2022-02-25, 10:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Vad i helvete gör han! Det där är ett Ukrainskt militärfordon!

Ukrainsk kompetens, utbildad av svensk militär kanske?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Tveksamt om det gör det på ett meningsfullt sätt åtminstone. Det följs åtminstone inte. Usa attackerar Irak om de vill och Ryssland Ukraina. Tycker det är meningsfullare att tala om olika intressen och vad man känner sig hotad av eller inte.

Olika intressen kommer alltid finnas länder sinsemellan. Det innebär inte att Ryssar kan invadera ett annat land bara för att de känner sig kränkta.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Postar igen då det lätt försvinner i flödet:
Flyglarmet startade för 3-5min sedan i denna livefeed från Kiev:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=HIPNVm6lNfM
Citera
2022-02-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kan vara utklädda ryska soldater. Eller så är det ukrainsk desinformation och propaganda att påstå att egna stupade är ryssar. Vi kan inte veta i dagsläget.

För helvetet! Det är så Spetsnaz jobbar! De har förband i ryssland med svensktalande! Vakna!
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Kanske ändå. Iofs svårt att bedöma trovärdigheten i det som rapporteras, men ändå:

https://www.rt.com/russia/550546-zel...ne-neutrality/

Zelensky var redo att prata med Kreml, innan, storinvasionen, men då var Putler inte intresserad. Dumt, men invasionen var, förmodligen, redan planerad för ett halvår sedan, om inte längre tillbaka.

Personligen så skulle jag, om jag varit i Zelenskys kläder, garanterat, Putler att Ukraina inte kommer att gå med i NATO de närmaste sju åren, i en sådan hypotetisk, tidigare, förhandling. Men nu är det för sent. Låt Ryssland förblöda på slagfältet, under sin ockupation av Ukraina och av de ekonomiska sanktionerna.

Men det riktigt absurda, förutom Putlers cancersvulst-tänkande och sinnessjukdom, är att Ryssland, 2013, hade legal rätt till marinbas och flygbaser på Krim fram till 2035. Ukrainarna var splittade angående NATO, även fast en majoritet ville gå med i EU. Allt som hänt sedan 2014 ifrån rysk sida har varit, helt, onödigt.

Ryssland skulle ha haft en blomstrande och nära relation med ett kandidatland till EU. Ukraina skulle kunnat fungera som en vänskaplig brygga mellan Ryssland och EU. Men, nej, Putler ville hellre, försöka, att återskapa det gamla ryska imperiet, med samma buffertszon som Stalin hade, (förutom Östtyskland).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
så du avgör vad som är mänsklig rättighet

Nej? Men jag uttrycker min åsikt om att jag inte tycker att det är en mänsklig rättighet att fly för att rädda sitt liv hellre än att försvara sitt land och sina medmänniskor. Trodde det var underförstått.

Har jantelagen stigit dig åt huvudet eller varför någonsin svara så där i ett diskussionsforum?

Tror du inte att jag är fullt medveten om att det inte är jag som avgör internationell rätt?
Citera
Bannlyst
Om nån missat liven med 4 cam..
https://m.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
*underbart* att höra SR förhöra folk i Ukraina i direktsändning om de ukrainska trupprörelserna.

Putin behöver inga spioner i Ukraina, han kan lyssna på P1..

Annars verkar ukrainarna väldigt duktiga på att hålla tyst. Sprids inte så mycket information om ukrainska armén, betydligt mer om den ryska.
Citera
2022-02-25, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sneakydetective
Nu hör man skott och explosioner konstant ifrån livestreamen
https://m.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM
Det är absurt att tänka att 2014 så var det stora demonstrationer där på torget mot en korrupt president och han föll till sist. Nu 8 år senare så är det sju resor värre. Nu är man under ockupation av en diktatur.
Citera
2022-02-25, 10:24
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag anser att NATO och EU bär en stor del av ansvaret för den utveckling som skett.
Det tillsammans med det inbördeskrig som pågått i 8 år. Aggresionen mot den rysktalande befolkningen som fått lida och fått sina rättigheter indragna.
Juntan som nu styrt landet har heller inte uppfyllt det avtal Ryssland hade med Ukraina.
Det är tragiskt att se den massiva opinionen mot Putin.
Man kunde förvänta sej att de var mer pålästa innan de basunerar ut sin kritik.
Men det finns andra grundläggande faktorer som styr världens agenda idag.

Ex.vis i Krim vill en stor majoritet tillhöra Ryssland.
Inbördeskriget de sista 8 åren har kostat drygt 13000 ryssar livet och 800.000 har blivit hemlösa.
Det är viktigt att förstå bakgrunden till varför Putin agerarar.

Krim var ryskt, likaså Luhansk och Donetsk, ej ukrainskt. Anledningen till att det införlivades administrativt i Ukraina under sovjeteran var för att öka andelen ryska ”sovjetmänniskor” vilket skulle underlätta omdningen till kommunistparadis, då det fanns motståndsfickor ända in på 50-talen. I Baltikum flyttade sovjet in ryssar, i fallet med Ukraina ”skänkte” man land med rysk befolkning.
Citera
Bannlyst
Russian troops dressed up like Ukrainian military uniforms eliminated in Obolon district, Kyiv. #Ukraine

https://twitter.com/Fawaz_lala/statu...40278011981827
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Fan missade under tiden jag gjorde annat, hur gjorde dom?

Du kan spola tillbaka liven. Kom fyra ryssar som pekade på kameran, tre tittade på och rökte cigg samtidigt som en klättrade upp och vinklade ner den, som kommunalt anställda. Tre tittar på, en jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in