Nu ljuger du igen.
Ingen vettig person håller med dig..och då Ryssland ekonomi föröds så vet du att du är i en extremt liten minoritet.
Jo, det är så det är. Väst hade enkelt kunnat lösa konflikten i Donbass, men de har inte gjort det. Väst har accepterat övergreppen mot 3-4 miljoner människor.
På twitter ser man nån förstörd MT-LB och förstörda M-46.
Riktigt gamla grejer. Är detta disinformation/stageat från något håll eller använder verkligen Ryssland dessa?
MT-LB används av både Ryssland, Ukraina och Vitryssland
Oerhört svårt att få överblick vad som sker, hur långt in har Ryska styrkor kommit ?
Hittar enstaka klipp från Kiev med mindre pansar enheter men är staden intagen ?
Utvecklingen i södra Ukraina, sträckan Mariupol till Krim som borde vara strategiskt viktig
för att få en landförbindelse till Krim.
"- Sanktioner mot 70 procent av ryska banker och statligt ägda företag.
- Ett exportförbud mot olje- och energisektorn.
- Förbud av försäljning av flygplan och utrustning till ryska flygbolag.
- Begränsning av Rysslands tillgång till avgörande teknik som halvledare, men även annan avancerad mjukvara.
- Ryska diplomater, tjänstemän och affärsmänniskor kommer inte längre kunna resa fritt till EU."
Seriöst, var de de "hårda sanktionerna" EU kom med? De är de fegaste, mest meningslösa sanktioner ever. Trodde de på riktigt att detta skulle påverka Ryssland?
Vi, alla vi som lever nu - kommer bli ihågkomna i historieböckerna som fegisarna som stod och kollade på när ett land blev våldtaget.
Jag hämtar min information från flertal olika nyheterssidor och tar sedan en liten skopa salt så man gör sin egna bedömning. Men vatniks som dig har ju svårt för just det och läser RT som om det vore bibeln.
Jag följer givetvis rapporterna i vår egen media, men läser också annat. Då ser man skiljelinjerna bättre, vad det egentligen handlar om bakom propagandan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!