Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2023-05-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Säger inte att det är ok men det är inom Rysslands gräns va? Nato arbetar sig fram mot Rysslands gräns, dvs trappar upp inför ett ev krig som skulle bli ytterst tråkigt för oss alla.
Har du några källor du rekommenderar? Genuint nyfiken.

NATO-länder som väljer att ha kärnvapen intill Ryssland har dessa vapen inom sin gräns också.
Vad är skillnaden? -Att dom är NATO-medlemmar?
Vad med Putins nya policy,-att placera kärnvapen i Belarus? Nu arbetar ju Ryssland sig fram mot EU sin gräns.

När det gäller att NATO trappar upp inför ett eventuellt krig så har Ryssland redan börjat det kriget i Ukraina. Ryssen gnäller varje gång omvärlden reagerar på doms aggressiva beteende. Så här har dom hållit på i decennier.

Vad för källor menar du? -Att ryssen har kärnvapen mycket nära Norge?
Citera
2023-05-11, 18:56
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Torftigt försök att legitimera Putin-hatare?

Jag med tar stark ställning för Putin i denna fråga. De agerar rätt, och Ukraina kommer vara tacksamma när det här är över för att någon stod upp mot USA’s övertagande.

"putin hatare", du menar människor med sunt förnuft som är emot Putins fega attack mot Ukraina?
Tacksamma? för vadå? det som kommer hända när detta är över är att ryssen kommer ställas inför rätta.
Citera
2023-05-11, 22:40
Medlem
GustavAnders avatar
En av Sveriges största putins-rövslickare ,
Frida Stranne, skriver en " debattartikel "
i SVD!
Fattar inte att dom ger utrymme till aset, hon kan väl hållas i proletären?
SVD vill väl anstränga sig och fjanta sig, ge utrymme till " båda sidor"
Typiskt naivt svenskt.

https://www.svd.se/a/15dvQM/trita-pa...anger-inte-med
Citera
2023-05-11, 23:39
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
i SVD!
Typiskt naivt svenskt.

Det är intressant då hälften är sant om man tycker att USA är den (vänstern favoritord) "hegemoni" som den egentligen är, om man inte är dum och inte kan se det såklart.

Men att samtidigt missa vad Ryssland är, det är inte värdigt att få skriva i en av största nyhetsridningen i vårt land. Jag hade gjort det bättre antagligen då ingen hoppar på mig när jag tidigare gjort det i alla fall på detta forumet.
Citera
2023-05-12, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det är intressant då hälften är sant om man tycker att USA är den (vänstern favoritord) "hegemoni" som den egentligen är, om man inte är dum och inte kan se det såklart.

Men att samtidigt missa vad Ryssland är, det är inte värdigt att få skriva i en av största nyhetsridningen i vårt land. Jag hade gjort det bättre antagligen då ingen hoppar på mig när jag tidigare gjort det i alla fall på detta forumet.

USA är ett hegemoni, men hellre att bli dominerat av USA än Ryssland. Det borde alla fatta.
USA har, efter WWII dominerat bland annat Tyskland, Japan, Sör-Korea och en del andra länder.
Vad hände med dessa länder? -Positiv ekonomisk utveckling bland annat och en befolkning som lever i välmående demokratier.
Ryssland har haft hegemoni i andra länder. Vad hände där?
Polen till exempel hade en bra industri men tvingades till att producera till Sovjetunionen utan att få något annat tillbaks än fattigdom, förtryck och övervakning.
Samma sak med Tjeckien som också var duktiga i sin industri.
Ryssland är och har alltid varit en parasit och ett tjuvsamhälle.
Citera
2023-05-12, 12:09
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
USA är ett hegemoni, men hellre att bli dominerat av USA än Ryssland. Det borde alla fatta.
USA har, efter WWII dominerat bland annat Tyskland, Japan, Sör-Korea och en del andra länder.
Vad hände med dessa länder? -Positiv ekonomisk utveckling bland annat och en befolkning som lever i välmående demokratier.
Ryssland har haft hegemoni i andra länder. Vad hände där?
Polen till exempel hade en bra industri men tvingades till att producera till Sovjetunionen utan att få något annat tillbaks än fattigdom, förtryck och övervakning.
Samma sak med Tjeckien som också var duktiga i sin industri.
Ryssland är och har alltid varit en parasit och ett tjuvsamhälle.

Tanken med EU var att bryta detta beroende av USA. Nu så får vi snart inte längre handla med Kina, då båda stormakterna vill tvinga oss att välja endast en av dem. Ursula åker pendeltrafik mellan möten med dem utan framgång då Natoländerna styrs hårt av Pentagon under Bidens hök-administration.

Sanningen är att Kina är EU.s viktigaste och största handelspartner, det är läget och måste tas med i kalkylerna.

Ryssland kramas kanske indirekt av USA kan man säga, då de tjänar mest på denna konflikten.
Citera
2024-10-11, 02:26
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
i SVD!
Typiskt naivt svenskt.

Den jävla kärringen fick utrymme i Aktuellt häromdan. Fyfan hon lät som rysstrollen i Ukraina-tråden.
Hon är docent i fredsbla bla bla.
Citera
2024-10-12, 10:50
Medlem
Citat:
i SVD!
Typiskt naivt svenskt.

Tack så mycket för länken till artikeln. Skummade igenom den och tyckte den hyfsat bra beskrev problematiken/risken med att ensidigt binda upp sig till USAs enväldspolitik bra.
Skall ge mig tid att läsa igenom den med engagemang vid tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

Fanns det faktafel i artikeln? Vilka i så fall? Tacksam för upplysningen i så fall.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in