just nu.
Tror du att ryssarna fick med sig obegränsat med ammo i sina hkp fullastade med stridsutrustade soldater.
Hela poängen med en dylik landsättning är at snabbt säkra ett område och sedan flyga in tunga transportflyg och låta lätt stridsfordon med GRK och LV mm rulla ut
Nu fick ryssarna aldrig full kontroll och man ville tydligen inte chansa att börja luftlandsätta tyngre utrustad trupp då dessa riskerade att bli slaktade av artilleri.
Fallskärmsjägare är tämligen värdelösa mot lite tyngre beväpnat motstånd.
Citera
2022-02-25, 00:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
deras plan måste ha varit att göra det på en dag? annars skulle man inte skickat 200 falskärmssoldater till en flygplats utan uppbacking.

Jag tror deras plan var att hålla flygplatsen så att flygplan med mer styrkor kunde landa. Men nu fick de aldrig helt kontroll över området så då gick det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ukrainska Civila som får kontakt med Ryssar, kan också försöka övertala dem att inte slåss. Inte bra för moralen att veta att man slåss för de onda.

Ja jag delade en video från Samnytt där en ukrainsk civil kvinna skäller ut en rysk soldat. Han vet inte vad han skall säga. Nog ganska svårt att motivera för sig själv varför man skall vara där och mörda sina landsmän åt Putin.
Citera
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Efter att ha gjort bort mig angående gränserna (nästan iallafall) vilja rädda hedern med att säga en sanning. De länder som är i konflikt med ett annat land angående gränser får inte vara medlemar i Nato. Så, varför blev Ukraina medlem?
Nu räddade du tyvärr inte din heder, utan gjorde bort dig igen. Ukraina är inte medlem..
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Efter att ha gjort bort mig angående gränserna (nästan iallafall) vilja rädda hedern med att säga en sanning. De länder som är i konflikt med ett annat land angående gränser får inte vara medlemar i Nato. Så, varför blev Ukraina medlem?

Nu tar du trolleriet för långt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in