• 345
  • 745
  • 795
  • 844
  • 845
  • 846
  • 895
  • 945
  • 1345
2022-02-25, 07:22
Bannlyst
Sirenerna tjuter i Kiev!
Citera
2022-02-25, 07:23
Bannlyst
Sirenerna tjuter på bra i Kiev nu.

”There is information that a strike group of enemy aircraft will arrive in Kyiv from Belarus in 15 minutes. Please inform others and go to the shelter, subway, etc. immediately.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
”Det här är 1938 i retur ... Det finns inga bättre paralleller”
Det brukar kallas ”Hitlerkortet” – att likna något man inte tycker om med Nazitysklands diktator. Det är oftast absurt, överdrivet och löjligt. Men vid någon punkt måste väl ett skeende bli så allvarligt att inga andra jämförelser räcker? Inför Putins attack mot Ukraina pratade Aftonbladet med tre historiker för att försöka avgöra om liknelsen för en gångs skull stämmer. ”Det finns inga bättre paralleller,” säger professor Dick Harrison.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...re-paralleller

Nazister och kommunister är samma skit, skillnaden är att nazisterna förespråkar koncentrationsläger medan kommunisterna vill ha arbetsläger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Är man så dum att man tror att rösträtt gör någon skillnad? Det var skrivet med ironisk underton fattar du väl.

Små täntar som dig kan inte försvara något. Sverige slaktas för varje dag och vad gör betahanar som dig? inget. Just nu smakar svenska kvinnor på svart kuk och du som mjäkig betahane kan inget göra åt sak. Du är bara en tragisk nätspammare utan relevans.

För din info så är det fortfarande ovanligt för vita kvinnor att vara med svarta män. Även om det signaleras annorlunda utåt. Det är en liten avvikande del som är med rasifierade och de få som blandas gör ju inte oftast det med avskrapet.

Svenskar är väldigt selektiva med vilka rasifierade som får umgås med dem. Kommer så klart med undantag och lokala avvikelser.

Tycker det är väldigt tydligt här i Stockholm och då har jag ändå en överväldigande del vänner i vänstersvängen, samma sak där. Det blandas inte särskilt mkt på umgängesnivå ens.

Men om det verkligen är en skräck för dig att det blandas så kan du ju sluta informera kvinnor att det är tabu, eftersom att människan dras till tabun.

Har du aldrig träffat en rumsren svarting förresten?
Finns det bara babianer där du bor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Du... Jag hade nog varit smartare än så och istället anslutit mig till Ukrainas armé och förrått hela bataljoner. Allt och alla jag hade kunnat och öppnat portarna på vid gavel för Röda armén.

Iväg då, och sätt din geniala plan i verket.

Meeeen ... vi vet alla att du inte kommer upp ur mammas källare, idag heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Det pågår bombräder på livestreamen!
Vilken live?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Putin skäller högt, men biter nog löst. Tror ej han vill ge USA en god förevändning till att börja cyberkriga. Å andra sidan vet en aldrig vad rysk hybris kan ställa till med, så han kanske ger sig på amerikansk infrastruktur också av ren jävelskap.
Jag visste faktiskt inte det men USA är numera efter Biden olika beslut att stoppa pipe-lines och fracking den största importören av rysk olja. Lång mycket större än Europa.

Jag lovar att äta upp min vänstra sko om det upphör inom det närmaste faktiskt.
Citera
2022-02-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Det brukar inte alls kallas Hitlerkortet. Godwins law heter det väl.

Det den gode godwin missade är att det knappast kan gälla när man faktiskt diskuterar fascism.

Det är rent löjligt att börja yra om det när utveckling och uttalanden har tydliga paralleller.

Godwin har tydligen själv fått nog
Citat:
Godwin himself took to Facebook to let everyone know that if it walks like a Nazi and talks like a Nazi, you better let people know what it really
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nä jag ger upp. Går inte diskutera med dig.

Går inte att diskutera eftersom du är korkad och har inte argument när sanningen kommer fram. Putin tog i sitt tal upp just dessa frågor kortfattat, att han vill inte att hans Ryssland skall få dessa värderingar som väst har, med feminism, riggade fejkval, genusteori, HBTQP, könsoperationer av barn, massinvandring osv osv.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
800 döda ryssjävlar och 300 ukrainare döda enligt bögen Hultqvist i tv4.
Goda nyheter att ryssjävlarna åker på stryk 😀

Man måste vara bra sjuk i huvudet om man gottar sig att europeiska brödraländer dödar varandra.
Citera
2022-02-25, 07:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Vilken live?
https://youtu.be/HIPNVm6lNfM Kameran nere till vänster
Citera
2022-02-25, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
En plutonstorlek varierar, vanligast är väl att den består av fyra grupper på 8 man.

Vi hade 5 grupper, men visst 32 med officerare, är vi närmare 40 än 20 jag har inte sett en pluton endast på 20 man! Vilka förband har endast 20 man?
Citera
  • 345
  • 745
  • 795
  • 844
  • 845
  • 846
  • 895
  • 945
  • 1345

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera