2022-06-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Hur fasen kan ni skriva sn skit om slaverna?

Det r ju de slaviska folken, frmst d polacker, tjecker och slovaker som med std av framfr allt ungrarna str upp fr de vita folken mot den islamistiska invasionen. Det r slaverna som kommer att rdda Europa frn att bli ett islamistiskt kalifat.

Detta till skillnad frn germanerna som i nstan alla lnder har lagt si p rygg fr islamisterna och rstat fram islamistvnliga ledare.

Vrst r svenskarna och tyskarna som stter vrldsrekord i islamistiskt rvslickeri. Sannerligen inga fredmen.

Vad gller konflikten mellan Ryssland och Ukraina s r den bara tragisk. Tv slaviska, vita folk som slss mot varandra, precis som globalisterna vill fr att kunna ta kontrollen ver bda. Kriget gynnar bara globalisterna och deras islamistiska frtrupper.

Tjecker, slovaker och polacker r vstslaver och historisk mer vnda vsterut. Fast de r ocks tv rvarfolk som etniskt rensat sina lnder p tyskar. Fast man kan frst att de gjorde det till viss del, fr d fick de bort orsaken till att de blev invaderade.

Sen hller jag helt med om att Polacker, slovaker, tjecker och ungrare rstar p betydligt bttre politiker n vad kuvade germaner gr.

Klart kriget r tragiskt.

Jag menade inget illa om polacker, slovaker och tjecker. Dr har du frvrigt tre folk som lidit extremt mycket av Sovjet/ryssars frtryck.

Sen frn min sida var det menat mest som ett skmt fr att f igng Putinapologeter. Tycker ironin lyser igenom i det andra inlgget du citerar ocks, men han kanske r allvarligt...

Men samtidigt r det med vis irritation som frgor rrande slaver varit den tndande gnistan till de tv vrldskrigen... Sen kan man ju hvda att krigen beror p imperialism och att enskilda har fr mycket makt, vilket jag mera lutar t s man ska vl inte skylla det p ngra stackars slaver.
Citera
2022-06-19, 20:09
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Tjecker, slovaker och polacker r vstslaver och historisk mer vnda vsterut. Fast de r ocks tv rvarfolk som etniskt rensat sina lnder p tyskar. Fast man kan frst att de gjorde det till viss del, fr d fick de bort orsaken till att de blev invaderade.

Sen hller jag helt med om att Polacker, slovaker, tjecker och ungrare rstar p betydligt bttre politiker n vad kuvade germaner gr.

Klart kriget r tragiskt.

Jag menade inget illa om polacker, slovaker och tjecker. Dr har du frvrigt tre folk som lidit extremt mycket av Sovjet/ryssars frtryck.

Sen frn min sida var det menat mest som ett skmt fr att f igng Putinapologeter. Tycker ironin lyser igenom i det andra inlgget du citerar ocks, men han kanske r allvarligt...

Men samtidigt r det med vis irritation som frgor rrande slaver varit den tndande gnistan till de tv vrldskrigen... Sen kan man ju hvda att krigen beror p imperialism och att enskilda har fr mycket makt, vilket jag mera lutar t s man ska vl inte skylla det p ngra stackars slaver.

Jag missade ironin i ditt inlgg.

jag instmmer ocks till viss del om vad du skriver om den etniska rensningen av tyskar i slutet av kriget. Det var en fruktansvrd krigsfrbrytelse.

Men det var Sovjet som hetsade fram massmorden p tyskar och frdrivningen av tyskarna frn de omrden av Tyskland som Polen fick, norra Ostpreussen som Sovjet lade beslag p och Sudetomrdet i Tjeckoslovakien. D tyskarna inte bar sig srskilt civiliserat t mot tjecker och polacker s var det ltt fr sovjeterna att med hjlp av tjeckiska och polska kommunister hetsa folket mot tyskarna.

Hade en rttvis fred slutits skulle det inte gjorts ngra grnsndringar alls efter andra vrldskriget.
Citera
2022-06-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Jag missade ironin i ditt inlgg.

jag instmmer ocks till viss del om vad du skriver om den etniska rensningen av tyskar i slutet av kriget. Det var en fruktansvrd krigsfrbrytelse.

Men det var Sovjet som hetsade fram massmorden p tyskar och frdrivningen av tyskarna frn de omrden av Tyskland som Polen fick, norra Ostpreussen som Sovjet lade beslag p och Sudetomrdet i Tjeckoslovakien. D tyskarna inte bar sig srskilt civiliserat t mot tjecker och polacker s var det ltt fr sovjeterna att med hjlp av tjeckiska och polska kommunister hetsa folket mot tyskarna.

Hade en rttvis fred slutits skulle det inte gjorts ngra grnsndringar alls efter andra vrldskriget.

Vi i Sverige har varit lyckligt lottade som nda tills i modern tid INTE haft en smltdegel av olika sprk och religioner och efter att Skneland blev svenskt och 1809 rs frlust av Finland har vldigt naturliga grnser.

Vi har ju tills nu klarat oss frn att ha vara en bricka i stormakterna (och avdankade stormakter med krnvapen) spel.

Vi fr hoppas det hr lser sig, men man tvivlar och kommer att tnka p det dr citatet av Oxenstierna till sin son "Vet du inte, min son, med hur litet frstnd vrlden styrs".
Citera
2022-06-22, 15:22
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Nu str inte jag p ngon sida, men hela denna situationen r ganska mrklig och bizarr. Putin mlas ut till en nazist av massmedia som str p Ukrainas sida. Men vldigt mnga av de som strider i Ukraina r nazister. Det r ocks ganska intressant att vnstern och hela pride/marxistiska-rrelsen ocks str p Ukrainas sida, d homosexuella inte har samma rttigheter som andra i Ukraina, om jag har frsttt det korrekt.

Det r bara en enda stor bizarr soppa.
Citera
2022-09-17, 11:26
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyEyes
Nu str inte jag p ngon sida, men hela denna situationen r ganska mrklig och bizarr. Putin mlas ut till en nazist av massmedia som str p Ukrainas sida. Men vldigt mnga av de som strider i Ukraina r nazister. Det r ocks ganska intressant att vnstern och hela pride/marxistiska-rrelsen ocks str p Ukrainas sida, d homosexuella inte har samma rttigheter som andra i Ukraina, om jag har frsttt det korrekt.

Det r bara en enda stor bizarr soppa.

Ja, nog ter sig allt som en frvirrande soppa alltid. Jag har tappat rkningen p alla gnger svensk fulmedia utmlat Putin som Hitlerklon. Samtidigt poserar Ukrainas judiske president titt som ttt med livvakter som br SS-symboler. Men man mste frska hitta stabila hllpunkter. Som exempelvis vad kriget i Ukraina egentligen handlar om bortom den massiva och lgnaktiga krigspropaganda som bedrivs i vst. Fr det r stllt utom alla tvivel att det r globalisteliten i vst som triggat igng Ukrainakriget genom sin aggression och megalomani.
Citera
2022-09-17, 12:01
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Ja, nog ter sig allt som en frvirrande soppa alltid. Jag har tappat rkningen p alla gnger svensk fulmedia utmlat Putin som Hitlerklon. Samtidigt poserar Ukrainas judiske president titt som ttt med livvakter som br SS-symboler. Men man mste frska hitta stabila hllpunkter. Som exempelvis vad kriget i Ukraina egentligen handlar om bortom den massiva och lgnaktiga krigspropaganda som bedrivs i vst. Fr det r stllt utom alla tvivel att det r globalisteliten i vst som triggat igng Ukrainakriget genom sin aggression och megalomani.
Ja, jag har ocks lnge misstnkt att det r globalist-eliten som ligger bakom detta kriget egentligen. Putin r inte med p deras planer, och str i vgen fr dem helt enkelt. Drfr har de ftt CIA att stta igng en nazistisk rrelse, p samma stt som de tidigare har gjort med ISIS. De vill att Azov och de andra ska strida till sista man, likt tyskarna och japanerna under WW2.

Hr i vst har globalisterna fortfarande vldigt mycket makt. Men rent globalt tror jag att de gr mot en frlust. Ryssland och Kina r nu allierade verkar det som, och Ryssland har sina BRIKS-lnder, plus OPEC-lnderna. Dessutom vxer nationalismen ver hela vstvrlden, vilket r ett hot mot deras agenda.

Nu har inte jag ngon makt eller ngot inflytande. Jag r ingenting frutom en rst vart fjrde r, och mina sikter hr p FB. Men om jag hade haft det hade jag befunnit mig i en vldigt mrklig situation. I grund och botten vill jag givetvis st upp fr Europa globalt. Problemet r bara att det fr tillfllet r globalist-eliten som styr strre delen av Europa. Om vi bortser frn de nationalistiska/populistiska partierna, r de flesta politiker bara puppets t globalist-eliten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in