Citat:
Ursprungligen postat av
kissfittan
Det är precis rätt tillfälle att gå med nu, svenska försvaret är Natoanpassad redan och politiskt kommer det aldrig komma ett bättre tillfälle.
27000 hushåll på västkusten använder rysk gas för att koka makaroner vi andra klarar oss utmärkt utan.
Vi har inga soldater. Ska nu hela vårt försvar byggas upp av ynglingar? I krigs tid. Blir det en stöt i Polen då ska vi dit. Dessutom tar ansökan några månader och Ryssland är redan aktiverade. Men som jag skrev tidigare, tonen bland folk kommer ändras när det flyger in missiler hit. Dom använde sina drönare flitigt precis innan invasionen så har bra koll på oss. Dom kan släppa bomber utan att döda. Våran infrastruktur är ganska försvarslös och vi har inget mer än lite piloter att komma med. Dessutom har dom Kaliningrad och kan komma med båtar som kan skjuta missiler. Ja vi får helt enkelt se för jag tror snöbollen är för tung för att stanna nu.
Sen gällande utan Ryssland nästa vinter syftar jag såklart mest på östblocket och Tysklands skenande inflation mestadels.