2022-02-24, 14:02
Medlem
Rubriken säger väl allt - ska binda i Danske men har svårt att bestämma längd..
Citera
2022-02-24, 14:10
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Jag band förra veckan.
1- och 2-års ger de bra räntor på. Blev ebjuden 1.05 för 1-års. Men dessa två känns oerhört luriga. Jag valde mellan 3 och 5-årig. Landade på 3-årig och 1.59%, oerhört nöjd med det.
Citera
2022-02-24, 14:13
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Vad har du offererats för räntor?

Jag kan tycka att det är svårt att rekommendera någon att binda på ex 7-10 år. Tänk om något händer - man vill bo på annan ort, skiljer sig, gifter sig, vill bo större, vill bo mindre, blir av med jobbet, får betydligt bättre ekonomi, behöver ha pengar eller liknande. Då kan det bli en väldigt saftig ränteskillnadsersättning som ska betalas..
Citera
2022-02-24, 14:42
Medlem
Jag kommer få sämre ekonomi och tänker säkra mig på några års sikt...
Citera
2022-02-24, 15:09
Medlem
lemmelns avatar
Citat:
Jag kommer få sämre ekonomi och tänker säkra mig på några års sikt...

Återkommande kommentar till ämnet är att räntor inte kan bli så väldigt mycket billigare än vad de är nu, men däremot kan de bli väldigt mycket dyrare. Om du har osäker framtida ekonomi som inte klarar av att räntekostnaden i perioder kan bli så där 3-4 gånger högre än den är nu, ja då kan det ju vara skönt att mot en kostnad försäkra sig mot det. Hur länge du då skall binda är väldigt svårt att säga baserat på den information du förmedlat. Den kortaste tiden av antingen så länge du beräknar bo kvar eller så länge som du räknar med att din ekonomi kommer vara sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in