2022-02-23, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Nja, du har fel. Korruptionen i Sverige är högre än i Ryssland, det kan jag lova.

Det är den givetvis inte men däremot så är Sveriges korruption betydligt mer förfinad och svårare att upptäcka.
Citera
2022-02-23, 13:28
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Ryssland har inte attackerat Ukraina. Ryssland har en fredbevarande styrka i De självständiga staterna LPR och DPR för att Ukraina har bombat dem.

Ryssland började att attackera redan 2014 och det har bara eskalerat sedan dess.
Citera
2022-02-23, 13:30
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Luhansk och Donbass bad putin om militärt stöd. Har du redan glömt bort det? Det bad dom om igår.

Kanske ska sluta dricka det där kranvattnet...
Haha. "Jag skickar in er här gubbar. Så tar ni stället med våld. Sen frågar ni om hjälp, grabbar. Från mig. Ok, gubbar? Ok, kör."

Jaja, ni lyckas ju kanske lura en eller två vanliga svenskar men de flesta vuxna leker inte med i putins charader.

Han är en helt vanlig gangster som försöker stjäla något och likt ett barn som är påkommet så måste han göra en slags charad. "ehh, det det var hunden", "nä, jag har inte den", jag har aldrig sett den där förut, den är inte min!" osv. Bara att det är på nationell nivå.

Hoppas ryssarna kan befria sig från despoten så de har en chans till utveckling.

Mvh
Senast redigerad av Coba 2022-02-23 kl. 13:31. Anledning: Stavfel
Citera
2022-02-23, 13:32
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
En majoritet av ryssarna tycker att det är fel att använda militärt våld för att lösa konflikten, den siffran kommer att öka när ryska pojkar skeppas hem i liksäckar och när ekonomin blir sämre och att det går upp för dem att Putin har stulit deras pension.
Nej, du utgår från det du ser och läser i MSM. Försök tänka lite självständigt.

Det blir ingen invasion. Den behövs inte. Zelensky vet att det är allvar nu. Det är därför han inte skickar trupper till östra Ukraina. Misstänker att han inte ens får det för sina amerikanska rådgivare.
Citera
2022-02-23, 13:33
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Skönt att vi är flera i tråden som kommer till samma (rimliga) slutsats: Blir det fullskaligt anfall mot Ukraina med bomber och många dödsfall talar allt för att det blir början på slutet för Putin.
Nu följer världens ögon vad Putins nästa steg blir. Vi följer honom inte med beundran utan med samma vaksamhet som man har gällande en rabiessjuk hund.

Och om Putin drar sig tillbaka nu så har han förlorat både anseende och pengar. Och förtroende, Väst kommer aldrig lite på Putin igen, han kommer att bli ignorerad som en föredetting som Saddam efter Kuwaitkriget. Ryssland kommer bli ett förlorarland vad Putin än gör. Ryssarna behöver en ny ledning och helst någon som inte är uppväxt i Sovjet.
Citera
2022-02-23, 13:37
Medlem
Tveksamt ändå om lille Prutte vågar anfalla resten av Ukraina.
De har ett relativt hyggligt försvar och ryska soldater som kanonmat är ju en ständig konstant genom världshistorien.
Den Ukrainska försvarsviljan verkar det inte heller vara något större fel på.Vattenskallen Prutte är en hög motivationsfaktor här.
Ryssarna står inför ett blodbad kombinerat med ekonomisk ruin.
Den utvecklingen äger inte längre den kriminelle Prutte om han stegar längre.
Vågar den lille förryckte galningen i Kreml verkligen det?
Möjligen..
Citera
2022-02-23, 13:38
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Nej, du utgår från det du ser och läser i MSM. Försök tänka lite självständigt.

Det blir ingen invasion. Den behövs inte. Zelensky vet att det är allvar nu. Det är därför han inte skickar trupper till östra Ukraina. Misstänker att han inte ens får det för sina amerikanska rådgivare.

Det stod i länken som du bifogade att en majoritet av ryssarna var emot militärt våld för att lösa konflikten, klarade du inte av att läsa den biten.

Varför försvarar du Putin? Tror du att han skall dela med sig av de stulna pensionerna till en sopa som dig?
Citera
2022-02-23, 13:40
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Och om Putin drar sig tillbaka nu så har han förlorat både anseende och pengar. Och förtroende, Väst kommer aldrig lite på Putin igen, han kommer att bli ignorerad som en föredetting som Saddam efter Kuwaitkriget. Ryssland kommer bli ett förlorarland vad Putin än gör. Ryssarna behöver en ny ledning och helst någon som inte är uppväxt i Sovjet.
Putin drar sig inte tillbaka, kolla på Syrien. Ukraina kommer sluta existera inom snar framtid. Kommer delas mellan Polen och Ryssland som det var under 1900-talet.
Citera
2022-02-23, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joeybananas
Från Bidens presskonferens häromdagen

: Yesterday the world heard clearly the full extent of Vladimi Puddfing twisted rewrite of history.
Going back a century as he whacks pellecony? Noting that well.. im not even going in to it. But nothing in Putins leftoremarks idicates any real interest i real dialouge.

Det är liksom bara 15 sekunder av hans tal

https://www.youtube.com/watch?v=8EnOSQ__P64

Ja, jag säger inte att Biden är bra. Men jämför man han mot Putin så är han bra.
Jag hatar Ryssland och USA lika mycket.

Sidnot; Mina kollegor och vänner från Belarus och Ryssland skämdes över Putins tal lika mycket som man skäms över Bidens tal.

"Putin såg och lät precis som han tagit en sömntablett och inte visste han yrade om under 1 timme".
Citera
2022-02-23, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Haha. "Jag skickar in er här gubbar. Så tar ni stället med våld. Sen frågar ni om hjälp, grabbar. Från mig. Ok, gubbar? Ok, kör."

Jaja, ni lyckas ju kanske lura en eller två vanliga svenskar men de flesta vuxna leker inte med i putins charader.

Han är en helt vanlig gangster som försöker stjäla något och likt ett barn som är påkommet så måste han göra en slags charad. "ehh, det det var hunden", "nä, jag har inte den", jag har aldrig sett den där förut, den är inte min!" osv. Bara att det är på nationell nivå.

Hoppas ryssarna kan befria sig från despoten så de har en chans till utveckling.

Mvh
Om du inte tror på mig så läs FNs deklarationer. Litar du inte på FN heller?

Be Kungahuset om hjälp. Har hört att dom är experter i ämnet.
Citera
2022-02-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Tvek på den analysen.
Citera
2022-02-23, 13:44
Medlem
Q6s avatar
Sovjetunionen kollapsade efter att ha försökt att hålla Afghanistan.
Ryska pojkar som kom hem i liksäckars och en ekonomi som inte klarade av kostnaden gjorde att kollapsen kom.

Varför skulle de gå bättre för Putin?

Problemet är att Putin inte har någon annan utväg än att leda in Ryssland i en konflikt. Ett demokratiskt Ryssland skulle fängsla värdens största skurk för att han har tömt den ryska pensionsfonderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in