Citat:
Ursprungligen postat av
g0dspirit
Ja, låt säga att det blir krig i Sverige och hela infrastrukturen och rubbet slås ut. Vi blir tvungna att leva dag för dag och äta det vi för tillfället har i näven.
När kriget är över och vi kan återvända till våra förhoppningsvis, inte allt för sönderbombade hem så vill jag veta om mina betalningsanmärkningar kommer finnas kvar, eller om dom försvinner när Sverige väl är ”i rull igen” .. det mest rättvisa vore att Sveriges regering bestämde att vi nollar allt och börjar om på en ny kula.
Skulle det vara så, hade jag iallafall önskat att Putin invaderade Sverige.
Du vill nog inte leva med "betalningsanmärkningar" i ett Ryssk Sverige..Du lär stämplas av de nya myndigheterna som oduglig och onyttig..Folk har skickats till Gulag för mindre i Ryssland. Det räcker med att sjunga fel sånger för att hamna i långvariga fängelse straff. Det är underbart medd all data som folk sprider på nätet.. En fiende har allt serverat för att rensa ut på obekväma och fiender eller möjliga fiender. Oavsett om det är Islamistiska fundamentalister eller ryssar som tar över så kommer de använda all insamlad och sparad data till att rensa ut de som de menar är pack och obekväma.
Homosexuella, pedofiler, våldtäktsmän och annat löst pack kommer få besök och samlas ihop och "försvinna" så du lär ha allt att vinna på att Sverige fortsätter att existera och att det finns folk som är beredda att försvara Sverige.
I dagar som dessa så är det vi som var "paranoida" med vilka uppgifter vi sprider på nätet" som sitter med Ess på handen. Kör man Linux och skyddar sig med diverse utrustning så finns det inte så mycket information på nätet om en. Dräller man på sociala medier med en windows burk och tankar ner virus och malware så har man i princip lämnat ut allt om sig själv och sin familj för all framtid.
Vi som tänkte ett steg till och insåg att Sverige kanske inte alltid förblir en demokrati och var försiktiga med vår persondata ligger betydligt bättre till..