Citat:
Ursprungligen postat av
SacredTerror
Min poäng är att andra NATOländer inte har samma problem med invandring som vi pga att deras politiker valde att inte öppna gränserna. NATO har ingenting att göra med ryssmongolernas invasion av Ukraina men jag förstår om ni får instruktioner av kreml att försöka övertyga människor om det.
Tyskland tog emot ännu fler migranter än vi 2014-16 och de var definitivt pådrivande i hela ".öppna gränser, öppna era hjärtan"-politiken.
Jag förstår att du har en idoliserande uppfattning om t ex Danmark, Tjeckien och Ungern och hur de har hanterat migrationsfrågor - men faktum är att *inget* EU-land har tvingat 50- eller 100.000 migranter att åka iväg per express till sina hemländer och sedan rivit deras papper och förbjudit dem att komma in i EU igen på minst tio år framåt. Inte ens Ungern har genomfört direkta massdeportationer till Afghanistan, Sudan, Syrien eller Irak på det sätt som ytterhögern drömmer om,och i den skalan. De allra flesta av de här omflyttningarna har gått inom EU, det har varit ganska litet direkta deportationer eller "påtvingade återvandringar" av det slag som NMR, Stram Kurs och många här på Flashback drömmer om.