Citat:
Ursprungligen postat av
Ultros
Jag är kluven i frågan men ställer mig främst frågandes till varför hela journalistkåren plötsligt är pro nato. Får nästan lite metoo-vibbar, det har plötsligt blivit en miljö där både rikdsagsmän och ministrar hånas. Vad kommer detta ifrån? Och helt ärligt nu vad vet svenska journalister om krig?
Har också fått metoo-vibbar. Alla går i flock. Dom som var emot i januari blev för i februari. Det känns inte trovärdigt, inte genomtänkt. Kanske de byter åsikt igen om en månad.
De som kommer med andra åsikter kallas Putintroll, Kremls nyttiga idioter direkt. Ren mobbing på twitter givetvis.
Påminner om metoo också för att det är mycket med sociala medier. Det med Nato har ju blivit aktuellt pga Ukrainakriget. Nu är ALLT sorgliga bilder från Ukraina. Precis överallt skramlas det för Ukraina. Inte för kurderna eller romerna eller några andra losertyper. Bara Ukraina. Och samtidigt säger de i media att det är helt nödvändigt att gå med i Nato redan om typ tre kvart.
Jag är rätt säker på att det här helt fel väg att gå och att det ökar osäkerheten här. Det kommer bli konflikter i Östersjön osv.
Så här säger Carl-Johan Edström, flygvapenchef.
Citat:
– Det finns inget direkt hot i dag om ett väpnat angrepp men vi kan inte heller utesluta i framtiden om att det kan ske. Eftersom det finns en diskussion om en Nato anslutning eller inte så finns det en risk att Ryssland kommer att trappa upp sin verksamhet även i vårt närområde.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...venskt-luftrum
Ja det blir ju som en eskalering. Det är väl helt jävla självklart att Ryssland kommer trappa upp sin verksamhet i vårt närområde om vi går med i Nato. Och att de inte skulle försöka invadera om vi inte är med.
Men värst är väl att man blir kallad landsförrädare om man inte vill gå med i NATO eller varnar för eskalering osv. Men chilla, liksom.