Citat:
Ursprungligen postat av
Milankrupic1057
Jag har ganska mycket pengar p svenska banker.
X miljoner. Under 5 mer n 3.
Om det skulle bli krig hr s r mina pengar rtt meningslsa antar jag? ven om jag vljer att lmna landet. Jag har pengarna p banken. Allts inte i tillgngar som bostad och bil.
Vad r det bsta att gra med pengarna? S ifall det skulle bli krig hr eller liknande att jag kan dra och ha med mig mina pengar.
Vad r bst? Guld? Sg fr fan inte krypto fr det vgrar jag kpa.
Fysiskt Guld r nog lite verskattat. I en situation dr det skulle vara motiverat s r det vl fr oss vanliga ddliga till att svlja stoltheten, dra tcket ver huvudet, plocka fram sin tanto och gra seppuku.
andra sidan skall man inte lita fr mycket p sin juridiska rtt i ett land som r under attack, isht inte om det gr dligt fr landet.
Lsningen torde vara att placera sina pengar via bank som befinner sig i annat land. Bara till att plocka fram sin kristallkula och vlja ett bra land som inte kommer bli anfallet.
Sen hoppas jag att du inte bara har pengarna liggandes p ett vanligt bankkonto. Det hjlper fga att ha sina aktier p en dep i schweiz om det r aktier i en nyligen bombad fabrik som handlas p en nyligen bombad marknadsplats.
Ngra konkreta tips om vilka konton utomlands man kan ppna har jag inte, skulle grna vilja ha det sjlv. Visst man kan ltt hitta konton med femtielva procents avgifter och krav p att man sljer sin sjl, men ngot prisvrt?