2022-04-04, 22:42
Medlem
flyer1s avatar
Självklart borde vi gå med i NATO, då det det visat sig det är det enda som Ryssen har respekt för.
Inget land ska behöva slåss mot Ryssland ensamt som Ukraina, och som även Finland fått göra tidigare.
Citera
2022-04-04, 22:50
Medlem
gärningsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Bör Sverige och/eller Finland blev en del av Nato?
Är Sverige neutralitetsprincip gynnsam för oss?
Kan verkligen Sverige idag räknas som en neutral part?

1. Ja, vi borde gått med redan 2008.
2. Inte nu längre.
3. Nej.
Citera
2022-04-04, 22:50
Medlem
Ryssland kommer inte attackera oss, så vi bör absolut inte göra något förhastat. Vi bör däremot sluta med krigsretoriken emot ryssland.
Citera
2022-04-04, 23:07
Avstängd
Att gå med i NATO nu vore mer än korkat av Finland och Sverige förutom att kasta enorma pengar i sjön så lär det inte leda till mindre friktion i världen.
Vår neutralitet var oslagbar på många sätt. Men har tyvärr urholkats på senare år. Galet korkat!
Citera
2022-04-04, 23:55
Medlem
Ja,
Sverige kommer ansöka om Nato medlemskap detta år. Finland innan.

Sv er ige kan inte möta Ryssland självt.
Citera
2022-04-04, 23:57
Medlem
Polis2010s avatar
Svaret på Trådskaparens fråga ser vi ju dagligen på västorienterad media. Ja, enligt dem. De som förstår hur farlig denna diskussion är just nu och några år framåt säger ju naturligtvis Nej. Putin är livsfarlig i dagens läge. Han lever inte länge till då kan Nato anhängarna dansa på hans grav. Jag hoppas vi Gud att Finland inte går med I panik nu. Då ligger både jag och Sverige risigt till. Jag tror inte Putin är främmande för kärnvapenkrig längre. Som jag skrivit tidigare så har Nato, EU, USA och Ukraina valt en dåraktig väg. Vi får betala priset, vi vanliga människor. Om nu inte hela skiten springer i luften.
Citera
2022-04-05, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nej. Men den högsta prioriteten för politiker är att skydda det egna landet. Det gör man inte om man gränsar mot Ryssland och skulle tillåta att missiler riktade mot Ryssland ställdes ut. Att utgöra buffertzon vad gäller missiler vore ett rimligt krav. Vad skulle USA säga om ryssarna började laddda upp på Kuba?

Hur många gånger ska den här lögnen upprepas av er? De baltiska länderna har varit medlemmar i NATO i nästan 20 år och inga kärnvapenmissiler har placerats ut. Inga kommer placeras ut i Finland heller. Ni verkar leva i villfarelsen att kärnvapen delas ut hursomhelst.

Det är Ryssland som placerar ut kärnvapen vid gränsen och riktar dessa mot oss, Finland och resten av Europa. Inte tvärtom. Det är fakta.

Bland annat har Ryssland inte mindre än fyra stycken kärnvapenbaser precis vid gränsen till Finland och Norge men detta nämner ni aldrig givetvis. Varför?

https://nuclearforces.org/country-profiles/russia

Det är Ryssland, och inte NATO, som är den aggressiva parten. Det är Ryssland som placerar ut kärnvapen precis vid gränsen till NATO-länder (och andra länder), inte tvärtom.
Citera
2022-04-05, 02:42
Medlem
Knut-Annes avatar
Jag tror att Finland söker redan i vår och Sverige, lite senare, kanske i sommar.
Då är vi en del i samhörigheten och där vi hör hemma, i väst.
Citera
2022-04-05, 03:49
Medlem
No6s avatar
Det räcker med att se vilken makt NATO har för att förstå att Sverige bör gå med. Dessutom såg jag alla Putins fulla tal och herregud vilken jävla propagandashow. Putin är inne i en fas där han tror på sina egna lögner. Ryssland kommer aldrig återhämta sig efter detta, han sitter på fullaste allvar och tror att Ryssland kan bygga upp sin ekonomi igen i nuvarande situation.

Så jag kommer rösta ja. Inte för att jag är rädd för att bli putonated dock.
Citera
2022-04-05, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Vad har du tänkt Ryssland skall ladda upp med på Kuba? Värdelösa rubelsedlar? Om du inte märkt det så går det inte så jättebra för Ryssland med den militära verksamheten i Ukraina…

Ja men pengar till vapen har dom ju alltid.

Jag menar bara att istället för att (försöka) att invadera Ukraina så hade dom ju kunnat rusta upp med atomvapen på Kuba.
Citera
2022-04-05, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ryssland kommer inte attackera oss, så vi bör absolut inte göra något förhastat. Vi bör däremot sluta med krigsretoriken emot ryssland.
Krigsretorik mot Ryssland, det var det dummaste jag hört.
Citera
2022-04-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Krigsretorik mot Ryssland, det var det dummaste jag hört.

Att hålla på med sanktioner och ge vapen till ukraina etc är krigsretoriken. Det är en provokation, och sanktionerna drabbar även oss själva. Så det är något vi ska sluta med om vi har ledare som bryr sig om sina invånare och inte bara sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in