Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-21, 18:34
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Googlade p Kromosomrubbningar och internet svarade;

Jag vgar inte uttala mig hr. Framtiden ger facit.

Hur frekventa r de hr biverkningarna?
Hur extrema r de i jmfrelse med andra lkemedel och vaccin?

Det finns ju lkemedel som har biverkningen dd men det r s sllsynt att man anser det motiverat att anvnda det nd.

Jag tror det r bra om ngon med kunskaper i medicin och statistik kan ge input. Jag menar riktiga kunskaper, inte ngot man snickrat ihop p kammaren.
Citera
2024-03-22, 23:34
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Hur frekventa r de hr biverkningarna?
Hur extrema r de i jmfrelse med andra lkemedel och vaccin?

Det finns ju lkemedel som har biverkningen dd men det r s sllsynt att man anser det motiverat att anvnda det nd.

Jag tror det r bra om ngon med kunskaper i medicin och statistik kan ge input. Jag menar riktiga kunskaper, inte ngot man snickrat ihop p kammaren.

Jaha - hur vore det med lite logiskt tnkande istllet?

Lkemedel som har dd som biverkning r fr det frsta ngot som man inte distribuerar till 95 % av befolkningen.

r det svrt att lista ut det p egen hand?

Behver du en lkare fr att tala om det fr dig?

Vilka tror du fr mediciner dr man riskerar att d som biverkning?

Vad tror du att en lkare som indoktrinerats av lkemedelsindustrin frn dag ett p sin utbildning mjligtvis kan bidra till diskussionen.

Jag bara undrar...
Citera
2024-03-22, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doddobibbi
Pfizer dokument

https://phmpt.org/pfizers-documents/

https://www.dropbox.com/s/q9zr6d3dvs...0Form.csv?dl=0

Men som sagt, detta r Pfizers egna mrklggningsrapport om covid vaccin.
Mrklggning p hg niv.
Det r vl p tiden att alla dessa vaccin tillverkar brjar granskas rejlt, alla dessa kopplingar till olika regeringar med mera.
Citera
2024-04-06, 14:37
Medlem
Black-butts-matters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Jaha - hur vore det med lite logiskt tnkande istllet?

Lkemedel som har dd som biverkning r fr det frsta ngot som man inte distribuerar till 95 % av befolkningen.

r det svrt att lista ut det p egen hand?

Behver du en lkare fr att tala om det fr dig?

Vilka tror du fr mediciner dr man riskerar att d som biverkning?

Vad tror du att en lkare som indoktrinerats av lkemedelsindustrin frn dag ett p sin utbildning mjligtvis kan bidra till diskussionen.

Jag bara undrar...

Det finns massor av lkemedel som har dd som biverkning. Statiner, smrtstillande, diabetesmediciner, antidepressiva, antiepileptika, neuroleptika, antibiotika, blodtrycksmediciner. Ipren och Alvedon. Menar du att detta r mediciner som inte distribueras till 95 % av befolkningen?

Eller r du bara helt ignorant kanske.
Du knner vldigt starkt i mnet.
Du knner att detta med vaccination mste vara ngot farligt och att lkemedelstillverkare r onda.

S stark r din vertygelse att du menar dig veta mer n n ngon som studerat medicin i sju r och arbetat kliniskt vem vet hur lnge. Fr lkare r ju kpta av lkemedelsindustrin! Vadd, varfr ska man lyssna p dem liksom!

Kan du se vilken sorglig existens du r? Du gapar och lever om och sprider dina konspirationsteorier som en kanadags sprider skit. Trttsamt r ordet.
Senast redigerad av Black-butts-matter 2024-04-06 kl. 14:47.
Citera
2024-04-06, 17:46
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Black-butts-matter
Det finns massor av lkemedel som har dd som biverkning. Statiner, smrtstillande, diabetesmediciner, antidepressiva, antiepileptika, neuroleptika, antibiotika, blodtrycksmediciner. Ipren och Alvedon. Menar du att detta r mediciner som inte distribueras till 95 % av befolkningen?

Eller r du bara helt ignorant kanske.
Du knner vldigt starkt i mnet.
Du knner att detta med vaccination mste vara ngot farligt och att lkemedelstillverkare r onda.

S stark r din vertygelse att du menar dig veta mer n n ngon som studerat medicin i sju r och arbetat kliniskt vem vet hur lnge. Fr lkare r ju kpta av lkemedelsindustrin! Vadd, varfr ska man lyssna p dem liksom!

Kan du se vilken sorglig existens du r? Du gapar och lever om och sprider dina konspirationsteorier som en kanadags sprider skit. Trttsamt r ordet.

Jag frstr att du har starka sikter i denna frga och det r helt ok! Alla har rtt till sin sikt!

Vad tror du frekvensen p allvarliga biverkningar p alvedon och ipren r jmfrt med ett experimentellt vaccin med helt ny teknologi man tagit fram p tre mnader.

Ja vi brjar nu skymta ngot litet av facit i den frgan.

Givetvis r det s att man fr tolerera fler och vrre biverkningar fr medicin som kan hjlpa mot ett allvarligt sjukdomstillstnd.

Nr det gller vaccin s distribueras det till en stor andel av befolkningen - som dels inte r sjuka nnu och varav mnga inte kommer att bli srskilt sjuka heller. Drfr stlls extraordinra krav p vaccin just vad gller bieffekter och allvarliga bieffekter.

OM man inte begriper ngot s grundlggande r man per definition efterbliven.

Eller ett offer fr PR-insatser.

Troligtvis bde och.

Sedan nr det gller lkare s r det fakta och argument som gller - inte vad man heter i efternamn eller vilken lngd man har p utbildningen.

Fakta och argument gller framfr auktoritet och titlar.

Huvudandelen av lkare bryr sig inte om och har inte tid att lsa eller granska vetenskapliga rapporter.

Dom gr p klinikens riktlinjer eller gammal vana.

Mnga "utgr frn att" systemet fungerar och att regelverken som r uppsatta fr lkemedelsbolagen fungerar som de ska.

Observera att i mnga fall r just detta deras argument: "men jag utgr frn..."

Nr detta argument inte hller blir lkarna krnkta. Eftersom de ser sig sjlva som prster inom vetenskapsreligionen. Att kritisera dem - eller ens brja stlla fr mnga frgor - r fr dem ekvivalent med majesttsbrott.

By the way "Har du starka knslor kring detta?" r ytterligare en propagandaterm som r designat fr att underminera frgestllaren och redan i frgan implicera att det r knslor / patos som driver frgestllaren.
Senast redigerad av Berg-Erik 2024-04-06 kl. 17:54.
Citera
2024-04-12, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik

Nr det gller vaccin s distribueras det till en stor andel av befolkningen - som dels inte r sjuka nnu och varav mnga inte kommer att bli srskilt sjuka heller. Drfr stlls extraordinra krav p vaccin just vad gller bieffekter och allvarliga bieffekter.
Tnkte just skrivit detta sjlv, men sknt att fler nmnt det!
Ja mnga verkar glmma eller kanske inte ens knner till att man tar fler risker om en mnniska redan r sjuk, kontra en frisk. Det flesta brukar bara sga att "ja men dden r vl skl nog fr att ta vaccin". Men det r ju inte riktigt s det fungerar!

Ju friskare du r nr du fr ett preparat, desto hgre krav stlls p eventuella biverkningar.
Citera
2024-05-26, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hofftitoffti
Tnkte just skrivit detta sjlv, men sknt att fler nmnt det!
Ja mnga verkar glmma eller kanske inte ens knner till att man tar fler risker om en mnniska redan r sjuk, kontra en frisk. Det flesta brukar bara sga att "ja men dden r vl skl nog fr att ta vaccin". Men det r ju inte riktigt s det fungerar!

Ju friskare du r nr du fr ett preparat, desto hgre krav stlls p eventuella biverkningar.

men detta r ju en icke frga Pfizer r ju stoppat som vaccin och anvnds inte lngre
Citera
2024-05-26, 21:47
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
men detta r ju en icke frga Pfizer r ju stoppat som vaccin och anvnds inte lngre

Du vet ingenting verhuvudtaget, sedan bidrar du med en helt felaktig utsaga. Det r Astra Zeneca som r stoppat? Vad fick dig att knna att du hade ngot att bidra med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in