• 3
  • 4
2025-02-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Karl-Mikael Syding skrattar nog hela vgen till banken. Men hans fljare som har lurats in i hans scams grter dremot skerligen.

Samma med Antiloop Hedge, som gick p en rejl mina genom att ta in hanrejen Karl-Mikael Syding. Knns som att fonden r rtt dd. Vet inte om de gr ngot i bakgrunden? Men podden r nerlagd, det har postats extremt lite i deras blogg https://www.antiloophedge.com/memo (1 inlgg om ret), och deras performance verkar inte vara ngot de talar om lngre https://www.antiloophedge.com/fonds.

De flyttade ju allting ner i Europa nnstans.
Citera
2025-02-12, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den frmgenhet p 100 miljoner du nmner r ln, bonus och vinstdelning frn tiden p Brummer. Han lmnade tiden som frvaltare p Brummer med 100 miljoner p fickan. Det r inte pengar han tjnat ihop som privat aktieplacerare, om du nu tror det.

Nr han brjade placera sitt eget kapital efter Brummer har han gtt betydligt smre n index. Det har han ju sjlv medgivit s jag frstr inte varfr du sitter och frsvarar honom.

"3-4 aktier gtt dligt" beskriver inte till fullo hans uselhet. Hans strsta innehav gick i konkurs! Han har rekat ytterligare ett par innehav som rasat typ 90 procent. Han blankade Tesla under flera r samtidigt som aktien steg hundratals procent. Kan du inte nmna vilka av hans rekar som har gtt bra? Har du ngra exempel p bra rekar?

Jovisst.
Klev du in i guld, eller uran-aktier s ligger du nog ganska bra till oavsett.

Bde han, Anna och Martin frklarade ju hur de ansg att man skulle investera i nn av de sista avsnitten i podden. Anna investerar vl i rvaror som jag gissar har gtt ganska bra.
Citera
2025-02-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jovisst.
Klev du in i guld, eller uran-aktier s ligger du nog ganska bra till oavsett.

Syding har ju ven gtt in tungt i guldgruveaktie som trots att guldpriset skenat tappade en stor del av sitt vrde. Vldigt mycket svammel ver ditt svar. Du kan allts inte visa p nr Syding rekat detta.

Citat:
Bde han, Anna och Martin frklarade ju hur de ansg att man skulle investera i nn av de sista avsnitten i podden. Anna investerar vl i rvaror som jag gissar har gtt ganska bra.

Du gissar mycket. Men hennes hedgefond hade usel utveckling s lnge de redovisade utvecklingen.
Citera
2025-02-12, 17:44
Medlem
Citat:
Syding har ju ven gtt in tungt i guldgruveaktie som trots att guldpriset skenat tappade en stor del av sitt vrde. Vldigt mycket svammel ver ditt svar. Du kan allts inte visa p nr Syding rekat detta.

Du gissar mycket. Men hennes hedgefond hade usel utveckling s lnge de redovisade utvecklingen.

Det finns ju rena avsnitt frn podden 25minuter, nr de pratar om bde guld och uran.
Daterat sklart eftersom att avsnitten har datum nr de r slppta. De gr ven igenom vilka mjliga vgar du kan ta, och sjlvklart s r en guldgruva inte samma sak som att investera i guldpriset.

Det r allts TV exempel som du fick p uppstuds.
Citera
2025-02-12, 23:29
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns ju rena avsnitt frn podden 25minuter, nr de pratar om bde guld och uran.
Daterat sklart eftersom att avsnitten har datum nr de r slppta. De gr ven igenom vilka mjliga vgar du kan ta, och sjlvklart s r en guldgruva inte samma sak som att investera i guldpriset.

Det r allts TV exempel som du fick p uppstuds.
ven en trasig klocka visar rtt tv gnger om dagen. Med tillrckligt mnga spdomar, s r det klart att ngon gng kommer han trffa rtt.

Men ang. Karl-Mikael Sydings spekulationer inom uransektorn, s anvnde han Antiloop Hedges podcast till att marknadsfra GoviEx, vilket r ett gruvbolag som bryter uran. Som jag skrev i inlgget (FB) Vad vet ni om fd hedgefondfrvaltaren Mikael Syding?, s hade man frlorat -87,5% av sina pengar om man investerat i bolaget nr Karl-Mikael Syding intervjuade deras VD i Antiloop Hedges podcast. I samma avsnitt avsljade han att Antiloop Hedge r investerade i GoviEx. Varje gng hanrejen har pratat om uran, s har han tourettes-mssigt nmnt GoviEx.

ven VD:arna fr Azelio och Storskogen har blivit intervjuade i Antiloop Hedge av hanrejen. Och ven i de fallen hade man torskat pengar ifall man ltit sig luras av honom. Om en VD blir intervjuad i Antiloop Hedge Podcast, s har man lrt sig att det r en varningssignal.
Citera
2025-02-12, 23:31
Medlem
Run3s avatar
Citat:

Minns du ngon guldgruvaktie som han har rekommenderat?
Citera
2025-02-12, 23:43
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Den frmgenhet p 100 miljoner du nmner r ln, bonus och vinstdelning frn tiden p Brummer. Han lmnade tiden som frvaltare p Brummer med 100 miljoner p fickan. Det r inte pengar han tjnat ihop som privat aktieplacerare, om du nu tror det.

Nr han brjade placera sitt eget kapital efter Brummer har han gtt betydligt smre n index. Det har han ju sjlv medgivit s jag frstr inte varfr du sitter och frsvarar honom.

"3-4 aktier gtt dligt" beskriver inte till fullo hans uselhet. Hans strsta innehav gick i konkurs! Han har rekat ytterligare ett par innehav som rasat typ 90 procent. Han blankade Tesla under flera r samtidigt som aktien steg hundratals procent. Kan du inte nmna vilka av hans rekar som har gtt bra? Har du ngra exempel p bra rekar?
Patetiskt att hanrejen samtidigt sljer en finanskurs dr han lr ut hur man vrderar bolag och gr investeringar. Med sitt urusla track record, s borde lxan snarare vara att gra tvrtemot vad han sger.

Kan man inte ens sl index, s r det ju fullstndig slseri med tid att syssla med investeringar. Tnk all tid gubbstrutten lgger p att lsa p om bolag, vlja aktier, titta p grafer fr att hitta kplagen, etc, och sen slr han inte ens index. Jmfrt med en indexsparare som lgger i snitt ngra minutrar i mnaden, och fr bttre avkastning n Karl-Mikael Syding.

Antiloop Hedge brjade sin resa med att publicera sin avkastning. Men slutade tillslut med det. Kndes som en vldigt invecklad fond, den hade vl 4 frvaltare och bestod av totalt 8 strategier. Och s slog den inte ens index.

Minns ven hur Anna Svahn nr de pratade krypto, alltid terkom till att Ethereum r den bsta kryptovalutan. I ngot av de senare avsnitten, tror det var i ett samtal med Karl-Mikael Syding, s nstan dumfrklarade hon honom fr att han nmnde Bitcoin istllet fr Ethereum. Undrar om hon har bytt sikt sedan dess.
Citera
2025-03-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Patetiskt att hanrejen samtidigt sljer en finanskurs dr han lr ut hur man vrderar bolag och gr investeringar. Med sitt urusla track record, s borde lxan snarare vara att gra tvrtemot vad han sger.

Kan man inte ens sl index, s r det ju fullstndig slseri med tid att syssla med investeringar. Tnk all tid gubbstrutten lgger p att lsa p om bolag, vlja aktier, titta p grafer fr att hitta kplagen, etc, och sen slr han inte ens index. Jmfrt med en indexsparare som lgger i snitt ngra minutrar i mnaden, och fr bttre avkastning n Karl-Mikael Syding.

Antiloop Hedge brjade sin resa med att publicera sin avkastning. Men slutade tillslut med det. Kndes som en vldigt invecklad fond, den hade vl 4 frvaltare och bestod av totalt 8 strategier. Och s slog den inte ens index.

Minns ven hur Anna Svahn nr de pratade krypto, alltid terkom till att Ethereum r den bsta kryptovalutan. I ngot av de senare avsnitten, tror det var i ett samtal med Karl-Mikael Syding, s nstan dumfrklarade hon honom fr att han nmnde Bitcoin istllet fr Ethereum. Undrar om hon har bytt sikt sedan dess.

ON POINT! Detta inlgget sammanfattar allt jag har tnkt kring dessa personer.

Anna Svahn har nog varken teknisk frstelse eller frstelse fr vad som gr ngot vrdefullt. Bitcoin har ingen konkurrens, men det har ethereum. Konkurrens r fr losers.

Mikael Syding hade tur att guld kade i pris under 00-talet. Det som gjorde honom ett namn, inget annat som jag frstr det.

Vill tillgga att ditt pstende att antiloop ej slog index r en underdrift. De stod stilla frn mitten av 2020 (nr marknaden var p botten) fram tills mitten av 2023. Efter det har de inte publicerat sin avkastning.
Citera
2025-03-18, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson

Anna Svahn har nog varken teknisk frstelse eller frstelse fr vad som gr ngot vrdefullt. Bitcoin har ingen konkurrens, men det har ethereum. Konkurrens r fr losers.

Mikael Syding hade tur att guld kade i pris under 00-talet. Det som gjorde honom ett namn, inget annat som jag frstr det.

Vill tillgga att ditt pstende att antiloop ej slog index r en underdrift. De stod stilla frn mitten av 2020 (nr marknaden var p botten) fram tills mitten av 2023. Efter det har de inte publicerat sin avkastning.
Glad att jag aldrig gt den fonden men hur ser framtiden ut? Ska tillgga att jag inte har fr avsikt att kpa ngot i den men frgar fr ren nyfikenhet.
Citera
2025-03-18, 22:58
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GolofKustafsson

Okej, s det var nd publikt spass lnge hur fonden gick! Hade varit kul om den grafen fanns kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Glad att jag aldrig gt den fonden men hur ser framtiden ut? Ska tillgga att jag inte har fr avsikt att kpa ngot i den men frgar fr ren nyfikenhet.
Det verkar lite hemligt vilka som fr investera i den. Jag vet inte om det r deras egna pengar bara, eller ven vnner, familjer, institutioner, etc. Jag minns att de i podden har pratat om att ppna upp den ven till retail-investerare, men det har nog mig veterligen inte skett. S fondens avkastning r hemlig och det gr inte heller att investera i den.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in