Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-20, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Bara det faktum att det finns ett sånt hot och att Ryssland fortsätter att vräka ur sig hot mot Sverige och Finland är skäl nog att omedelbart gå med i NATO.

Ryssland har dock inga möjligheter att plötsligt inta Gotland och när vi ansöker om medlemskap så lär amerikanska trupper flygas in snabbt till Gotland för att avskräcka ryssarna från att ens försöka. I förlängningen bör man också placera taktiska kärnvapen som kan slå ut både Sankt Petersburg och Kaliningrad på Gotland. Om ryssarna försöker sig på nåt dumt så ska miljoner ryssar brinna i helvetet!

Jag är övertygad om att medlemskap för både Sverige och Finland bara är månader borta. Tack och lov!

Jag är rysk. Och jag håller absolut med dig om att Sverige borde gå med i Nato. Till exempel, vid en konflikt mellan Ryssland och USA i Alaska, kommer Ryssland att kunna leverera en kärnvapenattack mot Sverige utan några samråd. Och hela Sverige ska brinna i helvetet!
All frid och lycka! Helvete för dig, himmel för oss!
Citera
2022-04-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn
Jag är rysk. Och jag håller absolut med dig om att Sverige borde gå med i Nato. Till exempel, vid en konflikt mellan Ryssland och USA i Alaska, kommer Ryssland att kunna leverera en kärnvapenattack mot Sverige utan några samråd. Och hela Sverige ska brinna i helvetet!

det kan dem ändå...Nato är liksom inte en sköld för någonting

"Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.

Zakharova säger att Ryssland har varnat Sverige och Finland både offentligt och genom diplomatiska kanaler.

Hon går inte in på exakt vad länderna har fått för varningar, och vad konsekvenserna eventuellt skulle bli, men Zakharova säger att Sverige och Finland väl känner till vad som kommer hända om något av länderna går med i Nato.

– De vet detta, så det finns inget att bli förvånad över. De informerades om allt, vart det skulle leda, säger Zakharova.

Aftonbladet har sökt försvarsminister Peter Hultqvist (S) som via sin presstalesperson meddelar att han avstår från att kommentera Zakharovas uttalande."

Jag hänger inte riktigt med i hoten! vad exakt är det som man hotar med? eller är det bara en halvhjärtat hot? finns det någonstans någon som uttalat vad man hotar med?
Senast redigerad av ArganaS 2022-04-20 kl. 12:40.
Citera
2022-04-20, 12:36
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det finns ju så jäkla många olika agendor inom NATO, jag är inte så sugen på att Sverige skall slåss för politiska mål som inte är våra egna.

Dessutom är Sveriges ekonomi väldigt ”ärlig”, så att vi skall spendera 2% av vår BNP på försvaret är inte samma sak som att Grekland eller Albanien gör det.

Så nej. Jag tycker inte vi skall gå med i NATO. Och jag tycker inte att vi behöver det. Största risken för att ryssen ger sig på oss är om vi närmar oss NATO. Katten på råttan, råttan på repet…

Det finns inget tvång att slåss för andra NATO-länders agendor. Om så var fallet så borde NATO ha skickat trupp varje gång USA har krigat någonstans, men så har det inte varit. Enda gången det finns ett tvång att delta är om ett NATO-land blir angripet.

2% av BNP lär vi få spendera på krigsmakten oavsett om vi går med eller inte. Det är nog snarare som så att vi måste spendera än mer om vi väljer att stå utanför. Då måste vi ha en krigsmakt som verkligen kan skydda oss och förhindra ett ryskt angrepp rent militärt. Hur stor krigsmakt tror du skulle krävas för det? Det är ingen slump att Ryssland väljer att invadera ett land som saknar NATO-medlemskap, samtidigt som de inte ger sig på tex Baltikum som har medlemskap.

Det är på det viset ryssarna är. De är fega ynkliga kräk. Avskum!
Senast redigerad av fernebo 2022-04-20 kl. 12:40.
Citera
2022-04-20, 12:39
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benderowsonn

Varför skulle ni ryssar vilja få Sankt Petersburg utplånat för att ni måste gå i krig mot USA om Alaska?

Jag skrev uttryckligen att ni ska veta att om ni gör nåt mot Sverige så ska Sant Petersburg utplånas.

Himmel med miljoner kremerade ryssar? Jag vet inte...
Citera
2022-04-20, 12:45
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
En liten invasion av Gotland får man nog räkna med. Det skulle betyda mycket. Sverige har då inte kontroll över sitt territorium och kan alltså inte gå med i NATO.
Ska ryssarna teleporterna sig dit?
Citera
2022-04-20, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Varför skulle ni ryssar vilja få Sant Petersburg utplånat för att ni måste gå i krig mot USA om Alaska?

Jag skrev uttryckligen att ni ska veta att om ni gör nåt mot Sverige så ska Sant Petersburg utplånas.

Himmel med miljoner kremerade ryssar? Jag vet inte...
Du förstod inte. Eller du vet inte geografi. Om Nato går med kommer Sverige att vara skyldigt att skydda alla Nato-länders intressen. Korrekt? Ryssland gränsar till USA? (titta på jordklotet). I händelse av en militär konflikt i Alaska bör Ryssland automatiskt svara på USA:s allierade. Korrekt? Jag vet inte varför du vill brinna i helvetet.

Kolla under tiden upp planen för en kärnvapenattack mot Nynäshamn:
https://www.expressen.se/nyheter/foi...b-i-nynashamn/
Citera
2022-04-20, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
det kan dem ändå...Nato är liksom inte en sköld för någonting

"Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.

Zakharova säger att Ryssland har varnat Sverige och Finland både offentligt och genom diplomatiska kanaler.

Hon går inte in på exakt vad länderna har fått för varningar, och vad konsekvenserna eventuellt skulle bli, men Zakharova säger att Sverige och Finland väl känner till vad som kommer hända om något av länderna går med i Nato.

– De vet detta, så det finns inget att bli förvånad över. De informerades om allt, vart det skulle leda, säger Zakharova.

Aftonbladet har sökt försvarsminister Peter Hultqvist (S) som via sin presstalesperson meddelar att han avstår från att kommentera Zakharovas uttalande."

Jag hänger inte riktigt med i hoten! vad exakt är det som man hotar med? eller är det bara en halvhjärtat hot? finns det någonstans någon som uttalat vad man hotar med?
Jag vet inte heller. Du bör kontakta det svenska UD. De fick dessa varningar. Jag tycker att de borde publiceras.
Citera
2022-04-20, 12:56
Medlem
Det var skam vad ryssen gläfser och skäller över att svenskarna och finländarna vill gå med i Nato. Nu senast är gläfste den där fyllekajan Zakharova, hon som väl inte kunde laga rödbetssoppa och därför ansåg att man rättmätigt kunde invadera Ukraina.

Men givetvis skall vi gå med i Nato, något annat vore ju katastrof för oss med tanke på Rysslands snabba förfall som civilierad nation för ondskans imperium med psykopaten Putin och hans gäng fräsande och spottande som en bindgalna hundar får vi inte böja oss för. Svenska folket vill ha medlemskap i Nato så varför ens tveka.
Fast jag tror beslut redan är fattade i alla partier förutom då på vänster och miljösidan om en ansökan att få tillhöra försvarsalliansen och den trygghet det ger.
Citera
2022-04-20, 12:56
Medlem
StellaArtoiss avatar
Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Sverige kommer bli attackerad med missiler om vi går med i NATO, den saken är säker.

Frågan är - Vet Magdalena Andersson vad konsekvensen skulle bli?
Citera
2022-04-20, 13:02
Bannlyst
Kompisar! När du har ledig tid, läs den här artikeln. Det är på engelska:
The World's Most Powerful Nuclear Missile Is a Russian ICBM Nicknamed 'Satan'
https://www.military.com/history/wor...med-satan.html
Citera
2022-04-20, 13:03
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaArtois
Sverige och Finland har fått "alla varningar" om konsekvenserna som ett eventuellt inträde i Nato skulle innebära, det säger det ryska utrikesdepartementets talesperson Maria Zakharova i tv-kanalen Ryssland-24.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

Sverige kommer bli attackerad med missiler om vi går med i NATO, den saken är säker.

Frågan är - Vet Magdalena Andersson vad konsekvensen skulle bli?

Precis. Går vi med i NATO så är det kört för oss.
Citera
2022-04-20, 13:06
Medlem
StellaArtoiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Precis. Går vi med i NATO så är det kört för oss.
Korrekt

Sorgligt att så många svenskar är såpass hjärntvättade att dom tror EU skulle försvara Sverige militärt, innan det redan är försent.

Kommer resa till sommarhuset i Spanien dom sista veckorna innan datumet för NATO-ansökan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in