2022-03-08, 07:47
Medlem
Hej. Jag är kund hos Swedbank. Och jag undrar om det finns någon funktion på deras sida om vilka stående utbetalningar som sker via abonnemang, prenumerationer och andra tjänster. Dvs vilka avgifter som dras från mitt kort som är kopplat till mitt bakkonto. Exempelvis har jag ju Netflix och andra tjänster som jag prenumererar på månadsvis. Men vore ju bra om man kunde få en översikt på vilka de stående utbetalningarna faktiskt är.
Citera
2022-03-08, 07:59
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Hej. Jag är kund hos Swedbank. Och jag undrar om det finns någon funktion på deras sida om vilka stående utbetalningar som sker via abonnemang, prenumerationer och andra tjänster. Dvs vilka avgifter som dras från mitt kort som är kopplat till mitt bakkonto. Exempelvis har jag ju Netflix och andra tjänster som jag prenumererar på månadsvis. Men vore ju bra om man kunde få en översikt på vilka de stående utbetalningarna faktiskt är.
Hur skulle banken kunna ha koll på dina kommande fakturor tänker du?
Citera
2022-03-08, 08:54
Medlem
Stygotiuss avatar
Som Ulrik.Agren skriver kan banken inte ha koll på dina stående betalningar. Däremot kan du titta igenom dina aktiva autogiromedgivanden, men många prenumerationstjänster (typ Netflix, Spotify osv) går ju på ett inlagt betalkort och inte autogiro.
Citera
2022-03-08, 09:20
Medlem
Citat:

Jag har en annan bank och där kan man logga in och då finns det en flik som heter autogiro/e-faktura. Där ser man vad man betalar för och om de är aktiva eller avslutade. Du kanske har något liknande?
Citera
2022-03-08, 09:37
Medlem
Citat:

Det är väl månadsbetalningar, bara att kolla kontoutdrag för senaste månaden.
För kontot eller kortet, beroende på om det är betal eller kreditkort
Citera
2022-03-08, 10:14
Medlem
I appen under övriga tjänster finns ngt som heter "Abonnemangshjälpen". Testa det 😀
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in