2022-02-25, 10:49
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja det beror ju på att Putin har lovat kärnvapenkrig om något land lägger sig i.

Dessutom kan det finnas fler anledningar till att man inte gör det. Det har pågått en konflikt länge i Ukraina utan lösning. Nu låter man ryssarna lösa det. Sedan hoppas man på att det skall kosta Ryssland väldigt dyrt på andra sätt. Man ger ryssarna ett köttben och hoppas att de skall vara nöjda ett tag.
Vore riktigt listigt av Pentagon om man medvetet lurat in Putin i ett jättekostsamt krig. Det är inte helt otänkbart faktiskt. Putin har trots allt markerat, sen länge, var han står i förhållande till väst, utan att för en sekund visat sig velat i frågan, och då har man alltså haft väldigt lång tid att sätta in sin förberedda plan.
Citera
Medlem
Kan inte vara kul som rysk soldat att åka på det här uppdraget när man vet att nästan hela världen avskyr det!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det tror jag inte. USA och Sovjet har varit på varsin sida i såväl Koreakriget och Vietnamkriget. Varför tror du att dom ska använda kärnvapen?

Skillnaden är att korea/vietnamn ligger båda långt bort från USA/Ryssland.

Nu är man utanför Ryssland.

Det är skillnaden och som gör att risken för kärnvapenkrig ökar kraftigt ifall det blir ett aktivt krig där militär från USA/Ryssland möter varandra.

I ett sådant läge måste länderna komma överens om vad målet med kriget är och vara okey med att när den ena parten uppnått det så avslutas kriget. Är det däremot ett krig där ena sidan försöker vinna allt, dvs i det här läget ta ner Ryssland, då skapas en förlorare som kommer ta till kärnvapen för att vända på krigslyckan.
Citera
2022-02-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
Läste du inte vad jag skrev precis eller kan inte din efterblivna hjärna uppfatta text?

Jag skrev TYDLIGT att;

INTE "VI" SOM I VARJE ENSKILD INDIVID SOM LEVER, UTAN ATT EU, NATO, ALLIANSER KOMMRE BLI IHÅGKOMNA SOM DE STÖRSTA FEGISARNA I HISTORIEBÖCKERNA.

Skrev I N G E N T I N G om att några individer ska spela hjältar och åka och kriga.
Läs, förstå, läs om, läs rätt. Idi

Och du svarar fortfarande inte på frågan, pappskalle. Är du redo att dö för Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Det ser ut som att Kiev kommer att sluta som Grozny, bara grushögar blir kvar efter allt raket artilleri som Ryssarna kommer att använda sig av. Trist att en så fin stad kommer att bli sönderbombad.

Nej i centrum pågår livet som vanligt. Det händer väldigt lite. Ryssarna är MYCKET obeslutsamma.
Citera
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är det inte risk att ett världskrig med kärnvapen påverkar miljön?

men inflationen skulle nog avta och det skulle inte bli några räntehöjningar i närtid
Spelar ingen roll, man kan inte låta en skallig diktator diktera villkoren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Z är att det är ryssar. Om jag förstått det hela rätt

https://www.the-sun.com/news/4729771...rder-invasion/
https://nypost.com/2022/02/23/russia...enter-ukraine/
De där beteckningarna verkar vara gjorda i all hast med pensel och en burk målarfärg av besättningarna själva ha ha. Ser otroligt amatörmässigt ut.

Så här ska militära beteckningar se ut:
https://www.pinterest.se/pin/674273375434972101/
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur stor är den ukrainska armen i skrivande stund?

Cirka 200000 men nu har de även mobiliserat alla reserver. Alla män som är 18-60 år gamla är förbjudna att lämna landet.
Citera
Medlem
Ingen verkar bry sig om Ukraina. Alla köper olja och gas som vanligt och verkar som både USA, UK och EU köpt upp hela putins lager. Tyskarna fortsätter importera gas och fylla på putins krigskassa samtidigt de oroar sig för flyktingströmmar... Vart fan är världen påväg? Krävs det ett krig HÄR för att folk ska vakna?

Detta är riktigt tragiskt, mest tragiskt efter Ukrainas lidande är faktiskt att det blir slutet för NATO. Lycka till att få nya medlemmar då de blir invaderade utan hjälp vilket ger putin/hitler veto.

Vad jag inte förstår är hur det fortfarande finns troll som tror på ett enda ord Putin säger?
Han agerar som en 5åring vilket de flesta kan se, och det är väl så man säger att de "går i barndom" när de blir senila med skillnaden att han är psykopat med föräldrarna inte sagt ifrån.
Citera
Medlem
olikafargers avatar
Fortfarande anmärkningsvärt att Tyskland och delar av europa gör sig beroende av Putlers gaskammarledare.
Citera
2022-02-25, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Varför gör du ingenting då fegis? Sitta här och skriva leder ju verkligen någonvart, inte.

Skulle Sverige säga "här, du får en snabbutbildning i vapenhantering, du får med dig dessa vapen och förnödenheter" Men Sverige skulle aldrig hjälpa till med sådant.

Så absolut, hade jag dödat en Ryss innan jag dör så hade jag varit stolt.
Men vad ska jag möjligen kunna göra? Åka ner med min kökskniv?
Citera
2022-02-25, 10:51
Medlem
ConservativeAlphas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Vad betyder Z ?

Z är märkning för ryska trupper så att det vet vilka dem är. Alltså så de kan skilja sig från de ukrainska trupperna. Eftersom bägge länder har liknade militärutrustning.

https://taskandpurpose.com/analysis/...hite-markings/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in