2022-04-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Som sagt, inga argument hade du din nyttige idiotjävel.

Fakta kvarstår, Sveriges mark kommer att föremål för krig och kärnvapenbombningar.

Vet du varför Sverige varit så rikt? Jo för vårat land var inte sönderbombat under andra världskriget. Det gjorde att vi kunde utveckla vår industri å tjäna pengar.

Men med NATOmedlemskap så kommer Sverige att bombas sänder och samman och bli europas U-land.

Väntar fortfarande på argument.

Du har ju inga argument så varför tycker du andra ska komma med argument?
Citera
2022-04-30, 19:51
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Du har ju inga argument så varför tycker du andra ska komma med argument?

Jag har visst argument dumjävel.

Argumentet är att vi kommer att bli kärnvapenbombade samt att Sveriges egen yta kommer att bli föremål för massiva stridigheter. Fattar du?
Citera
2022-04-30, 19:59
Medlem
Citat:

Argumentet är att vi kommer att bli kärnvapenbombade samt att Sveriges egen yta kommer att bli föremål för massiva stridigheter. Fattar du?

Du gissar och får för dig en rad saker som du sedan påstår är argument?

Det hjälper inte att du svär, jag lovar.
Senast redigerad av Fyllskalle 2022-04-30 kl. 20:04.
Citera
2022-04-30, 20:11
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:

worst case scenario. Kan bli så kanske men inte nu. Ryssland har häcken full med att förlora kriget i Ukraina enligt media ialf.
t.o.m CIA har varnat för att det inte är smart med för stor Nato-utvidgning. Natofanatikerna säger att nä det är bara rysk propaganda att dom känner sig hotade av Nato. Nato är bara en snäll försvarspakt.
Det tror inte jag på längre. Har börjat läsa på och sätta mig in i delikata affärer med gas och pipelines och alla möjliga förklaringar till kriget som man INTE FÅR HÖRA OM I MEDIA!

Så här är det
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ej Nato= 100% säkert ingen konflikt med Ryssland.
Citera
2022-04-30, 20:20
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Du gissar och får för dig en rad saker som du sedan påstår är argument?

Det hjälper inte att du svär, jag lovar.

Men titta på en karta ditt mongo ska det vara så svårt?

Om Sverige är neutralt med ett starkt försvar, inget bråk i Sverige.

Sverige med i NATO, vilken väg tror du trupperna tar?

Den klassiska haprandaskylten är ett svar:
https://www.google.com/maps/@65.8393...4!8i8192?hl=en
Citera
2022-04-30, 20:46
Medlem
Jag är kluven i frågan men ställer mig främst frågandes till varför hela journalistkåren plötsligt är pro nato. Får nästan lite metoo-vibbar. Det har på mycket kort tid blivit en miljö där både rikdsagsmän och ministrar hånas över rimliga frågor och invändningar. Vad kommer detta drev ifrån? Och helt ärligt nu vad vet svenska journalister om krig?
Senast redigerad av Ultros 2022-04-30 kl. 21:04.
Citera
2022-04-30, 20:49
Medlem
FoxHounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultros
Jag är kluven i frågan men ställer mig främst frågandes till varför hela journalistkåren plötsligt är pro nato. Får nästan lite metoo-vibbar, det har plötsligt blivit en miljö där både rikdsagsmän och ministrar hånas. Vad kommer detta ifrån? Och helt ärligt nu vad vet svenska journalister om krig?
Högre direktiv från andra sidan pölen?
Citera
2022-04-30, 21:05
Medlem
Citat:

Sverige har inte varit neutralt på årtionden och har rustat ner försvaret i 30år, så först måste Sverige bli neutralt och bygga upp ett försvar, Det första vet jag inte hur det ska gå till och den andra punkten hur Sverige ska få ett starkt försvar är inte heller enkelt, kostar massor av pengar och tar lång lång tid.

Vilka trupper tar vägen vart?
Citera
2022-04-30, 21:07
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ultros
Jag är kluven i frågan men ställer mig främst frågandes till varför hela journalistkåren plötsligt är pro nato. Får nästan lite metoo-vibbar, det har plötsligt blivit en miljö där både rikdsagsmän och ministrar hånas. Vad kommer detta ifrån? Och helt ärligt nu vad vet svenska journalister om krig?

Har också fått metoo-vibbar. Alla går i flock. Dom som var emot i januari blev för i februari. Det känns inte trovärdigt, inte genomtänkt. Kanske de byter åsikt igen om en månad.
De som kommer med andra åsikter kallas Putintroll, Kremls nyttiga idioter direkt. Ren mobbing på twitter givetvis.
Påminner om metoo också för att det är mycket med sociala medier. Det med Nato har ju blivit aktuellt pga Ukrainakriget. Nu är ALLT sorgliga bilder från Ukraina. Precis överallt skramlas det för Ukraina. Inte för kurderna eller romerna eller några andra losertyper. Bara Ukraina. Och samtidigt säger de i media att det är helt nödvändigt att gå med i Nato redan om typ tre kvart.

Jag är rätt säker på att det här helt fel väg att gå och att det ökar osäkerheten här. Det kommer bli konflikter i Östersjön osv.
Så här säger Carl-Johan Edström, flygvapenchef.

Citat:
– Det finns inget direkt hot i dag om ett väpnat angrepp men vi kan inte heller utesluta i framtiden om att det kan ske. Eftersom det finns en diskussion om en Nato anslutning eller inte så finns det en risk att Ryssland kommer att trappa upp sin verksamhet även i vårt närområde.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/r...venskt-luftrum

Ja det blir ju som en eskalering. Det är väl helt jävla självklart att Ryssland kommer trappa upp sin verksamhet i vårt närområde om vi går med i Nato. Och att de inte skulle försöka invadera om vi inte är med.
Men värst är väl att man blir kallad landsförrädare om man inte vill gå med i NATO eller varnar för eskalering osv. Men chilla, liksom.
Citera
2022-04-30, 21:15
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi ska gå med i Nato för att slippa krig, det är syftet med försvarspakter.

Du menar att se-fi med Nato i släptåg går in och tvingar ryssarna till tvåfrontskrig?
Det är därför det är så bråttom med nato-frågan nu när ryssarna har fullt upp med Ukraina.
Nu tar vi dom. Sen slipper vi krig?
Citera
2022-04-30, 21:47
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:

Ska de teleportera sina trupper över finsk mark för att sedan landa i Haparanda?
Annars får dom det nog ganska svettigt på sin finska genomresa.

Sen är Sverige varken neutralt eller har ett starkt försvar. Vore vi båda delarna skulle jag ha en mer negativ inställning till NATO-medlemsskap. Nu är jag nog lite mer för än emot.
Citera
2022-04-30, 22:01
Medlem
"Uppgifter som tidigare kommit fram i Sverige var att de två troliga målen var Försvarets radioanstalt på Lovön vid Drottningholm - endast några kilometer från Stockholms centrum samt den stora militära krigsflygbasen Hagshult i Småland.

Den ryska styrkan bestod av fyra stora strategiska bombplan eskorterade av två jaktplan.

En kärnvapenattack mot FRA skulle slå ut Sveriges förvarningssystem inför en större konflikt. Det skulle försvåra Sveriges - och även våra samarbetspartners längre västerut - möjlighet att försvara sig mot en rysk attack."

https://sverigesradio.se/artikel/6359605

hur fick sverige reda på vilka mål som ryssarna hade?

usa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in