Citat:
Jag har tidigare knt att man fr "st ut" med propagandan. Jaja allt frn Sportnytt till Filosofiska rummet ska stndigt ge sin bn till St. Greta och lord Tegnell, men d har jag kunnat stnga av eller byta. Men rapporteringen i Ukraina har gjort mig vldigt besviken. Nu fljer jag dem bara fr att se hur de vinklar, utelmnar och ljuger om krisen.
Det r svart mot vitt, gott mot ont, segrare och frlorare. Ryssland gr allting fel fr att de inte r tillrckligt snabba och brutala samtidigt som de r totalt hnsynslsa samtidigt. Putin r psykiskt sjuk och totalitr och leder en diktatur, samtidigt som de vanliga ryssarna ska straffas p alla orimliga stt (trots att detta rimligen motsger varandra). Ukraina kan omjligen ge desinformation fr det har Ryssland ensamrtt p, samtidigt som Ukraina slnger ltsassiffror om frluster p alla sidor och ljuger om att Vitryssland (sic) invarderat, blev det ngon uppfljning p det frresten? Masspsykosen sprider sig, srskilt till de unga som inte varit med om detta tidigare, Glenn Greenwald skrev nyligen om detta att massmedia gr om detta fr varje ny generation precis som mina gon ppnades i min generations krig i Irak och GW Bushs "vi eller dem".
Nej nu har de pushat mig till "full alt-media". Skmmes!
Det r svart mot vitt, gott mot ont, segrare och frlorare. Ryssland gr allting fel fr att de inte r tillrckligt snabba och brutala samtidigt som de r totalt hnsynslsa samtidigt. Putin r psykiskt sjuk och totalitr och leder en diktatur, samtidigt som de vanliga ryssarna ska straffas p alla orimliga stt (trots att detta rimligen motsger varandra). Ukraina kan omjligen ge desinformation fr det har Ryssland ensamrtt p, samtidigt som Ukraina slnger ltsassiffror om frluster p alla sidor och ljuger om att Vitryssland (sic) invarderat, blev det ngon uppfljning p det frresten? Masspsykosen sprider sig, srskilt till de unga som inte varit med om detta tidigare, Glenn Greenwald skrev nyligen om detta att massmedia gr om detta fr varje ny generation precis som mina gon ppnades i min generations krig i Irak och GW Bushs "vi eller dem".
Nej nu har de pushat mig till "full alt-media". Skmmes!
Knner igen mig. Och det r nog mnga hundratusentals svenskar som gr.
Fr att bilda sig en uppfattning r svt betrakta som RT eller Ukrainas frsvarsministerium. Man f hoppa ver svt, och se kllan direkt istllet, dvs CNN, Sky, BBC et c.
Minns nr vi fick hra grthistorien om "barnen som slets ut kuvserna" (flickan som flydde frn sjukhuset och talade i USA var i sjlva verket Kuwaits ambassadrs dotter) i Kuwait nr populasen skulle offra sina sner i Desert Storm. 2003 blev det nnu vrre och s har det fortsatt...