Citat:
Ursprungligen postat av
Benderowsonn
Jag är rysk. Och jag håller absolut med dig om att Sverige borde gå med i Nato. Till exempel, vid en konflikt mellan Ryssland och USA i Alaska, kommer Ryssland att kunna leverera en kärnvapenattack mot Sverige utan några samråd. Och hela Sverige ska brinna i helvetet!
All frid och lycka! Helvete för dig, himmel för oss!
det kan dem ändå...Nato är liksom inte en sköld för någonting
"Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.
Zakharova säger att Ryssland har varnat Sverige och Finland både offentligt och genom diplomatiska kanaler.
Hon går inte in på exakt vad länderna har fått för varningar, och vad konsekvenserna eventuellt skulle bli, men Zakharova säger att Sverige och Finland väl känner till vad som kommer hända om något av länderna går med i Nato.
– De vet detta, så det finns inget att bli förvånad över. De informerades om allt, vart det skulle leda, säger Zakharova.
Aftonbladet har sökt försvarsminister Peter Hultqvist (S) som via sin presstalesperson meddelar att han avstår från att kommentera Zakharovas uttalande."
Jag hänger inte riktigt med i hoten! vad exakt är det som man hotar med? eller är det bara en halvhjärtat hot? finns det någonstans någon som uttalat vad man hotar med?