Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-16, 20:12
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backinaflash
Visst är man frestad men nej tack. Ryssland kan göra bankrutt om de inte gör sig av med Putin snart.
Är ju inte Putin som satt sanktioner mot ryska företag, det är ju väst som skapat ekonomiska krisen i Ryssland nu med sina sanktioner mot det landet.
Citera
2022-07-27, 19:51
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
hade du sålt tidigt och köpt tillbaka när det vände så hade du dubblat vinsten.
bara en reflektion

Jo, men lättare sagt än gjort. Det finns vad jag vet ingen levande själ som klarar av det konststycket.
Inte ens världens mest framgångsrika börshaj klarar av det, Warren Buffet. Hur i hela fridens namn
ska man veta när man ska sälja av? Det har hänt att jag har sålt bara för att en vecka senare missa en ordentlig uppsving. Och när ska man köpa? Nu 2022 i slutet av juli, börsen backar och backar. Vad ska jag göra? Köpa "billiga" aktier? Eller sälja de jag ännu har...?
Citera
2022-07-27, 20:02
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saganshus
Hur får du Ericsson till ett cykliskt företag? Ericsson jobbar med mycket långa kontrakt och påverkas inte nämnvärt av konjunkturer och inte av pandemin heller. Ericsson finns dessutom i 180 länder och i en rad olika affärsområden vilket sprider riskerna. Ericsson har haft förbättrat resultat varje kvartal sedan 2018, det är rätt svårslaget. Så nej, Ericsson är inte en cyklisk aktie. Man kan också lägga till att Ericssons verksamhet i Ryssland och Ukraina är mycket begränsad och påverkar därmed bara på marginalen. Det som däremot påverkar Ericsson och alla andra telekombolag är när det blir teknikskifte. NMT till GSM till 2G till 3G till 4G till 5G och så vidare. Så där gäller det att ligga i framkant för nästa generation som nu blir 6G om ett antal år.
Ericsson borde vara en kanonaktie. Ändå lyfter den aldrig.....mer än temporärt. Den har ju knappt rört sig på 20 år. Pendlat mellan 50 spänn och strax över 100-lappen. Idag ca 80 spänn. Med tanke på verksamhet och framtid borde de kosta flera hundra kronor. Men hela tiden problem och problem. Nu senast att de gödslat kosing över IS. Ledningen måste ha ett stort hål i huvudet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback